Heatsink Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Wilfred Breistrand døde i 2007 så vi får nok aldir noen fasit. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Finnes ikke filmen på engelsk da? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Finnes ikke filmen på engelsk da? Denne filmen finnes ikke på DVD i det hele tatt såvidt jeg vet.Har et opptak på VHSSvaret på hva han si bare må jeg vite. Endret 2. april 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Wilfred Breistrand døde i 2007 så vi får nok aldir noen fasit. Hadde kanskje vært mer aktuelt å spørre manusforfatterne, men de er også forlengst døde. Ellers kan det se ut som om filmen kommer på DVD etter hvert: http://www.release.no/artikkel.asp?ID=2084 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Wilfred Breistrand døde i 2007 så vi får nok aldir noen fasit. Hadde kanskje vært mer aktuelt å spørre manusforfatterne, men de er også forlengst døde. Ellers kan det se ut som om filmen kommer på DVD etter hvert: http://www.release.no/artikkel.asp?ID=2084 Artikkelen er gammel da. "Opprinnelig publisert i Release 10•2007." Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) "Alle Tiders Kupp" står ikke på den listen. Den er fra 1964 Filmen var vel egentlig bannlyst i sin tid, og ble aldri noengang vist på NRK. Av naturlige grunner formodentlig. Det var nok et poeng TV2 la vekt på, da de viste den som første uavhengige TV-kanal i Norge. Filmen er totalt anti-statlig, og bygd på ren motstand mot høye skatter og avgifter. Den handler om tre menn som gir opp jobben på grunn av høye skatter, og bestemmer seg for å robbe Vinmonopolet. Vanvittig morsom komedie Endret 1. mai 2010 av groenn Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Wilfred Breistrand døde i 2007 så vi får nok aldir noen fasit. Hadde kanskje vært mer aktuelt å spørre manusforfatterne, men de er også forlengst døde. Ellers kan det se ut som om filmen kommer på DVD etter hvert: http://www.release.no/artikkel.asp?ID=2084 Artikkelen er gammel da. "Opprinnelig publisert i Release 10•2007." Ja, desto større grunn til at filmen snart burde komme på DVD. "Alle Tiders Kupp" står ikke på den listen. Den er fra 1964 Hvilken liste? I artikkelen det lenkes til står den på fjerdeplass over filmer som kanskje skulle komme på DVD neste år (dvs. i 2008) ifølge Nordisk Film. Endret 1. mai 2010 av Beatnik Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Prøvde å sette det i slowmode for å prøve å høre bedre, men jeg skjønner fortsatt like lite. http://www.youtube.com/watch?v=SWg_tMVC62Q Endret 5. mai 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Nå har jeg sikkert hørt det klippet 30 ganger uten at jeg forstår det. Sendte mail til sprakradet i håp om hjelp. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Hørte på det mange ganger i 50% hastighet. Ble ikke noe klokere. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Samme her, det er rett og slett umulig å høre hva han prøver å si. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 Det er bare en av skuespillerne i filmen som lever i dag. http://no.wikipedia.org/wiki/Liv_Thorsen Men manuset må det jo være mulig å finne? Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 5. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2010 "Han velsignet både Dem og Apollo(?????!!!) Bar." Altså heter baren vi ser Apollo Bar. Jeg er 3% sikker. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2010 "Han velsignet både Dem og Apollo(?????!!!) Bar." Altså heter baren vi ser Apollo Bar. Jeg er 3% sikker. Ikke dumt forslag. Meget mulig at det sies "Apollo bar" når jeg hører på det ja! Det første er dog like uklart. Synes tydelig han sier "på Dem" Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 "Velsignet både Dem" kan jeg under tvil gå med på, men er ikke i stand til å høre noe "Apollo". Men siden groenn er i besittelse av filmen på VHS, kan han vel raskt finne ut hva baren heter? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 "Velsignet både Dem" kan jeg under tvil gå med på, men er ikke i stand til å høre noe "Apollo". Men siden groenn er i besittelse av filmen på VHS, kan han vel raskt finne ut hva baren heter? Har faktisk forsøkt. Men finner ikke noe sted de nevner navn på baren. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Ikke noen eksteriører med skilt over inngangsdøra engang? Det er vel tvilsomt at politimannen nevner baren ved navn (og attpåtil helt uforståelig) hvis ingen andre gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Han sier vel; "han fikk absint av deg på Apollo Bar". Og absint er en drink som kan gi deg hallusinasjoner, mye brukt i kunstnerkretser på 60 & 70 tallet. Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Absint var populært blant kunstnere rundt 1890-1900-1910, og på 60- og 70-tallet var det forbudt. Men det kan være det han sier også, ja. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Hvis det var forbudt på den tiden, har det ikke vært det. For det var jo varer fra vinmonopolet de skjenket. Slik ståa er nå, virker det mest nærliggende han sier: "han ville si no' på Dem og Apollo bar". Men det er forsatt uavklart, og høres litt merkelig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå