Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

 

Hei.

 

Noen som vet om man kan gå BI uten vitnemål? Snakke med en rådgiver f.eks og arrangere at man går samt som man tar opp den ene strøkne faget?

 

Har hørt eksempler på dette

Fullfører du videregående utdanning eller tar opp fag påfølgende vår?

Da skal du velge bakgrunnen: «Fullfører videregående skole våren 201X".

BI vil da bli gjort oppmerksom på at du ikke har din søknadsdokumentasjon tilgjengelig før etter avlagt eksamen, men du får sendt inn din søknad og registreres som søker i BIs systemer.

Så snart din søknad er sendt inn vil en saksbehandler legge inn hvilken dokumentasjon du senere skal legge til søknaden. Vi returnerer så søknaden til deg. Du trenger da ikke foreta deg noe før du har mottatt ditt vitnemål/diploma/kompetansebevis etter endt utdanning.

Når du mottar dokumentasjonen laster du denne opp i søknaden og sender inn søknaden på nytt.

 

Jeg gikk ut av VGS ifjor, og vært i milliætret i år. Men har ikke orka å tatt opp faget jeg strøk i på sisteåret, noe jeg tenker å gjøre til våren.

 

Men jeg tenker om jeg ikke består heller til våren. Kan jeg søke uten vitnemål og få fiksa sånn at jeg studerer mens jeg tar opp det ene VGS faget?

Endret av coby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Strategieeksamen. Nettet til BI går ned, ingen fikk tatt eksamen. Eksamen avlyst. Altså er det faen mulig.

Håper helt ærlig de bare utsetter den til januar. Blir for dumt å sette opp ny eksamen på så kort varsel.

For dumt synes jeg ikke. Jeg vil ha den nå. Ikke i janur da alt er glemt og jeg må lese meg opp igjen!

 

 

I og med at det er så kort varsel synes hvertfall jeg personlig det blir for dumt. Ja, kanskje greit for den "vanlige" studenten, men det er faktisk ikke alle som kun studerer og har friheten til å ta eksamen hvilken som helst dag på kort varsel, og det på grunn av en feil hos BI.

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å sette opp en ny eksamen nå. Mange som har både ordinære eksamener og tar opp andre fag så det blir mye tull med når det passer for alle sammen.

 

Sett opp tidlig i Januar. 

 

Men jeg skjønner hvorfor du vil ta den snarest mulig. Det skal ikke gå an at serveren svikter som den gjorde i dag. Kanskje bruke mer penger på IT-teamet sitt enn nye stoler i oasen på Nydalen.

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

 

Noen som vet om man kan gå BI uten vitnemål? Snakke med en rådgiver f.eks og arrangere at man går samt som man tar opp den ene strøkne faget?

 

Har hørt eksempler på dette

Fullfører du videregående utdanning eller tar opp fag påfølgende vår?

Da skal du velge bakgrunnen: «Fullfører videregående skole våren 201X".

BI vil da bli gjort oppmerksom på at du ikke har din søknadsdokumentasjon tilgjengelig før etter avlagt eksamen, men du får sendt inn din søknad og registreres som søker i BIs systemer.

Så snart din søknad er sendt inn vil en saksbehandler legge inn hvilken dokumentasjon du senere skal legge til søknaden. Vi returnerer så søknaden til deg. Du trenger da ikke foreta deg noe før du har mottatt ditt vitnemål/diploma/kompetansebevis etter endt utdanning.

Når du mottar dokumentasjonen laster du denne opp i søknaden og sender inn søknaden på nytt.

 

Jeg gikk ut av VGS ifjor, og vært i milliætret i år. Men har ikke orka å tatt opp faget jeg strøk i på sisteåret, noe jeg tenker å gjøre til våren.

 

Men jeg tenker om jeg ikke består heller til våren. Kan jeg søke uten vitnemål og få fiksa sånn at jeg studerer mens jeg tar opp det ene VGS faget?

 

Tycks?

Lenke til kommentar

Tror ikke du får studert mens du tar opp VGS fag. Tror du skal satse på å gjøre en solid innsats og ta opp faget til våren og stå. Likevel kan du sende en mail til BI og høre :)

 

 

Edit: Kom på at det er lovfestet at man må ha generell studiekompetanse, så jeg tror ikke BI kan gjøre unntak heller.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Tror ikke du får studert mens du tar opp VGS fag. Tror du skal satse på å gjøre en solid innsats og ta opp faget til våren og stå. Likevel kan du sende en mail til BI og høre :)

 

 

Edit: Kom på at det er lovfestet at man må ha generell studiekompetanse, så jeg tror ikke BI kan gjøre unntak heller.

Sikker? Dette er jo en privatskole, trossalt. 

 

Ser heller ikke problemet, sålenge jeg tar opp det faget mens jeg går på BI.

Lenke til kommentar

Selv om det er privatskole kan dem ikke gå rundt loven. For dispensasjon for generell studiekompetanse så du ha særskilt grunnlag, f.eks. 1) sykdom, og 2) du må ha faglige forutsetninger for studiet, ref. paragraf 3-2 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2017-01-06-13/KAPITTEL_2.

 

Jeg fant forresten på BI sine sider; "du har ikke generell studiekompetanse?" https://www.bi.no/studere-ved-bi/soknad-og-opptak/opptakskrav/bachelorstudier/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...