Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ta kurs i praktisk økonomi og virksomhetsstyring. Tar opp for å endelg få graden min. Derimot sliter jeg med økonomi (grunn til at jeg tar opp kurset). Lurte på om det finnes grupper eller privatlærere som kan hjelpe med faget? Sist gan jeg studerte var i 2015 så vet ikke hvordan ting er nå...

Lenke til kommentar

Skal folk skrive bachelor alene eller med noen?

 

Skriver i gruppe. Har du fordypning eller skal du skrive generell oppgave? 

 

Lurer litt på hvilket tema vi skal velge, og evt. problemstilling. Var litt vanskelig å få kontakt med en bedrift så det føles litt håpløst ut så langt. Håper det blir forklart nærmere i fellestimen denne uken.

Endret av Instinkt
Lenke til kommentar

Jeg skal ta kurs i praktisk økonomi og virksomhetsstyring. Tar opp for å endelg få graden min. Derimot sliter jeg med økonomi (grunn til at jeg tar opp kurset). Lurte på om det finnes grupper eller privatlærere som kan hjelpe med faget? Sist gan jeg studerte var i 2015 så vet ikke hvordan ting er nå...

 

Prøvd Aspiri eller enkel eksamen? Uten om det anbefaler jeg å gjøre gamle eksamener mange ganger. Det gjorde jeg og tilslutt satt det.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva karakterskalaen i Strategi flervalgseksamen er? Sånn omtrentlig.

 

Etter hva de selv sa, så skulle de være relativt strenge. 

 

Jeg fikk selv A, men fasit har ikke kommet enda så har ikke fått sjekket hvor mange rett jeg hadde. Kan evt. komme tilbake her med hvor mange prosent jeg fikk når fasit blir lagt ut.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Noen som skriver eller har skrevet bachelor alene?

 

Jeg er på gruppe med to andre men jeg kom inn senere, kjenner ikke de så godt, de kjenner hverandre veldig godt.

De har dermed valgt tema og jeg hang meg derfor på. Men tema intr meg ikke. Skjønner ikke hva vi gjør. Synes det er så uinteressant.

 

Hva faen gjør jeg? :( Skriver alene? Skal jeg høre med foreleser om tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som har en link til en god tråd for finansfaget? altså det nye faget som kom istedet for finans 1 og 2.

 

evt. noen som kan løse denne oppgaven?

 

Du ønsker å kjøpe en brukt scooter om to år og forventer da at scooteren vil koste 20.000 kroner. Du bestemmer deg for å begynne å spare 800 kroner per måned (første gang om en måned). Hvilken effektiv årlig rente må du ha på sparepengene dine for å kunne kjøpe scooteren om to år?

 

Svar: 20.000 = 800 × ;24 ← Vi finner at rmnd = 0,353% (månedlig rente) Årlig effektiv rente = (1+0,00353) 12-1 = 0,0432 (4,32%)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...