Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Det er vel bare å bite seg i det sure eple og innse at jeg er bare middelmådig...enda en grå mus i mengden...

 

 

Hvor mye jobber du da?

 

Jeg har gjort det ganske bra så langt, men jeg har jobbet MYE. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det mange her som har gjort øvingsoppgaven i Finans 2? Standardkost og driftsregnskap. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal angripe oppgaven og vi gikk veldig kjapt igjennom på forelesning.

 

Hvilken klasse går du i?

 

1. Fasit ligger ute på it's learning.

2. Fasit til egentreningsoppgavene er bak i boken.

3. Om du går ØK/ADM, så gikk vi bare gjennom begynnelsen. Skal gå gjennom resten på onsdag.

Lenke til kommentar

 

Det er vel bare å bite seg i det sure eple og innse at jeg er bare middelmådig...enda en grå mus i mengden...

 

 

Hvor mye jobber du da?

 

Jeg har gjort det ganske bra så langt, men jeg har jobbet MYE. ;)

 

jeg har satt meg på skolebenken etter 20 år, er 35 år har 3 barn

tok 6-fag pakken ifjor med samme arbeidsinnsats med bare 5ére

 

tror nok jeg tok høgskoleutdanning en smule lett...

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

 

Det er vel bare å bite seg i det sure eple og innse at jeg er bare middelmådig...enda en grå mus i mengden...

 

 

Hvor mye jobber du da?

 

Jeg har gjort det ganske bra så langt, men jeg har jobbet MYE. ;)

 

jeg har satt meg på skolebenken etter 20 år, er 35 år har 3 barn

tok 6-fag pakken ifjor med samme arbeidsinnsats med bare 5ére

 

tror nok jeg tok høgskoleutdanning en smule lett...

 

 

 

Er det kun ett semester du har tatt eller?

 

Kjenner en med A i snitt som gjorde det helt elendig første året og måtte/valgte å ta opp igjen hele første året. Han var ikke motivert og gjorde heller ikke den innsatsen som kreves for å gjøre det bra.

 

Skal du ha A, må du mer eller mindre skjønne hele pensum og følge med 100% hele tiden og ligge ajour. Ikke bli liggende etter. De færreste greier det med kun skippertak.

 

I tillegg er det veldig viktig å bruke gamle eksamensoppgaver og kunnskapsmålene som retningslinjer. Da vet du hvor listen ligger og hva som trengst.

 

Basert på hva jeg overhører i klassen, er det svært mange som har tatt litt for lett på skolen og med tilsvarende resultat. Selv hadde jeg den fordelen at jeg tok noen fag som privatist på kort tid i fjor og derfor var vant til å jobbe selvstendig samt sitte på lesesal. :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen som vet om det funker å kun bruke ''Makroøkonomi i korte trekk av Terje Synnestvedt'' som litteratur til eksamen?

 

Eller eventuelt andre bøker som funker som et bra supplement til makro?

 

TAKK FOR SVAR! :p

 

Den fungerte bra som supplement for meg i hvertfall. Terje Synnestvedt er forøvrig en fantastisk foreleser, hadde han i Makro 1.

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Noen som vet om det funker å kun bruke ''Makroøkonomi i korte trekk av Terje Synnestvedt'' som litteratur til eksamen?

 

Eller eventuelt andre bøker som funker som et bra supplement til makro?

 

TAKK FOR SVAR! :p

 

Den fungerte bra som supplement for meg i hvertfall. Terje Synnestvedt er forøvrig en fantastisk foreleser, hadde han i Makro 1.

 

Men, tror du at det er mulig å oppnå en god karakter som B eller A, med kun den som hjelp?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer på om noen her har erfaring med å ta opp forretningsjus.

Vurderer å ta det opp nå til våren, da eksamen til høst ikke gikk så bra.

Så tips nå fram til eksamen er gull verdt.

Gjør dere oppgaver i boken eller bare tidligere eksamensoppgaver?

Leser dere pensumboken?

 

Takker og bukker for alle svar:D

Lenke til kommentar

Prioriter oppgaver foran å lese i pensumboken.. Pensumboken skriver veldig mye om alt, og mye er ikke nødvendig hvis du skjønner lovteksten.. Når det er sagt, så er det ting i teorien man må kunne som ikke er i lovteksten, som eksempel adekvat årssakssammenheng, dispositive utsagt, osv.. Men, du kommer langt med bare oppgaver, og da er det vel samme hvilke du løser, så lenge de er relevante.. Problemer med gamle eksamensoppgaver er at løsningsforslagene kan være misvisende, siden de baserer seg på lover som kan være endret.. På en annen side vil jo de oppgavene representere hva du vil få på eksamen.. Det aller viktigste: bli kjent med lovsamlingen!

Lenke til kommentar

Hei! Går 1. året IM. Litt usikker på om jeg går rett linje osv. Vurderer derfor å gå befalskolen, eventuelt førstegangstjenesten om jeg ikke kommer inn på befalskolen. Om jeg fullfører 1. året, kan jeg fryse utdanningen og fortsette på 2.året dersom jeg bestemmer meg for det etter jeg har vært i forsvaret?

Lenke til kommentar

Hei! Går 1. året IM. Litt usikker på om jeg går rett linje osv. Vurderer derfor å gå befalskolen, eventuelt førstegangstjenesten om jeg ikke kommer inn på befalskolen. Om jeg fullfører 1. året, kan jeg fryse utdanningen og fortsette på 2.året dersom jeg bestemmer meg for det etter jeg har vært i forsvaret?

Ja, det kan du

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prioriter oppgaver foran å lese i pensumboken.. Pensumboken skriver veldig mye om alt, og mye er ikke nødvendig hvis du skjønner lovteksten.. Når det er sagt, så er det ting i teorien man må kunne som ikke er i lovteksten, som eksempel adekvat årssakssammenheng, dispositive utsagt, osv.. Men, du kommer langt med bare oppgaver, og da er det vel samme hvilke du løser, så lenge de er relevante.. Problemer med gamle eksamensoppgaver er at løsningsforslagene kan være misvisende, siden de baserer seg på lover som kan være endret.. På en annen side vil jo de oppgavene representere hva du vil få på eksamen.. Det aller viktigste: bli kjent med lovsamlingen!

tusen takk for svar;D ja er det jeg skal prøve på, må bare bite meg i det. Synes forretningsjuss er et utrolig kjedelig fag.

Endret av natalieeb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...