Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helu. Jeg har et konteår. Denne høsten har jeg ikke hatt studielån, men ettersom jeg bor borte går jeg jo glipp av stipendet som følger med studielånet. Så denne våren skal jeg igjen søke om studielån.

 

Hvilken utdanning skal jeg velge støtte til? En studievenn fortalte at han hadde valgt "3. året av bachelor", for å så skrive i en kommentar at han skulle ha konteår. Men det blir jo ikke helt riktig, da jeg skal ta opp fag fra flere av årene. Et annet alternativ er "Høyskolekurs, kombinasjon av enkeltkurs". Jeg er usikker på hvor mange fag jeg skal ta opp, 2-4. For å få studielån må man ta minst 15 studiepoeng, det vil vel si minst to fag, ikke sant?

Lenke til kommentar

Når du har konteår blir ikke noe av lånet gjort om til stipend.

Så lenge du ikke er mer enn 60 studiepoeng etter i utdanningen din spiller det ikke noen rolle hvor mange poeng du har planer om å ta opp ettersom alt er lån uansett, og du ikke har hatt konteår tidligere.

 

BI vet nok hva du skal velge på den listen der slik at det blir korrekt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det noen som vet om det er mulig å få seg en relevant og greit betalt fulltidsjobb/60-80% stilling etter ett år på ØK/ADM i Oslo/Bergen?

 

Jeg tenker litt på fremtiden og skulle gjerne vært fulltidsstudent, men økonomisk sett bør jeg begynne å jobbe og da ønsker jeg helst en relevant jobb.

 

Har fått 3 A-er hittil, regner med den 4. er i boks og har et håp om en B på den siste. Supermotivert for å ta 4 nye A-er til sommeren. Regner med gode karakterer hjelper.

 

Tenker å fortsette studiene ved siden av.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

60-80% vil jeg ikke anbefale da det blir litt mye. Relevant jobb spørs jo litt hva du mener er relevant. Du har nok liten sjanse å få noe jobb som du ville fortsatt med etter endte studier, men å jobbe i kassen i bank, driver med administrativt forefallende arbeid innenfor relevante bransjer eller jobbe innenfor kundeservice i bank er nok mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...