Gå til innhold

Fant katten sin på Facebook. Drept av naboen og klemt under garasjeporten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei du er ingen jurist, ikke jeg heller. Men hva er "særs grovt" og "skjerpende omstendigheter" her? Ikke finner jeg noe forbud mot å "skjende døde dyr" i dyreværnloven heller. (Det er faktisk ikke noe lovbrudd å være "en ekkel bærsj")

Vi er på bæsje stadiet? Skjønner. Å omtale dette som "en ekkel bærsj" viser nok at vi har en ganske forskjellig oppfatting på hva som bør unnskyldes som "bærsj" og hva som faktisk er et alvorlig brudd på norsk lov. Dyrevernloven § 14. "Særskilte forbud", sier, sitat: "Det er forbudt å utøve vold mot dyr, hensette dyr i hjelpeløs tilstand", sitat slutt. Hvilket har blitt brutt i denne sammenheng. Dyrevernloven § 24 sier sitat: "Syke og skadde dyr skal gis forsvarlig behandling og avlives om nødvendig", sitat slutt. Noe vedkommende ikke gjorde. Om dette skulle ha vært en "uhell" (noe jeg sterkt betviler) har vedkommende brutt en rekke paragrafer for håndtering av dyret. Jeg kunne fortsette å ramse opp i det uendelige.

 

Videre la vedkommende drapsmann triumferende bilder ut på sin Facebook sider som igjen vitner om manglende empati og respekt. En skjerpende omstendighet kan feks. betyr at en straffbar handling er motivert av fordommer og hat, at handlingen er begått på en særlig hensynsløs måte eller har rammet personer som er forsvarsløse eller særlig utsatt for lovbrudd (i dette tilfellet et forsvarsløst dyr). Det er en rekke indisier som tilsier at dette lovbruddet er begått under skjerpende omstendigheter Legger man også vekt på alvorlige og groteske bildene vil man ytterligere kunne dokumentere for dette.

 

Vedkommende skal straffes, etter brudd på norsk lov, det handler ei om være "en ekkel bærsj", men om en drapsmann som hevder seg på et uskyldig dyr for å senere triumfere over egengleden ved å utføre en makaber og grotesk handling.

 

Dette er ikke mennesker jeg ønsker at skal gå fri, særs ikke ustraffet. Som sagt vi er flere som vil anmelde om ikke den opprinnelige anmeldelsen fører frem.

 

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

[...]

Om katten fikk en garasjeport i nakken, så har vi nok hverken "hjelpeløs tilstand" eller "skadet dyr", men derimot en helt stein død katt. Det reduserer mulige straffbare handlinger til: 1) uforsiktig omgang med garasjedør. (hadde det vært en unge som kom i klem hadde det garantert vært "uaksomt drap" av en eller annen grad, aktsomhetskravet ovenfor katter er nok noe lavere) 2) poste bilder av dødt dyr på nettet og komme med kjekkaskommentar.

 

1) er kanskje ett lovbrudd og dermed straffbart.

2) er det jeg kaller "en ekkel bærsj"

Lenke til kommentar

[...]

Om katten fikk en garasjeport i nakken, så har vi nok hverken "hjelpeløs tilstand" eller "skadet dyr", men derimot en helt stein død katt. Det reduserer mulige straffbare handlinger til: 1) uforsiktig omgang med garasjedør. (hadde det vært en unge som kom i klem hadde det garantert vært "uaksomt drap" av en eller annen grad, aktsomhetskravet ovenfor katter er nok noe lavere) 2) poste bilder av dødt dyr på nettet og komme med kjekkaskommentar.

 

1) er kanskje ett lovbrudd og dermed straffbart.

2) er det jeg kaller "en ekkel bærsj"

Som jeg skrev tidligere, så klarer du ikke å drepe en katt ved et uhell...

I tillegg, så poster han et "skrytebilde". Dersom han ikke mente å skade katten, hvilken grunn har han da for å poste dette bildet?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Flott å se at det fortsatt finnes litt empati igjen hos noen, og at andre også reagerer på den avskyelige handlingen som er utført av en tilsynelatende mentalt forstyrret person!

Blir kvalm av slike drittsekker...

 

Her er to andre avskyelige saker:

 

Haugesund tingrett 07.03.07 Drap-mishandling av katt.doc

 

Kristiansand tingrett 23.11.06 - Drap på katt med stein.doc

 

Nå må noen sørge for at det sendes et signal til alle om at slik oppførsel ikke godtas!

Lenke til kommentar

[...]

Om katten fikk en garasjeport i nakken, så har vi nok hverken "hjelpeløs tilstand" eller "skadet dyr", men derimot en helt stein død katt. Det reduserer mulige straffbare handlinger til: 1) uforsiktig omgang med garasjedør. (hadde det vært en unge som kom i klem hadde det garantert vært "uaksomt drap" av en eller annen grad, aktsomhetskravet ovenfor katter er nok noe lavere) 2) poste bilder av dødt dyr på nettet og komme med kjekkaskommentar.

 

1) er kanskje ett lovbrudd og dermed straffbart.

2) er det jeg kaller "en ekkel bærsj"

Som jeg skrev tidligere, så klarer du ikke å drepe en katt ved et uhell...

I tillegg, så poster han et "skrytebilde". Dersom han ikke mente å skade katten, hvilken grunn har han da for å poste dette bildet?

 

Jah, den blir å holde i retten.

Lenke til kommentar

[...]

Om katten fikk en garasjeport i nakken, så har vi nok hverken "hjelpeløs tilstand" eller "skadet dyr", men derimot en helt stein død katt. Det reduserer mulige straffbare handlinger til: 1) uforsiktig omgang med garasjedør. (hadde det vært en unge som kom i klem hadde det garantert vært "uaksomt drap" av en eller annen grad, aktsomhetskravet ovenfor katter er nok noe lavere) 2) poste bilder av dødt dyr på nettet og komme med kjekkaskommentar.

 

1) er kanskje ett lovbrudd og dermed straffbart.

2) er det jeg kaller "en ekkel bærsj"

Som jeg skrev tidligere, så klarer du ikke å drepe en katt ved et uhell...

I tillegg, så poster han et "skrytebilde". Dersom han ikke mente å skade katten, hvilken grunn har han da for å poste dette bildet?

Jah, den blir å holde i retten.

Saken havner aldri i retten desverre. Men noen burde ta seg en tur å hilse på den motorsykkelen hans. Slike uhell kan jo vitsnok hende alle.

Lenke til kommentar

Håpløs straffeutmåling i de to sakene over. Ser således at de begge er datert noen år tilbake. Da dyrevernloven ble oppdatert i 2009, håper jeg disse ville blitt straffet ytterligere om dommen ble fremstilt i dag. Jeg frykter således at de ikke ville, tross av oppdatert dyrevernlov. Mennesker som dette burde skjermes for omverdenen.

 

Og Zepticon denne saken kan godt havne i rettsvesenet.

Lenke til kommentar
Og Zepticon denne saken kan godt havne i rettsvesenet.

Håper selvføleglig det, men når politiet ikke har "ressurser" til å etterforske helt klare saker der biltyver blir fersket mens de kjører en sjålet bil, så tviler jeg på at de gidder å tenke på ei katte som muligens er drept og havna på face:)

Lenke til kommentar

[...]Som jeg skrev tidligere, så klarer du ikke å drepe en katt ved et uhell[...]

Hæ? pus er ikke laget av titan... Har "den utrolig onde og nedrige biker-fyren" hatt så flaks/uflaks at en garasjeport i god fart traff katten akkurat i nakken så er det nok kveldsnytt for pus rimelig kjappt.

Lenke til kommentar

[...]Som jeg skrev tidligere, så klarer du ikke å drepe en katt ved et uhell[...]

Hæ? pus er ikke laget av titan... Har "den utrolig onde og nedrige biker-fyren" hatt så flaks/uflaks at en garasjeport i god fart traff katten akkurat i nakken så er det nok kveldsnytt for pus rimelig kjappt.

 

Du forstår vel at han mener katter ikke blir most sånn på grunn av sine reflekser og smidighet. Håper jeg.

Lenke til kommentar

[...] Det er bare snakk om ei jævla katt... i andre land tar de glatt livet av både hunder og katter og spiser dem. 3 års fengsel er jo helt koko, og vil mer ødelegge mannens liv.

Det er akkurat slike holdinger som _dette_ samfunnet må nedkjempe med makt og mulighet. Det er _disse_ holdningene som har fått spre seg i tørt gress alt for lenge. Det er _disse_ type mennesker som mener det "er bare snakk om ei jævla katt" som vil stå for flesteparten av lovbruddene i henhold til norsk lov.

 

Jeg vil opplyse WarpX at samtlige dyr i Norge har rettsvern og er beskyttet med lov. 3års fengsel er en helt på sin plass i grove tilfeller av brudd på refererte lov. Personlig ønsker jeg en enda strengere lov på området. Og at disse blir konsekvent fratatt retten til å eie dyr.

 

Tenk litt over hvilken holdninger du tilsynelatende ønsker å fremme WarpX, det hadde jeg gjort.

 

e: korreksjon

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Finner det ganske ironisk at denne personen plutselig ikke lenger har minimale rettigheter pga av dette, ifølge kommentarene. At han skal kasteres, sodomeres, obduseres etc etc pga dette.

Jeg tror ikke Robert er for at han skal kastreres, sodomeres etc., men at domstolen faktisk skal bruke den strafferammen som finnes. At slike saker skal prioriteres og straffes hardt, for å vise drittunger som han her at dette ikke aksepteres.

Lenke til kommentar

Helt korrekt. Har således ikke fremmet disse holdingene i denne tråden, annet en ved innlegg #31, i dette innlegget dementerte jeg senere meg selv og oppga grunnlaget for hvorfor jeg gjorde akkurat det.

 

Undertegnede har hele tiden vært klar på at vedkommende skal straffes, men i henhold til norsk lov.

 

e: korreksjon

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

[...]Som jeg skrev tidligere, så klarer du ikke å drepe en katt ved et uhell[...]

Hæ? pus er ikke laget av titan... Har "den utrolig onde og nedrige biker-fyren" hatt så flaks/uflaks at en garasjeport i god fart traff katten akkurat i nakken så er det nok kveldsnytt for pus rimelig kjappt.

 

Du forstår vel at han mener katter ikke blir most sånn på grunn av sine reflekser og smidighet. Håper jeg.

Nettopp... SOm sakt, så om du eier eller har vrt mye rundt katter så veit du at det _aldri i verden_ er mulig å treffe den katta i i hodet med en garasjeport med mindre han holdt den fast!

 

1) dersom katten var tilitsfull, så ville den aldri ha behøvd å jages. Og personen kunne ganske enkelt plukket den opp uten noe drama.

2) om katten ikke var det, så hadde den stukket ut av garasen ganske kjapt om han gikk inn i den, og om han hadde prøvd å lukke porten så ville katten garantert gjemt seg i garasjen.

 

Jeg har selv prøvd fange en katt som ikke vil bli fanget. Vi var 4 stk med nett, og vi brukte en time på det.

 

Fyren er en sadistisk løgner og har drept katta med vilje. EOD.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Robert er for at han skal kastreres, sodomeres etc., men at domstolen faktisk skal bruke den strafferammen som finnes. At slike saker skal prioriteres og straffes hardt, for å vise drittunger som han her at dette ikke aksepteres.

Jeg tenkte mer på de første innleggene som var 'ååh, dette er jævlig. Skyt ham'-type innlegg.

Artig fenomen som alltid oppstår i slike tilfeller. At en mister all medlidenhet for medmennesker etter en grusom handling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...