Gå til innhold

Jenter og data


Caitlin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan spise pizza mens jeg ser på film. :p

 

Lillesøstra mi er vel den jenta jeg vet om som kan mest om data, men det hun gjør ikke mye teknisk akkurat.. Mest MSN og diverse småspill.

 

 

 

Ja jeg kan være enig i at jenter er redd for å feile, men hva kanman feile med når man spiller et spill? At alt eksploderer?

 

Nei, men personen du styrer kan dø. Skumle saker. Men hun spiller Super-Mario på N64 :)

 

(Og nei, hun er ikke liten.)

Lenke til kommentar

Er ikke så mange damer som utdanner seg innen elektronikk :( VIrker som det er veldig mye almenn :( Og andre jalla linjer.

 

Men de fleste damer er inne på jippi og MSN. Prøvde og overtale noen til og begynne med IRC, men det gikk bare ikke. Var litt for avansert.

Lenke til kommentar
- Menn er flinkere til å tenke logisk enn kvinnfolk. Datamaskiner er logikk. Derfor bruker vi ikke korrekturlakk når vi skriver noe feil.

 

- Menn vil forstå hvordan ting fungerer slik at de kan ordne tingen dersom den går i stykker eller vil forbedre noe. Derfor trenger vi ikke tilpasse oss maskinen, maskinen tilpasses oss.

 

- Menn er mindre redde for å ta i bruk nye teknologier og utforske mulighetene i dem. Derfor er trenger vi ikke innføringshjelp for å spille av en CD, vi har lært hvordan ting fungerer fra grunnen av.

 

- Menn har mer penger enn damer. Derfor trenger vi ikke spørre andre om å betale, men kan kjøpe det vi vil når vi vil

 

- Menn er mer kreative enn jentene. Derfor sløver vi ikke forann TVen, vi skaper noe sammen med PCene våre.

 

- Menn tør å skille seg ut i motsettning til bertene som hele tida må gjøre alt for å tilfredstille sine medsøstre sosialt. Derfor er ikke vi så flaue for å bruke PCen.

 

 

Ja ja mister Anders, så det er dette som er svaret, meget spennende! så det er derfor ingen jenter driver med data, ja da er det bra at jeg er utenom det vanlige da ikke sant?????

 

jeg har bare noen få spørsmål....

 

1. kan du sy med symsaskin? jeg vil gjerne at du forbreder den for meg slik at den kan sy av seg selv og legge opp alle lengder. ja det er vel ikke vanskelig???

 

2. fortell meg nå... hvordan reparerer man en starter i en bilmotor? fra bunn til grunn, og ikke juks, jeg vil ha full oppskrift.

 

3. Hva er månedslønna di?

 

4.Definer kreativ? og hvor mange prosent av kvinner eller menn tror du sløver mest foran tv??

 

5.Dette er jeg delvis enig i, men hvor mange sossegutter er ikke like som bertejentene?

 

Jeg må si jeg ikke er mye enig med deg i dette, selv om mange er dårlige til ting du beskrev her er det like mange gutter som kan være det. Du begynner med "gutter er best" diskusjon og setter jenter i "vi er no dritt som bare er til for å skræve med beina og produsere unger".

 

jaja værse god, er di singel? ikke overaska hvis du er det.

Lenke til kommentar
Asj, er det noe som irriterer meg, ser det MSN-fjortisser, og de er det mange av her i gården. Og kaller du en liten berte som sitter på MSN og taster ørnetouch, som ikke kan være i nærheten av en PC uten å mase seg til å sitte der og skrive med rosa skrift, underline, bold og det som verre er, for en jente som liker data, ja da synes jeg at du har en rar oppfatning av konseptet. :)

Altså de som hele tiden skal lure seg inn på MSN eller svt laste det ned når vi skal gjøre et eller annet på nett på skolen og bbare g wge argh! wfegagrweg hater de.1!!!

 

Heilt einig!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe galt i å bli engasjert? Hva skal man finne på hvis man aldri kan ta igjen? Det betyr ikke at man sluker angnet!!!

Bedre å eie enn å ta igjen, spør du meg..

Dessuten, det ser bare så mye kulere ut uten alle de utropstegna. :)

 

 

Hver sin mening.

å, beklagert, skal aldri gjøre det igjen! :o

 

Lurer på om oppveksten har noe med intressen å gjøre. Hvis man har en eldre bror slik som meg, som er fullstendig datanerd, så blir man automatisk intressert i det selv. altså...gener.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe galt i å bli engasjert? Hva skal man finne på hvis man aldri kan ta igjen? Det betyr ikke at man sluker angnet!!!

Bedre å eie enn å ta igjen, spør du meg..

Dessuten, det ser bare så mye kulere ut uten alle de utropstegna. :)

 

 

Hver sin mening.

å, beklagert, skal aldri gjøre det igjen! :o

 

Lurer på om oppveksten har noe med intressen å gjøre. Hvis man har en eldre bror slik som meg, som er fullstendig datanerd, så blir man automatisk intressert i det selv. altså...gener.

 

Så du har arvet gener fra storebroren din? :smile: :p

Lenke til kommentar
det er litt morsom med jenter og pcer...fikk en mail for et par dager siden der det sto "Nytt farlig virus" det "nye" ILOUVEYOU viruset er veldig farlig...

 

jeg begynte nesten å le...det er 2 år siden og nå har en eller annen begynt å sende den mailen igjen....;)

 

ikke alltid like lett å henge med...

 

haha, samma her :p

Lenke til kommentar
Så du har arvet gener fra storebroren din? :smile: :p

ikke akkurat sånn jeg forstod det. Tror hun heller mente noe med at en da gjerne blir påvirket - mentalt.

 

Jeg mente at noen har anlegg for å skjønne data noen ikke. siden min bror har veldig peiling har han sikkert fått dette anlegget ikke sant? og søsken har samme gener, ikke sant. og ja, mentalt påvirket kan man også bli.

Nei detta blei teit :-? men skjønner hva jeg mener ikke sant :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...