Gå til innhold

Jenter og data


Caitlin

Anbefalte innlegg

jenter er viktig enn pc? :-?

 

Jenter er _myyye_ viktigere en data ;)

 

Det er mange jenter som holder på med data, men det er på en helt annen måte enn guttene. Jentene liker å sitte på MSN og chatte eller surfe litt på nettet.

Guttene gjør stort sett _alt_, spiller, surfer på nettet, prøver å skjønne data +++

 

Så at det er mange jenter som holder på med data er det liten tvil om!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jenter er viktig enn pc? :-?

 

Jenter er _myyye_ viktigere en data ;)

 

Det er mange jenter som holder på med data, men det er på en helt annen måte enn guttene. Jentene liker å sitte på MSN og chatte eller surfe litt på nettet.

Guttene gjør stort sett _alt_, spiller, surfer på nettet, prøver å skjønne data +++

 

Så at det er mange jenter som holder på med data er det liten tvil om!

 

Meget bra svar :D

Personlig synes jeg det er litt kjedelig å chatte, gjorde det mer før. er vel for gammal hehe.

Men spill er gøy, synes faktisk "de Gode gamle" spillene er ålreite enda. har emulator hvor jeg bla har Zelda, mario, metroid osv. litt mimring.

ellers synes jeg konsoll er gøy også., metal gear, splinter cell, osv, ferdig med silent hill 3 nå, synes det var bra!

Det er vel intressen det kommer an på :wink:

Lenke til kommentar
Hmm, ja det er kansje flere en jeg tror som intresserer seg for det, men som sakt: forsvinner i mengden. Da har det også sikkert noe å gjøre med det jalla stedet man bor på!!!!!

og hvor bor du??

 

Prøvde og overtale noen til og begynne med IRC, men det gikk bare ikke. Var litt for avansert.

det fins jo såååå utrooolig mange fjortisser som spør etter "ASL" hele tiden

Lenke til kommentar
Hmm, ja det er kansje flere en jeg tror som intresserer seg for det, men som sakt: forsvinner i mengden. Da har det også sikkert noe å gjøre med det jalla stedet man bor på!!!!!

og hvor bor du??

 

Prøvde og overtale noen til og begynne med IRC, men det gikk bare ikke. Var litt for avansert.

det fins jo såååå utrooolig mange fjortisser som spør etter "ASL" hele tiden

 

På bygda!

Lenke til kommentar
Hmm, ja det er kansje flere en jeg tror som intresserer seg for det, men som sakt: forsvinner i mengden. Da har det også sikkert noe å gjøre med det jalla stedet man bor på!!!!!

og hvor bor du??

 

Prøvde og overtale noen til og begynne med IRC, men det gikk bare ikke. Var litt for avansert.

det fins jo såååå utrooolig mange fjortisser som spør etter "ASL" hele tiden

 

På bygda!

 

ikke verdens beste sjekketriks, men det fungerte :woot:

neida

jeg tror nok at der alltid vil være slik at jenter driver på med jente ting og gutter driver på med gutteting.

Lenke til kommentar

Feilen med jenter (de fleste) på data er at de bare bruker ting slik de er ment å brukes. De nekter å lage noe. Ingen som for eksempel kommer over en INI-fil i et gammelt bilspill, ser noen tall, legger sammen to og to og messer den opp slik at man kjører i 564 KMPH og har en bil som veier 2 gram. Bruker dataen som en spill-konsoll, på en måte.

 

Dette resulterer i at de bare kan å bruke Messenger, IE, MS-Word, grunnleggende ting i windows og kanskje et spill eller to. Stort sett. Hvis noe blir føkket, har de som oftest ikke peiling i lopphavet på hvordan de skal fixe det.

 

Jeg forteller ei at hun burde laste ned Messenger 6.0. Hun spør hvor hun kan finne det. Jeg sier at hun kan bruke google eller skjekke kanskje hun kan finne noe på microsoft.com/download. Hennes svar: "???".

 

Skjønner ikke hvordan de overlever, egentlig. Plutselig endag når jeg skal slå på pcen er en av IDE-kablene føkket. Hadde jeg vært jente, ville jeg sannsyneligvis sendt hele dritten til reparasjon hos en proff for ettpar tusen koronas istedenfor å stikke på Elkjeden og kjøpe en ny IDE-kabel til 50 kroner.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Feilen med jenter (de fleste) på data er at de bare bruker ting slik de er ment å brukes. De nekter å lage noe. Ingen som for eksempel kommer over en INI-fil i et gammelt bilspill, ser noen tall, legger sammen to og to og messer den opp slik at man kjører i 564 KMPH og har en bil som veier 2 gram. Bruker dataen som en spill-konsoll, på en måte.

 

Dette resulterer i at de bare kan å bruke Messenger, IE, MS-Word, grunnleggende ting i windows og kanskje et spill eller to. Stort sett. Hvis noe blir føkket, har de som oftest ikke peiling i lopphavet på hvordan de skal fixe det.

 

Jeg forteller ei at hun burde laste ned Messenger 6.0. Hun spør hvor hun kan finne det. Jeg sier at hun kan bruke google eller skjekke kanskje hun kan finne noe på microsoft.com/download. Hennes svar: "???".

 

Skjønner ikke hvordan de overlever, egentlig. Plutselig endag når jeg skal slå på pcen er en av IDE-kablene føkket. Hadde jeg vært jente, ville jeg sannsyneligvis sendt hele dritten til reparasjon hos en proff for ettpar tusen koronas istedenfor å stikke på Elkjeden og kjøpe en ny IDE-kabel til 50 kroner.

 

:roll:

 

Nei, si det- hvordan overlever vi jenter?

Ehh.. når jeg skule laste ned mes.6.0. ga kjærsten min meg siden jeg kunne laste fra! for han var det ingen problem! Jeg er ikke noe spesielt flink med data, men jeg prøver å lære! og det med at vi jenter ville sendt hele dritten til reperasjon, det kan godt være- men ifølge deg ville vel vi ikke klart det engang.. :woot:

Lenke til kommentar
Nei, si det- hvordan overlever vi jenter?

Ehh.. når jeg skule laste ned mes.6.0. ga kjærsten min meg siden jeg kunne laste fra! for han var det ingen problem! Jeg er ikke noe spesielt flink med data, men jeg prøver å lære! og det med at vi jenter ville sendt hele dritten til reperasjon, det kan godt være- men ifølge deg ville vel vi ikke klart det engang.. :woot:

Skjønner ikke vitsen med innlegget ditt.. du understreker noen av punktene mine?

 

når jeg skule laste ned mes.6.0. ga kjærsten min meg siden jeg kunne laste fra! for han var det ingen problem

Nettopp! Du kunne jo ha funnet det selv ved å bruke for eksempel microsoft.com eller google...

 

Jeg er ikke noe spesielt flink med data, men jeg prøver å lære!
Jaja..

 

og det med at vi jenter ville sendt hele dritten til reperasjon, det kan godt være- men ifølge deg ville vel vi ikke klart det engang.. :woot:
Eh... Quoter likegodt meg selv:
Hadde jeg vært jente, ville jeg sannsyneligvis sendt hele dritten til reparasjon hos en proff
Lenke til kommentar
Feilen med jenter (de fleste) på data er at de bare bruker ting slik de er ment å brukes. De nekter å lage noe. Ingen som for eksempel kommer over en INI-fil i et gammelt bilspill, ser noen tall, legger sammen to og to og messer den opp slik at man kjører i 564 KMPH og har en bil som veier 2 gram. Bruker dataen som en spill-konsoll, på en måte.

 

Dette resulterer i at de bare kan å bruke Messenger, IE, MS-Word, grunnleggende ting i windows og kanskje et spill eller to. Stort sett. Hvis noe blir føkket, har de som oftest ikke peiling i lopphavet på hvordan de skal fixe det.

 

Jeg forteller ei at hun burde laste ned Messenger 6.0. Hun spør hvor hun kan finne det. Jeg sier at hun kan bruke google eller skjekke kanskje hun kan finne noe på microsoft.com/download. Hennes svar: "???".

 

Skjønner ikke hvordan de overlever, egentlig. Plutselig endag når jeg skal slå på pcen er en av IDE-kablene føkket. Hadde jeg vært jente, ville jeg sannsyneligvis sendt hele dritten til reparasjon hos en proff for ettpar tusen koronas istedenfor å stikke på Elkjeden og kjøpe en ny IDE-kabel til 50 kroner.

 

:roll:

 

vel, vil vel si man fint kan overleve selv om man ikke veit hvordan man laster ned messenger 6.0. alt dreier seg ikke om data her i verden. mange jenter synes dette med data og programering er vanskelig, eller det med biler og slik for intressen er ikke alltid der. og er man ikke intressert engasjerer man seg heller ikke. rart hvor forskjellige alle er.

men mikka, sterkt uenig med deg at at jenter sender dritten til en proff til flere tusen, så og si alle jenter har en venn eller kjæreste som kan data og får hjelpen der. det er ytters få som gidder å legge så mange penger i datan hvis de ikke klarer å fikse det selv, jenter og penger er som penger og gutter, vil helst ha maaasssee av det. :yes:

Lenke til kommentar

Det med at jeg ikke skjønte hvordan dere jenter overlever, var vel litt satt på spissen, da. Trodde folk skjønte det :wink:

 

Ok, så får de en kar til å ordne det for dem, dah, men prinsippet er jo det samme: de gjør det ikke selv. Bare et bittelite unntak gjør tingene selv.

Lenke til kommentar
Nei, si det- hvordan overlever vi jenter?

Ehh.. når jeg skule laste ned mes.6.0. ga kjærsten min meg siden jeg kunne laste fra! for han var det ingen problem! Jeg er ikke noe spesielt flink med data, men jeg prøver å lære! og det med at vi jenter ville sendt hele dritten til reperasjon, det kan godt være- men ifølge deg ville vel vi ikke klart det engang.. :woot:

Skjønner ikke vitsen med innlegget ditt.. du understreker noen av punktene mine?

 

når jeg skule laste ned mes.6.0. ga kjærsten min meg siden jeg kunne laste fra! for han var det ingen problem

Nettopp! Du kunne jo ha funnet det selv ved å bruke for eksempel microsoft.com eller google...

 

Jeg er ikke noe spesielt flink med data, men jeg prøver å lære!
Jaja..

 

og det med at vi jenter ville sendt hele dritten til reperasjon, det kan godt være- men ifølge deg ville vel vi ikke klart det engang.. :woot:
Eh... Quoter likegodt meg selv:
Hadde jeg vært jente, ville jeg sannsyneligvis sendt hele dritten til reparasjon hos en proff

 

mikka, ehh.. det var en sarkastisk måte å få deg til å forstå at innlegget ditt ikke gir mye mening heller! hvilke syn bygger du på, den ene jenten som ikke fant mes.? helt urealistisk å kommemed en synspunkt der du ikke skjønner hvordan jenter overlever!

Lenke til kommentar
Det med at jeg ikke skjønte hvordan dere jenter overlever, var vel litt satt på spissen, da. Trodde folk skjønte det :wink:

 

Ok, så får de en kar til å ordne det for dem, dah, men prinsippet er jo det samme: de gjør det ikke selv. Bare et bittelite unntak gjør tingene selv.

 

jada, skjønte det, må bare slenge litt tilbake :wink:

 

nei, de gjør det ikke selv, bare noen fååå. slik vil det alltid være. jeg forstår bare ikke at ikke flere jenter får øynene opp, det er jo så spennende med data og ting og tang, begynner å bli ensom hulk :cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

tror det er mange jenter som har pc på rommet og sitter mye der om dagene, men det er vel som regel msn, irc(#norge) og slikt det går i, kansje spille litt sims.

 

synd det ikke er flere jenter som sitter på pcn som "vi gutta" gjør.

 

jepp jeg vet de finnes , bla i denne tråden :)

men det er så alt for få av de :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...