Gå til innhold

Jenter og data


Caitlin

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så lite jenter som i det hele tatt liker eller forstår seg på data/spill? Jeg har både data og playstation 2, men mine venninner synes jeg nesten er gal som driver med sånt. Jeg ser ikke ut som noen gutt og er ikke guttete, jeg må nesten drive med dette i skjul for jeg får rare blikk bare jeg nevner noe med konsoll eller et spill jeg har spilt.

Jeg føler meg helt teit, jeg kjenner faktisk ingen jenter som liker slikt. De veit ikke hvordan man slår på en data eller hva internett betyr engang.

Er det noen som har en forklaring på dette? og ikke kom med den at jenter er tette uten noe mellom øra, for det er jo faktisk jenter som tenker og føøøøler og fantaserer så mye, hva er da problemet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter tør vanligvis ikke å prøve å fiele med tekniske ting. Iaffal ikke i den grad gutter gjør. Jentene tror de kan ødelegge ting. Også er det vel noe med sånn samfunnet vårt er. For eksempel er det vel en hel haug av kvinnelige syke/hjelpeplaiere, selv om ikke damer egentlig har så stor fordel der (annet enn at de kan se sexy ut i uniformen sin;).

Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke fra blærum men det ser ut som du er derfra.

 

Jeg er derimot fra bygda, så da er vel det svaret da kansje??????????

 

Ja jeg kan være enig i at jenter er redd for å feile, men hva kanman feile med når man spiller et spill? At alt eksploderer?

 

Du er vel klar over at det er mange mannlige sykepleiere? Og at de ser bedre ut i de stygge uniformene, for det er desverre ikke slike uniformer du ser på TV, men rosa eller grønne joggedresslignede slaskedresser.

Lenke til kommentar

Er vel det at de fleste jenter har andre interesser enn data.. Men noen har det.. Ikke noe galt i det.... Det er jo ikke alle gutter som driver med data heller.. noen er jo helt besatt av bil.. Og ikke en gang vet hvordan en pc funker.. Slik er det..

Lenke til kommentar

Grunnen er faktisk at folk har forskjellige interesser...

Leste engang at fargen du levde med som liten påvirket interessene dine seinere i livet. F.eks jenter som blir tvunget nedi en rosa kasse(vogn tror jeg det heter)påvirker dem(rosa jente greie,blå gutte greie tror foreldre)

Lenke til kommentar
Du er vel klar over at det er mange mannlige sykepleiere? Og at de ser bedre ut i de stygge uniformene, for det er desverre ikke slike uniformer du ser på TV, men rosa eller grønne joggedresslignede slaskedresser.

Jeg sa ikke at det var få mannlige - jeg sa at det var mange kvinnelige. Men du har faktisk rett ang uniformene - og synd er det. :(

Lenke til kommentar

Asj, er det noe som irriterer meg, ser det MSN-fjortisser, og de er det mange av her i gården. Og kaller du en liten berte som sitter på MSN og taster ørnetouch, som ikke kan være i nærheten av en PC uten å mase seg til å sitte der og skrive med rosa skrift, underline, bold og det som verre er, for en jente som liker data, ja da synes jeg at du har en rar oppfatning av konseptet. :)

Altså de som hele tiden skal lure seg inn på MSN eller svt laste det ned når vi skal gjøre et eller annet på nett på skolen og bbare g wge argh! wfegagrweg hater de.1!!!

Lenke til kommentar

det er litt morsom med jenter og pcer...fikk en mail for et par dager siden der det sto "Nytt farlig virus" det "nye" ILOUVEYOU viruset er veldig farlig...

 

jeg begynte nesten å le...det er 2 år siden og nå har en eller annen begynt å sende den mailen igjen....;)

 

ikke alltid like lett å henge med...

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så lite jenter som i det hele tatt liker eller forstår seg på data/spill? Jeg har både data og playstation 2, men mine venninner synes jeg nesten er gal som driver med sånt. Jeg ser ikke ut som noen gutt og er ikke guttete, jeg må nesten drive med dette i skjul for jeg får rare blikk bare jeg nevner noe med konsoll eller et spill jeg har spilt.  

Jeg føler meg helt teit, jeg kjenner faktisk ingen jenter som liker slikt. De veit ikke hvordan man slår på en data eller hva internett betyr engang.

Er det noen som har en forklaring på dette? og ikke kom med den at jenter er tette uten noe mellom øra, for det er jo faktisk jenter som tenker og føøøøler og fantaserer så mye, hva er da problemet??

Nå må jeg arrestere deg her! Det er himla mange jenter som driver med data, spiller spill og alt annet som involverer data n stuff. Problemet er at antall jenter er så lavt i forhold til antall gutter, så vi "drukner" litt i miljøet. Så da er det bare å gjøre seg synlig. Don't you think?

 

Dessuten, venninnene dine er bare misunnelig fordi de ikke har peil selv.

 

*n3rd - and proud of it*

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så lite jenter som i det hele tatt liker eller forstår seg på data/spill? Jeg har både data og playstation 2, men mine venninner synes jeg nesten er gal som driver med sånt. Jeg ser ikke ut som noen gutt og er ikke guttete, jeg må nesten drive med dette i skjul for jeg får rare blikk bare jeg nevner noe med konsoll eller et spill jeg har spilt.  

Jeg føler meg helt teit, jeg kjenner faktisk ingen jenter som liker slikt. De veit ikke hvordan man slår på en data eller hva internett betyr engang.

Er det noen som har en forklaring på dette? og ikke kom med den at jenter er tette uten noe mellom øra, for det er jo faktisk jenter som tenker og føøøøler og fantaserer så mye, hva er da problemet??

Nå må jeg arrestere deg her! Det er himla mange jenter som driver med data, spiller spill og alt annet som involverer data n stuff. Problemet er at antall jenter er så lavt i forhold til antall gutter, så vi "drukner" litt i miljøet. Så da er det bare å gjøre seg synlig. Don't you think?

 

Dessuten, venninnene dine er bare misunnelig fordi de ikke har peil selv.

 

*n3rd - and proud of it*

Helt enig!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...