Gå til innhold

Jenter og data


Caitlin

Anbefalte innlegg

ikke for å være frekk ... men ... er det egentlig det eneste du har skrevet?

Ikke frekt det. Har desverre ikke hatt tid til å skrive all verden. Jeg ville skrive om et visst kabinett med kult design på, men noen var ikke så interessert i review av det.. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke for å være frekk ... men ... er det egentlig det eneste du har skrevet?

Ikke frekt det. Har desverre ikke hatt tid til å skrive all verden. Jeg ville skrive om et visst kabinett med kult design på, men noen var ikke så interessert i review av det.. :shrug:

Jeg vil se på kassa di!!

Lenke til kommentar

heehee - det måtte komme ja..

 

Åhhh.. Den artiklen er bare såå standard. Er liksom litt for A4 for min mening, men man skal jo ikke dømme personen pga en artikkel. Har jo bare snakket litt med Adawen over IRC.

 

Og når dere regner med dataspill og slike ting så spiller damer i aldern min (gk-vk1-vk2 eller noe rundt der). De sitter bare ikke inne flere timer daglig og spiller, men jeg tror at det er mange personer som tror at damer ikke rører datamaskiner ,men det er feil. Men det er ikke helt normalt for ei dame og sitte inne i flere timer og lete rundt etter en bedre browser og en bedre FTP klient. (Tok det jeg holder på med ATM da..)

Lenke til kommentar

- Menn er flinkere til å tenke logisk enn kvinnfolk. Datamaskiner er logikk. Derfor bruker vi ikke korrekturlakk når vi skriver noe feil.

 

- Menn vil forstå hvordan ting fungerer slik at de kan ordne tingen dersom den går i stykker eller vil forbedre noe. Derfor trenger vi ikke tilpasse oss maskinen, maskinen tilpasses oss.

 

- Menn er mindre redde for å ta i bruk nye teknologier og utforske mulighetene i dem. Derfor er trenger vi ikke innføringshjelp for å spille av en CD, vi har lært hvordan ting fungerer fra grunnen av.

 

- Menn har mer penger enn damer. Derfor trenger vi ikke spørre andre om å betale, men kan kjøpe det vi vil når vi vil

 

- Menn er mer kreative enn jentene. Derfor sløver vi ikke forann TVen, vi skaper noe sammen med PCene våre.

 

- Menn tør å skille seg ut i motsettning til bertene som hele tida må gjøre alt for å tilfredstille sine medsøstre sosialt. Derfor er ikke vi så flaue for å bruke PCen.

Lenke til kommentar
- Menn er flinkere til å tenke logisk enn kvinnfolk. Datamaskiner er logikk. Derfor bruker vi ikke korrekturlakk når vi skriver noe feil.

 

- Menn vil forstå hvordan ting fungerer slik at de kan ordne tingen dersom den går i stykker eller vil forbedre noe. Derfor trenger vi ikke tilpasse oss maskinen, maskinen tilpasses oss.

 

- Menn er mindre redde for å ta i bruk nye teknologier og utforske mulighetene i dem. Derfor er trenger vi ikke innføringshjelp for å spille av en CD, vi har lært hvordan ting fungerer fra grunnen av.

 

- Menn har mer penger enn damer. Derfor trenger vi ikke spørre andre om å betale, men kan kjøpe det vi vil når vi vil

 

- Menn er mer kreative enn jentene. Derfor sløver vi ikke forann TVen, vi skaper noe sammen med PCene våre.

 

- Menn tør å skille seg ut i motsettning til bertene som hele tida må gjøre alt for å tilfredstille sine medsøstre sosialt. Derfor er ikke vi så flaue for å bruke PCen.

 

 

Dette gjelder ikke ALLE, men du er så def. inne på noe der.

 

Punkt nr. 5 er vel ikke helt rett da men. Mange som sløver en del da.

 

Men det ER sant at menn ikke er så redde for å ødelegge ting. Er noe i stykker, prøver vi å fikse det. Funker det ikke, grett nok, vi prøvde da. Jenter derimot ringer fagfolk med en gang for å få det fikset sikkert.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så lite jenter som i det hele tatt liker eller forstår seg på data/spill? Jeg har både data og playstation 2, men mine venninner synes jeg nesten er gal som driver med sånt. Jeg ser ikke ut som noen gutt og er ikke guttete, jeg må nesten drive med dette i skjul for jeg får rare blikk bare jeg nevner noe med konsoll eller et spill jeg har spilt.  

Jeg føler meg helt teit, jeg kjenner faktisk ingen jenter som liker slikt. De veit ikke hvordan man slår på en data eller hva internett betyr engang.

Er det noen som har en forklaring på dette? og ikke kom med den at jenter er tette uten noe mellom øra, for det er jo faktisk jenter som tenker og føøøøler og fantaserer så mye, hva er da problemet??

Nå må jeg arrestere deg her! Det er himla mange jenter som driver med data, spiller spill og alt annet som involverer data n stuff. Problemet er at antall jenter er så lavt i forhold til antall gutter, så vi "drukner" litt i miljøet. Så da er det bare å gjøre seg synlig. Don't you think?

 

Dessuten, venninnene dine er bare misunnelig fordi de ikke har peil selv.

 

*n3rd - and proud of it*

 

Himla mange er vel litt å ta i.. Det er ikke sååå mange jenter som driver med pc aktivt og engasjerer seg i ting med pc.. De fleste jentene jeg kjenner som "driver" med data, bruker den ikke til annet enn chatting og eller msn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...