Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog / Showcase: R.I.P. Volvo XC70 2.5T - Totalskadd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Girspaksak: (145 Euro ~ 1 150 NOK)

 

post-122083-1272049528,3537_thumb.jpg

Jævlig pen girspake. Tenkte på det da jeg så bildene innendørs av bilen men det falt vist bort ifra meg.

Takk. Liker den jeg også. Litt av greia er at med den drar du hele spaken oppover, men standard-spaken må du trykke inn en knapp på baksiden - som er ganske knotete noen ganger. Hver gang noen drar den fra park og skal ned i revers ender de i N eller D og blir like irriterte hver gang :p

 

Fin bil!

Vet at jeg er sent ute nå som du har bestilt felger, men du vurderte ikke Titan felgene til Volvo?

 

Og angående tørst bil, har en 760 GLE som drikker noe helt sinnsvakt. Tror nok den slår forbruket til XC70'en din :tease:

Takk!

Ja, så på de. Pegasus og Volution falt bedre i smak designmessig. Lommaboka var ikke helt enig, men.

 

Volvoer skal være tørste. 760 er intet unntak ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Har kun sittet på med 3 forskjellige Volvoer.

240, 760 og V70

240 var nok 85 modeller, ikke av rånere.

760 vet jeg ikke årsmodell, men var litt småsprek.

V70 2008,2009 eller 2010 model.

 

Hvis din XC70 er like sprek eller spreke en V70 så er den bra sprek :)

Ble mektig imponert over Volvoen, brukte også bare 0,49l/mil, usikker på om det var diesel eller bensin.

Og den hadde blitt chippet opp til 192hk tror jeg det var.

 

Har aldri hatt sansen for volvo, men etter turen på 50-60mil med V70 på en dag og med tanke på drivstoffforbruket så ble jeg jammen imponert.

 

Du var i steinkjer her en dag, 6-7mil sør for steinkjer, fra der til oslo og tilbake på en tank, det er ganske så bra! :)

 

 

Grunnen til innlegge er at jeg vil følge med :)

Lenke til kommentar

D5-modellen du kjørte av V70, da. T5 pisser lett på D5en, drar dobbelt så langt på gira og trykket kommer instant. Dieselbiler trenger et sekund, da de lever på trykk fra turboen (D5 har et ladetrykk på 1.8 BAR. Det sier sitt.) Bensin drar med en gang - trykket fra turboen er bare en bonus. Det jeg liker med bensinmotorer og det er grunnen til at jeg valgte en eldre modell. Fra 06 og oppover eksisterer det kun diesel til en fornuftig pris på bruktmarkedet. Greit, den kommer ikke under literen på vanlig kjøring - men det er det faenmeg verdt. :green:

 

Bilen vi kjørte til steinkjer (Grong, faktisk) var en Audi A6 Allroad 3.0T Diesel (233hk/500Nm). Ikke volvoen, da den er til ombygging om dagen. Audien ligger på 0,87 i snitt, og vi brukte to tanker på turen (150 mil)

 

Fått mail fra Reptek Drammen (de som bygger den om) også. Bilen er klar for avhenting til fredag - gjett om jeg gleder meg! :D

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...