Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog / Showcase: R.I.P. Volvo XC70 2.5T - Totalskadd


Anbefalte innlegg

Den innegår i samme økt. De er ferdig med den, mangler bare programmering for stolen. Programmeringen blir utsatt noen uker da jeg venter på en ny rullestol.

 

For de som ikke aner hva vi prater om, se denne videoen:

 

Det der er jo bare fantastisk bra da. Så slipper man å være helt "John Lock" og må sitte å tramme fingrene på knærne mens man heises opp i en jumbojet av en bil.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt korrekt. Bilen min kostet meg 300 tusen av egen lomme. Jeg kunne fått en type-2 bil (VW Caravelle eller Mercedes Vito) gratis av staten, men valgte å ikke gjør det av flere grunner:

1) Stasjonsvogn-komfort og bensinturbo <3. Jeg beskriver bilen som et badekar med jetmotor. Den er utrolig bløt ved vanlig kjøring. Fartshumpene på øya her tar den i 60 (noen i 70), vi må ned i 30 med bilen vi har nå ('98 Caravelle) for å ikke dø på oss. Samtidig er den helt ok tight i svinger og ved normal manøvrering. Nye og kraftigere stag vil fikse de "problemene" den har der.

2) Parkering - parkering av jumbojeter (som du beskriver de) kan være noe herk. En stasjonsvogn kan jeg hendig parkere hvor som helst, og jeg har god oversikt mot kanter og bakken. Greit, P2 XC70 er den største bilen du får før du kommer opp i SUV-klassen - but still.

3) Med trygdebil er jeg bundet til staten i 12 år. Ja, jeg må ha bilen i 12 år. Vi har en 1998 Caravelle nå som akkurat rundet 300k. Vi har vært sykt heldig med den, og den går enda - såvidt. Med egen bil er jeg ikke bundet til noe som helst, annet enn at jeg må vente så så mange år før jeg får bygd om en ny bil. Reglene her er mye slakkere. Privatbiler får ikke dekt ombygging med mindre de er i skikkelig stand, og en rullestolbruker bytter ikke bil så alt for ofte.

Lenke til kommentar

En fantastisk frihet det der og jeg kan ikke si at jeg misunner de som sitter fast med en '98 Caravelle for maken til makkverk av en bil skal du lete lenge etter,iallefall de utgavene jeg har vært borti.

 

Da får vi bare håpe at den 21 timers programmeringen går som den skal og at du ikke ender opp med en baseball-kastearm :wee:

There goes the wheelchair! :D

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hvordan du gir gass og bremser? Er det kontroller på rattet, eller er det spaker eller noe lignende?

Ganske vanskelig å forklare, men et enkelt konsept. Kan ta bilder og forklare når jeg har bilen i hus.

 

Dæven døtte, skal du ha den heftige rullestol-hente-maskin-armen? Ser ut som den kommer rett fra iRobot eller noe. Awesome!

Dette blir spennende, du må lasse på med bilder, updates, osv osv når du får tid! :)

Ja! Den er pheet :green:

Tid har jeg nok av. Mangler bare bilen egentlig - masse som skal gjøres :love:

 

Min far har forøvrig gått med på å øvelseskjøre i helgen. Gleder meg ubeskrivelig mye! :wee:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Må du gå å legge deg ellers får du ikke øvelseskjøre pga du ikke er uthvilt! ;)

*strekke seg og se trøtt ut* Mmm... En god morgen.

 

Jeg ante ikke teknologi som den armen for å plukke opp rullestolen fantes en gang. Eller, kanskje hos NASA liksom.

 

Øvelseskjøre? Så du er ganske ung da og har bladd opp evig mye penger for bil og stæsh. Jaja, noen har det!

Hihi, den er ganske fiffig! :wee:

 

Det koster å være kar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...