Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog / Showcase: R.I.P. Volvo XC70 2.5T - Totalskadd


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Utrolig flott bil!

 

Mulig jeg er litt treig, men hvilken dekkdimensjon endte du opp med?

Skal kjøpe nytt til våren, og har sett på noen 8jx18 et43, og tenker 235\45\18 evt 50.

Leverandøren mente at jeg måtte ha spacere for å få til dette.

 

Keep up the good work

Takk! Jeg blir selv mer og mer fan av den :) XC70 du har?

 

235/50/18 kjører jeg. 245/50 og 235/55 vil også passe, sistnevnte så og si på millimeteren. Ingen spacere.

 

Takk, du også! :D

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9.5%? Standard er 215/65-R16. 235/50/18 gir 0.91% mer.

 

Rart, på min er 205\55R16 det som står som standard i vognkortet. Tro om det er forskjell på årsmodellene her... :hmm:

 

edit: sjekka en del 2000-2003 modeller fra finn, og alle er registrert med 215\65R16. Da må det jo være feil i vognkortet på min, men der står det 205\55R16

 

Edit2: hvor er det det blir trangt med 55 profil? mot fjæra eller skjermen. Har funnet felger med et38, og det gir 5mm mere klaring på innersiden. Da ligger felgkanten innvendig lik den originale. Hørte jeg 19 tommere :whistle:

 

Edit3: Fant ut at din har 6,5" felger ifg. vognkortet, mens min har 7" det betyr at felgen kommer 10mm lengre inn en først beregnet, men det gir fortsatt 5mm mere plass en det du har i dag..... dvs. 8mm lengre inn en originalfelgen. og 3cm lengre ut :yes:

Må vel bare prøve...

Endret av inferror
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hva med en Viper GT?

Liker tanken.

 

Biskop: Jada! Gikk fint, lave hastigheter osv. Slapp unna med en kul i panna idet den tok med seg speilet.

Alt er relativt, men bilen blir ikke seende slik ut i 30km/t...

Det skjedde idet jeg bremset ned mot en 40-sone, fra 50. Trang veg, og merket ikke at høyresiden hadde sneket seg utenfor veien og over på busstoppet som var der - idet jeg rørte bremsen skjøt den rett ut, 30 meter senere sto jeg med nesa i autovernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud bedre den bilen så ikke bra ut.. Men du sitter jo i rullestol, hvordan kom du deg ut? Eller ble du sittende og vente? Må ha vært en litt ekkel følelse vel? Har akkurat kjøpt en Volvo V70 til moren til mitt kommende barn, greit å se at de beskytter godt hvis ho skulle smelle.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...