Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er den feteste amerikanske muskelbilen ? :)


Anbefalte innlegg

Hvis du skulle investere i amerikansk muskelbil (tenker nå 60-70talls), hvilken hadde du endt opp med ? Om du kjøper en i perfekt stand til 600 000, eller en rustholk til 50 000 som du setter i stand selv er irrellevant :)

 

Tema er altså muskelbiler ! 300 hk+ Ikke store tunge caddilac cruisere, eller pony-cars med 6'er :p

 

Mitt valg ville nok vært Dodge Charger 68' eller 69', med 426 HEMI ! oransj ^^ 500 hk.

Har vært forelska i denne bilen helt siden jeg så the dukes of hazzard :D

 

Ellers har jeg også hatt en greie for camaro og pontiac gto judge ;D

 

Bil og begrunnelse ! FYR ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Dodge Charger '68 (som over, Hemi)

Ford Mustang '69 (Mach 1), stylish som bare det. Mer stilrein enn Charger'n, men gir ikke det samme "I'mma fucking kill you"! inntrykket.

 

alltid vært begeistra for Pontiac Firebird/Trans Am '77/'78 også, selv om denne kanskje ikke har nok "POWER" til å passe inn i kategorien.

 

Barracuda og Challenger må jo også nevnes.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Alltid vært litt svak for det klassiske Camaro-designet. Litt mer eget enn Mustang, ikke fullt så speisa som andre. Motorer i slike biler har jeg ikke peiling på, siden jeg i utgangspunktet er av den oppfatning at amerikanere verken kan lage eller kjøre bil ...

Endret av OML
Lenke til kommentar

 

Mitt valg ville nok vært Dodge Charger 68' eller 69', med 426 HEMI ! oransj ^^ 500 hk.

Har vært forelska i denne bilen helt siden jeg så the dukes of hazzard :D

 

 

Slenger meg på dem. Charger har vært min favoritt siden jeg så Dukes of Hazzard. En dag skal jeg eie en. :love:

Lenke til kommentar

Ford Mustang Boss 429! Finnes kun som 69- og 70-modell. Ekstra breddet for å få plass til den svære motoren som i bunn og grunn er en nedtrimmet nascar-motor  :dribble:

 

Mustang.jpg

 

Wikipedia:

 

 

These cars were rated conservatively at 375 hp (280 kW) and 450 lb·ft (610 N·m) of torque. Actual output was well over 500 horsepower (370 kW).
Lenke til kommentar

Er vel kanskje dårlig gjort å stemme på en bil jeg har selv, men som profilbildet mitt viser har jeg alltid hatt sansen for Chevrolet Chevelle 1970. Generelt synes jeg alle GM's 1970 A-body er designperler, og også de rett før og etter 1970. Skikkelige hofter og riktig muskelbilstuk. Var vel derfor valget falt på en 1970 Chevelle da jeg skulle gå til anskaffelse av hobbybil. Alternativt kunne jeg godt valgt 1970 Buick GSX, men da jeg kom over en Chevelle i riktig farge og til riktig pris måtte jeg bare slå til :!: Nydeligste bilen jeg vet om :p

 

1970 Chevelle SS er den ultimate muskelbilen, den satte de andre på plass da den kom med en motor på 454 kubikktommer (LS6) med oppgitt ytelse på hele 450hk. Motoren ble "bare" satt til 450hk på grunn av avgifter og forsikring, men den var langt kraftigere enn det som sto på papiret. Årene etter Chevrolet kom med Chevelle LS6 gikk ytelsene gradvis nedover, delvis på grunn av bensinkrisa og delvis på grunn av strengere avgasskrav. Så den ble stående som den kraftigste serieproduserte muskelbilen i historien noensinne.

 

Men egentlig er det feil å rangere amerikanske muskelbiler slik. De fleste muskelbilene fra den perioden er biler som jeg tror de fleste kunne hatt stående i oppkjørselen ;)

post-123074-1271783594,4991_thumb.jpg

post-123074-1271783603,7291_thumb.jpg

post-123074-1271783611,3765_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er vel kanskje dårlig gjort å stemme på en bil jeg har selv, men som profilbildet mitt viser har jeg alltid hatt sansen for Chevrolet Chevelle 1970. Generelt synes jeg alle GM's 1970 A-body er designperler, og også de rett før og etter 1970. Skikkelige hofter og riktig muskelbilstuk. Var vel derfor valget falt på en 1970 Chevelle da jeg skulle gå til anskaffelse av hobbybil. Alternativt kunne jeg godt valgt 1970 Buick GSX, men da jeg kom over en Chevelle i riktig farge og til riktig pris måtte jeg bare slå til :!: Nydeligste bilen jeg vet om :p

 

1970 Chevelle SS er den ultimate muskelbilen, den satte de andre på plass da den kom med en motor på 454 kubikktommer (LS6) med oppgitt ytelse på hele 450hk. Motoren ble "bare" satt til 450hk på grunn av avgifter og forsikring, men den var langt kraftigere enn det som sto på papiret. Årene etter Chevrolet kom med Chevelle LS6 gikk ytelsene gradvis nedover, delvis på grunn av bensinkrisa og delvis på grunn av strengere avgasskrav. Så den ble stående som den kraftigste serieproduserte muskelbilen i historien noensinne.

 

Men egentlig er det feil å rangere amerikanske muskelbiler slik. De fleste muskelbilene fra den perioden er biler som jeg tror de fleste kunne hatt stående i oppkjørselen ;)

 

 

MEGET pen bil!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2 biler jeg egentlig ikke har lyst på så er det corvette og mustang. det finnes så mange av de. er ikke så sjeldne biler.

 

er så mange som har sett en corvette og mustang. vill si det er mere stas og kult å ha en litt sjeldnere bil.

 

ja som det er nevnt lengre opp her. nova er rå bil og mere sjelden :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...