Gå til innhold

Bærbar PC til ca 5000


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe ny bærbar PC som kun skal bli brukt til skolerelatert arbeid. Dette innebærer noe video og- bildebehandling og ellers ingenting krevende. Burde vel få en grei PC som egner seg til dette for rundt 5000? Jeg ser vel for meg at PCen burde ha ganske bra minne (i den grad det går an for denne prisen) og ellers kan de andre komponentene være helt ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det ikke noe poeng i, siden de som har et dårligere skjermkort er faktisk dyrere. Det vitner bare litt om hva slags tilbud NetOnNet kjører her.

Fant en(samme spec) med onboard grafikk,var faktisk billigere,500kr.

For noen som aldri kommer til å spille noe på den så skulle vel skjermkortet ikke ha noe å si?

500kr er nå litt penger det,og det skulle vel hjelpe litt på batteritiden?

Endret av taz
Lenke til kommentar

Jaha, en modell fra Packard Bell? Det har jo seg slik at bærbare også må rangeres litt etter vekt, støynivå og varmeutvikling. Denne yter faktisk veldig bra på alle disse tre områdene. 640GB harddisk er også ganske sjeldent å finne synes jeg, så skulle tro at det var forskjell på modellen du fant. Skjermkort spiller forresten en rolle også utenom spilling. Videoredigering henter for eksempel også krefter fra denne, i tillegg til prosessoren. 500 kroner for et så bra skjermkort er definitivt verdt det uansett. Generelt kan man si at dersom man gjør oppgaver som krever en såpass sterk prosessor, så bør man også ha et noenlunde bra skjermkort å kombinere med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...