Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg mottar en melding med Handcent SMS, så får jeg opp den quick reply boksen. Det som ofte skjer er at jeg kommer borti home-knappen samtidig som jeg skriver slik at jeg faller ut av meldingen. Er det mulig å åpne den boksen igjen? For jeg må tydelivis innom den boksen for å få tilbake det jeg allerede har skrevet.

Lenke til kommentar

Andre som synes batteriet på Nexus One tappes noe raskt?

 

Hvis jeg legger meg med mobilen fulladet, så er den nede på ca. 75 % når jeg våkner etter 7 timer.

 

Går jeg inn på "Battery use" er det likevel skjermen som har tatt 70 % av batteriet, selv om den ikke har vært påslått én gang i løpet av natta....

 

Ellers er det ingen applikasjoner som blir med på "topp-lista" når jeg viser batteribruk - bare systemprosesser stort sett.

 

Har seff frequent update på podcasts, facebook, vær, "live" sync av e-post, kalender osv., men såpass må den da takle...

 

(Og jeg har skrudd av 3G, slik at den bare benytter EDGE og WiFi.)

 

Hadde konstant sync mot Exchange-server osv. med iPhone 3G S også, men den sank jo bare 3-4 % i løpet av natta....

Lenke til kommentar

 

Har seff frequent update på podcasts, facebook, vær, "live" sync av e-post, kalender osv., men såpass må den da takle...

 

(Og jeg har skrudd av 3G, slik at den bare benytter EDGE og WiFi.)

 

Er nok WiFi som er synderen her. Når jeg skrur på Wifi tappes batteriet raskere. Min løsning er å slå av WiFi om natten, og heller oppdatere om morgenen.

Endret av Venesis
Lenke til kommentar

Har seff frequent update på podcasts, facebook, vær, "live" sync av e-post, kalender osv., men såpass må den da takle...

 

(Og jeg har skrudd av 3G, slik at den bare benytter EDGE og WiFi.)

 

Er nok WiFi som er synderen her. Når jeg skrur på Wifi tappes batteriet raskere. Min løsning er å slå av WiFi om natten, og heller oppdatere om morgenen.

Skal ikke WiFi slås av automatisk når tastelås er på? Ser isåfall ut til at den kobler seg opp mot WiFi hver gang jeg slår av tastelås... Sånn var det isåfall på iPhone, og synes det ser slik ut - og mener også å ha lest det - at det er slik på Nexus One også...?

 

(For øvrig sies det at WiFi trekker mindre strøm enn 3G. Men nå kjører jeg EDGE da, som skal trekke atskillig mindre enn 3G.)

Lenke til kommentar

voluz: du har satt dette i innstillingane dine for wifi? Eg har i alle fall at wifi automatisk går av når skjermen går av. Dog, veit eg ikkje heilt om dette stemmer ettersom bl.a. spotify klarer å force wifi sjølv om skjermen er av, så antar eg at ein del andre program klarer det same.

Lenke til kommentar

Andre som synes batteriet på Nexus One tappes noe raskt?

 

Hvis jeg legger meg med mobilen fulladet, så er den nede på ca. 75 % når jeg våkner etter 7 timer.

 

Går jeg inn på "Battery use" er det likevel skjermen som har tatt 70 % av batteriet, selv om den ikke har vært påslått én gang i løpet av natta....

 

Ellers er det ingen applikasjoner som blir med på "topp-lista" når jeg viser batteribruk - bare systemprosesser stort sett.

 

Har seff frequent update på podcasts, facebook, vær, "live" sync av e-post, kalender osv., men såpass må den da takle...

 

(Og jeg har skrudd av 3G, slik at den bare benytter EDGE og WiFi.)

 

Hadde konstant sync mot Exchange-server osv. med iPhone 3G S også, men den sank jo bare 3-4 % i løpet av natta....

 

Min synker ikke mer enn noen får prosent iløpet av natta, max 4-5%. Har du hatt telefonen lenge? Min fikk langt bedre batteri etter noen oppladinger. Har sync avskrudd om natta.

Lenke til kommentar

Andre som synes batteriet på Nexus One tappes noe raskt?

 

Hvis jeg legger meg med mobilen fulladet, så er den nede på ca. 75 % når jeg våkner etter 7 timer.

 

Går jeg inn på "Battery use" er det likevel skjermen som har tatt 70 % av batteriet, selv om den ikke har vært påslått én gang i løpet av natta....

 

Ellers er det ingen applikasjoner som blir med på "topp-lista" når jeg viser batteribruk - bare systemprosesser stort sett.

 

Har seff frequent update på podcasts, facebook, vær, "live" sync av e-post, kalender osv., men såpass må den da takle...

 

(Og jeg har skrudd av 3G, slik at den bare benytter EDGE og WiFi.)

 

Hadde konstant sync mot Exchange-server osv. med iPhone 3G S også, men den sank jo bare 3-4 % i løpet av natta....

 

Min synker ikke mer enn noen får prosent iløpet av natta, max 4-5%. Har du hatt telefonen lenge? Min fikk langt bedre batteri etter noen oppladinger. Har sync avskrudd om natta.

Fikk telefonen for en uke siden, så får se....

 

Har ikke skrudd av sync om natta nei, får vurdere det.... synes dog det er unødvendig. Slapp dette på iPhone, så det ville vært et skritt tilbake å gjøre det på Nexus.... etter hva jeg har lest skulle batteriet på Nexus tilogmed være hakket bedre enn på iPhone 3G S...

Lenke til kommentar

Ser her på min nexus med Cm6 at det er wifi som har vært batterislukeren. Prøv en natt uten wifi og spam oss i morgen.

Da er en natt uten WiFi prøvd. På ca. 7 timer uten at skjermen ble påslått eller tlf. brukt så gikk den ned 10-11 %.

 

Fortsatt ikke veldig imponert sammenlignet med (gud forby) iPhone.... ;)

 

Andre sparetips? Synes det er "døvt" om WiFi, Sync og alt sånt må slås av når man går og legger seg.... vil gjerne se om det har kommet jobbmail, SMS eller lignende i løpet av natta/morgenen når jeg våkner. (Ved å bare se på LED-lyset.)

Lenke til kommentar

Mulig det da er en app som spiser batteriet, hvis du har appkiller så kan du sjekke hvilke som går/ reboote telefonen før du legger deg.

Jeg har appkiller ja. Ser ikke noen apps som kjører der, som åpenlyst ikke burde kjøre....

 

Og på batteristatistikken er det ingen unaturlige programmer som er med. Stort sett skjermen som stjeler 75-80 % av batteriet, selv om jeg har den på Auto eller dimma ned permanent.

 

Lada den til 100 % i går kveld kl 21, noe bruk på kvelden (surfing, litt nye apps og en halvtime musikkspilling på headphones), la meg i 12-tida, og når jeg våknet i morgest (ca. kl 7) så var den nede i 8 %.

 

Blir bare helt latterlig, så denne åker i retur om jeg ikke finner en løsning kjapt. (Tilsvarende bruk som i går kveld på min iPhone 3G S ville gitt et batteri på ca. 80 % morgenen etter, ikke 8 %.)

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Det har skjedd noen få ganger at jeg har mistet mye av kapasiteten i løpet av en natt også. Da har det vært programmer som har hindret telefonen å deaktivere nettforbindelse og klokke ned cpu som har hatt skylden. Jeg er ganske sikker på at det var (en tidligere versjon av) Wimp (musikk streaming tjeneste) som hovedsaklig forårsaket det i mitt tilfelle. Det finnes sikkert en del andre programmer også som ikke er helt bra implementert og fører til dårligere batteritid.

 

Ang sammenligning med med iPhone så skal en ikke se bort i fra at det er riktig. Jeg opplever Android telefonene som mye mer aktive på nett hele tiden hvor det synkes mot gmail, facebook, exchange, market, værtjenester og andre widgets en har på skjermen. Deaktivering av synk stopper heller ikke alle disse tjenestene (kun google sine egne tror jeg). Dette koster mer batteri pga mer aktiv bruk av cpu og datakommunikasjon hele tiden/jevnlig, da er det kanskje ikke så rart at en mister en del prosent i løpet av en natt?

Hos meg er det helt vanlig at telefonen er nede i 80-85% på morgenen når telefonen var omtrent fulladet når jeg gikk til sengs.

Lenke til kommentar

Det er nok definitivt et program som sluker strøm og man skal ikke trenge noe ekstra program for å stoppe dette. Vet ikke om du hadde 1.3.0-versjonen av Facebook appen, men det hadde en bug som slukte batteriet på telefonen (er forøvrig blitt fikset nå).

 

Jeg brukte i dag telefonen relativt lite, bare litt websurfing, samtaler osv og hadde den av laderen i 13 timer. Etter de 13 timene så var batteriet på 85%, så det er definitivt noe galt på din telefon voluz. Vet ikke om noen andre råd enn de du har fått en å avinstallere et og et program og se hvilket som sluker batteriet. Du kan også taste inn *#*#4636#*#* i default dialeren (lettere å huske hvis du tenker INFO i stedet for 4636) og ta en titt. Se under "Battery history", velg så "Partial wake usage" øverst og ha den på "Since last unplugged". Da ser du hvilke programmer som bruker batteriet når skjermen på telefonen er slått av.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Har du en appkiller som avslutter programmer automatisk? Isåfall kan det være at den avslutter en prosess som brukes av et annet program, det vil da bare gå i loop og bruke mer strøm.

 

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/?wpmp_tp=1

 

Android is hard coded to automatically kill a task when more memory is needed.

Android is hard coded to automatically kill a task when it’s done doing what it needs to do.

Android is hard coded to automatically kill a task when you haven’t returned to it in a long time.

Most services (while possibly running in the background) use very little memory when not actively doing something.

A content provider is only doing something when there is a notification for it to give. Otherwise it uses very little memory.

Killing a process when it isn’t ready only causes it to have to reload itself and start from scratch when it’s needed again.

Because a task is likely running in the background for a reason, killing it will only cause it to re-spawn as soon as the activity that was using it looks for it again. And it will just have to start over again.

Killing certain processes can have undesirable side effects. Not receiving text messages, alarms not going off, and force closes just to name a few.

The only true way to prevent something from running at all on your phone would be to uninstall the .apk.

Most applications will exit themselves if you get out of it by hitting “back” until it closes rather than hitting the “home” button. But even with hitting home, Android will eventually kill it once it’s been in the background for a while.

 

telefonen min har vært på i 15 timer og ringt kanskje 1 time i dag, er nede på 70%. Sync har vært på hele tiden og en del wlan med surfing

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk da en Google Nexus One til bursdagen min idag :)

 

Har et lite problem.. Har satt inn sim kort og batteri, og da lyser bare den nexus logoen, får ikke slått den på eller noe.

 

Lurer på hva som er feil her, noe jeg kan gjøre?

 

Takker for svar!

 

EDIT:

 

Tok nå ut og inn batteri, og nå er den bare helt sort. Ingenting skjer...

Endret av yates56
Lenke til kommentar

Hvis noen har tenkt på roote sin Nexus One, men synes det var vanskelig har nå fått et fint alternativ.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747598

 

Du legger inn app'en på telefonen og trykker på "root" knappen, venter noen sekunder til alt er på stell og så har man rootet telefonen. Har lagt den ved i en .zip-fil som må pakkes ut, .apk-filen legges så på telefonen.

 

Man kan også unroote med samme appen.

UniversalAndroot.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...