Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Driver å tester ut en Nexus one her og lurer på hvordan jeg får norsk ordbok på 2.2 Froyo oppdateringa.

 

Ser det er mange som får det til å virke på android os 2.1 men ikke 2.2 ?

 

Jeg er vant med HTC hero og sense, og har derfor også lagt inn htc_IME tastaturet fra XDA, tar gjerne i bruk noen løsninger som virker med denne.

Har ingen tips, men etter hva jeg har lest i reviews får Android vanilla tastaturet langt mer skryt enn HTC Sense sitt... så hvorfor ikke bare beholde det originale med norsk språkpakke? (Dog har man først blitt vant til noe, så er jo gammel vane vond og vende, ser den...) ;)

 

Og hvordan får man den norske språkpakken til å virke med standard tastaturet. Vet dette virker i cyoagen firmwarene, men hadde foretrukket å bruk stock image.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og hvordan får man den norske språkpakken til å virke med standard tastaturet. Vet dette virker i cyoagen firmwarene, men hadde foretrukket å bruk stock image.

 

Du kan teste ut Smart Keyboard, det har en gratisversjon i Android Market. Er det jeg bruker til daglig og synes det fungerer helt ypperlig, har også norsk ordbok i Pro versjonen.

 

edit:

 

Du får altså norsk layout på tastaturet med free-versjonen, men ikke ordbok (den er forøvrig god).

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Skulle gjerne oppdatert FRF50 til FRF91, bruke først denne linken:

http://android.clien...27.e410116a.zip

 

Helt til jeg fant ut at dette var fra FRF85B og ikke FRF50! :dontgetit:

 

Jeg har nå googlet etter oppdatering, men det ser ikke ut til at jeg finner noe.. Er det noe jeg ikke har forstått? :roll:

 

Har ulåst telefon, så jeg skal bare ha en oppdatering rett fra Google.. :yes:

 

 

Har du ikke fått den OTA? Er vel nå ca en uke siden jeg fikk FRF50 >FRF91.

Sikker på at du ikke har oversett noe? Prøv med en "checkin" på telefontastaturet: *#*#checkin#*#*

Eller slå telefonen Av/På.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å smelle til på en Google Nexus One nå. Er det fortsatt bestilling via Google, og Jetcarrier som er enklest?

 

Kan vel få det billigere ved å bestille via ebay, og satse på at du slipper toll.

Stemmer bra det ja. Sparer en god del fremfor å kjøpe den på google.com og bruke JetCarrier. Fort en tusing...

 

Jeg skal satse eBay i løpet av uka...

Gi gjerne feedback på hvordan det går^^

Idag er det klart at Nexus One ikke vil bli produsert mer. Da er det vel bare å få opp farta og bestille...

 

...som tenkt, så gjort. Bestilte den på Ludo Megastore.

 

Rask levering og norsk garanti (+ mulighet for å returnere den om jeg ikke liker den) ble utslagsgivende. Spiller ingen rolle at det blir en god tusing dyrere enn å importere; det er jo bare spenn. ;)

Lenke til kommentar

 

Idag er det klart at Nexus One ikke vil bli produsert mer. Da er det vel bare å få opp farta og bestille...

 

...som tenkt, så gjort. Bestilte den på Ludo Megastore.

 

 

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. N1 vil fremdeles selges hos Vodafone UK, et mobilselskap i Sør-korea og sikkert hos et par operatører til. I tillegg er N1 nå blitt developertelefonen hos Google og skal fortsatt være tilgjengelig for salg hvis du er registrert utvikler (engangsutgift på $25).

Lenke til kommentar

Idag er det klart at Nexus One ikke vil bli produsert mer. Da er det vel bare å få opp farta og bestille...

 

...som tenkt, så gjort. Bestilte den på Ludo Megastore.

 

 

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. N1 vil fremdeles selges hos Vodafone UK, et mobilselskap i Sør-korea og sikkert hos et par operatører til. I tillegg er N1 nå blitt developertelefonen hos Google og skal fortsatt være tilgjengelig for salg hvis du er registrert utvikler (engangsutgift på $25).

Stemmer det ja. Men for "mannen i gata" (spesielt i Norge) blir den enda mer utilgjengelig nå enn før.

 

Min er sendt fra Ludo idag. :)

Lenke til kommentar

Noen av dere som opplever treg innlasting av galleriet som originalt er installert på mobilen? Flere ganger at jeg trykker men ingen bilder eller mapper blir lastet inn, må derfor prøve et par ganger før jeg lykkes :dontgetit:

 

Kan dette ha noe med at det originale minnebrikken kanskje er av den litt "billigere" typen med litt lavere hastighet?

Endret av Testdrive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...