Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Med root kan du få norskt språk.

Jeg har bestemt meg...nå skal det rootes!

 

Hvor finner jeg den beste oppskriften på hvordan rooting skal gjøres fra A til Å?

Jeg vet at det er mange som har lagt ut oppskrifter, men de fleste er enten på uforståelig komplisert engelsk, eller så tar de høyde for at mye av jobben er gjort på forhånd.

 

Noen som kunne linket meg til en god (og enkel) oppskrift??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått Froyo uten å manuelt oppgradere? Sendes vel ut nå, ifølge de mange nettsidene der ute... Eller?

Jeg for min del har ERE27 og har ikke fått noen oppdatering enda.

 

Oppdaterte selv manuelt, det er veldig enkelt å gjøre. Tar sikkert 20 min og du trenger ikke unlocke/roote telefonen i det hele tatt. Du mister ingen apps/mail/osv heller. Alt er der etter du har oppdatert, så skjønner ikke helt hvorfor folk ikke har lyst til å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke kommet noe her.

 

http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-ota-42745.dc39ca1f.zip

 

Dette er filen du vil få OTA, helt offisiell fra Google. Denne fungerer på samtlige versjoner.

 

Slik gjør du det for å oppdatere:

 

1. Last ned filen og legg den i roten av SD-kortet ditt (altså ikke i en mappe) og gi den navnet update.zip (husk på å ikke gi den navnet update.zip.zip hvis du har på "hide common extensions" i Windows)

2. Slå av telefonen, hold så nede volum ned knappen og trykk på powerknappen.

3. Du vil nå få opp en bootskjerm, bruk volumknappene til å navigere til "Recovery" og trykk powerknappen igjen.

4. Det vil nå komme opp en skjerm med en android som holder et skilt med utropstegn, trykk nå volum ned, volum opp og powerknappen _samtidig_.

5. På den neste skjermen velger du (nå med trackball) "apply sdcard:update.zip" eller noe veldig likt og trykker inn trackballen

6. Vent nå til den er ferdig og så velger du "reboot system now" hvis den ikke gjør det automatisk

7. Nå venter du bare på at telefonen skal starte opp og du bør ikke gjøre noen ting selv om det tar lang tid.

8. Ferdig arbeid.

 

Hvis du fremdeles vil vente på oppdateringen så er det fritt frem ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Oppdaterte fra FRF50 til FRF85B nå, tok 6mins fra dl, til installasjon var ferdig. :)

Hvor finner jeg hvilken versjon jeg har?

 

Menyknapp - Settings - About Phone

 

Så står Build Number nederst på den skjermen.

Takk, det var det jeg trodde. Men sjå meg står det ERE27

Noen som vet hvorfor jeg ikke har FRF50 ? Får ikke opp at det er oppdatering når jeg søker.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke kommet noe her.

 

http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-ota-42745.dc39ca1f.zip

 

Dette er filen du vil få OTA, helt offisiell fra Google. Denne fungerer på samtlige versjoner.

 

Slik gjør du det for å oppdatere:

 

1. Last ned filen og legg den i roten av SD-kortet ditt (altså ikke i en mappe) og gi den navnet update.zip (husk på å ikke gi den navnet update.zip.zip hvis du har på "hide common extensions" i Windows)

2. Slå av telefonen, hold så nede volum ned knappen og trykk på powerknappen.

3. Du vil nå få opp en bootskjerm, bruk volumknappene til å navigere til "Recovery" og trykk powerknappen igjen.

4. Det vil nå komme opp en skjerm med en android som holder et skilt med utropstegn, trykk nå volum ned, volum opp og powerknappen _samtidig_.

5. På den neste skjermen velger du (nå med trackball) "apply sdcard:update.zip" eller noe veldig likt og trykker inn trackballen

6. Vent nå til den er ferdig og så velger du "reboot system now" hvis den ikke gjør det automatisk

7. Nå venter du bare på at telefonen skal starte opp og du bør ikke gjøre noen ting selv om det tar lang tid.

8. Ferdig arbeid.

 

Hvis du fremdeles vil vente på oppdateringen så er det fritt frem ;)

Oppdaterte på denne måten jeg, veldig enkelt og godt forklart. :)

Lenke til kommentar

Får gjøre det jeg også. KOSTE HVA DET KOSTE VIL! :p

 

MÅ man ha fullt batteri eller? Har 70% nå, ca. Det burde vel holde?

 

EDIT:

Tydeligvis. Har fortsatt 70%. So far so good.

 

Ok, det der var en betydelig forbedring av OSet. Meget merkbar forandring i ytelsen iallefall.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...