Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Glemte å si - jeg har fortsatt garanti på min :grin:

altså ingen rooting.

Det virker ikke som om HTC bryr seg så mye om du rooter telefonen...

 

De sa ingen ting om at min var rootet mens den var innom dem (i UK) for reparasjon.

 

Edit: det var en garantisak den var der for å fikse (knappen på toppen hadde sluttet å funke)

Endret av harald_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glemte å si - jeg har fortsatt garanti på min :grin:

altså ingen rooting.

Det virker ikke som om HTC bryr seg så mye om du rooter telefonen...

 

De sa ingen ting om at min var rootet mens den var innom dem (i UK) for reparasjon.

 

Edit: det var en garantisak den var der for å fikse (knappen på toppen hadde sluttet å funke)

 

Det er det jeg har prøvd å si :)

 

Hvis det er et hadrware problem, fikser de telefonen din, selv med root :!:

Lenke til kommentar

Så langt har jeg lagt merke til noen irriterende ting på telefonen min:

 

- Ofte, nesten en gang om dagen, henger skjermen seg litt opp, slik at den blir veldig upresis. Det løser seg riktignok ved å trykke på sleep-knappen og skru av tastelåsen igjen.

 

- Noen ganger vil den ikke koble til wifi automatisk, selv om det er lagrede nettverk. Jeg må ofte gå inn på Wifi-settings og trykke Connect på nettverket.

 

- Startskjermen og menyen kan ikke "vippes til siden".

 

 

Andre som har opplevd disse problemene?

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen at startskjermen og hovedmenyen skal kunne vippes til siden. Ærlig talt er det ikke en funksjon jeg har savnet noe nevneverdig heller. Det med at touchen kan være upresis til tider har jeg også opplevd. Dette er dog bare noe som skjer tidvis, og det løser seg alltid når jeg rebooter terminalen. Problematikken med Wi-fi opplever jeg stort sett bare hjemme, der jeg veit at accesspunktet mitt er på tverka.

 

Det jeg dog opplevde nå nylig, var at Exchange-funksjonaliteten ikke ser ut til å være helt stabil. Jeg har brukt jobbmailen på telefonen i et par måneder nå, og opplevde plutselig at ingen av mailene hadde noe samsvar mellom header og body. Eksempel: Jeg fikk en mail fra sjefen om at han kom senere på jobben, og åpnet denne på telefonen. I selve kroppen til mailen sto det dog en gammel mail, enten fra sendt-mappa eller innboksen.

 

Nyoppsett av mailen ser dog ut til å ha fikset dette.

Lenke til kommentar

Greia med lite responsivskjerm har jeg også hatt. Lenge trodde jeg at jeg var nødt til å skru av og på skjermen. Så fant jeg ut at jeg holdt telefonen slik at jeg så vidt var nær skjermen i et hjørne, og alt som skulle til var å slutte å ta på skjermen to steder. Det er jo ganske få programmer som har multitouch.

Lenke til kommentar

Satan, mye bra endringer der gitt... Alt i alt endringer som brukere har etterspurt, og det lover godt at Google lytter til sine kunder (ROM-cookers) og utbedrer det som mangler... Hovedgrunnen for rooting av devicen forsvant vel ved introduksjon av tethering og mulighet for applikasjoner på sd...

Lenke til kommentar

Task killer? Fikk min N1 20. januar. Har en daglig alarm, 7 dager i uken, har ikke sviktet en eneste gang. Har heller ikke hatt problemer med mer sporadiske alarmer, ringer hver gang.

Jepp, det viste seg at task killeren var problemet. Nå fungerer den som den skal!

Lenke til kommentar

Det ble jo ikke sagt noe om flash-støtte i den videoen om android 2.2 :(

 

kan laste ned en beta versjon av flash 10.1 fra adobe, men må ha android 2.2 for at det skal funke

 

ok. Merkelig at de ikke nevnte det i videoen. Jeg betrakter flash-støtte som den definitivt største nyheten/forbedringen med 2.2. iPhone killer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...