Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Ellers vil jeg opplyse om at Griffin SmartTalk funker utmerket med Desire. Mikrofon, play/pause og hopp til neste sang virker helt perfekt. Å skifte sang virker ikke i musikkprogrammet som følger med, men det virker i Spotify, så her er det noe softwarekrøll pågang.

 

 

 

logg deg ut av spotify så fungerer det

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke å sitte på noen fasit her, men inntil noen kan overbevise meg om at jeg tar feil, så velger jeg å tro at det jeg har skrevet her er nokså nær sannheten. :-)

Kan nok stemme litt dette. Det er ikke alle programmene som er like flinke til å avslutte seg selv, noe som er frustrerende. Bloo for eksempel, nekter å gå i sovemodus slik som det skal. Spesielt irriterende var dette når jeg klarte å klikke meg inn på Events, noe som startet opp GPSen, og selv om jeg "lukket" programmet skrudde den seg ikke av. I teorien skal ikke hele programmet trenge å dumpes, det er bare en liten .xml fil som lagrer hva du gjorde der og da såvidt jeg husker, men man vet jo aldri.

 

Har forsåvidt endelig fått min, og har som lovd prøvd ut et par GPS programmer. Prøvde ikke Navigon, men prøvde NDrive, og det har nå blitt min favoritt.

 

NDrive er ikke helt perfekt, setningsoppbyggingen er litt rar i blant og det virker som om alle kartene ikke har helt oppdaterte fartsbegrensinger enda, men det er bare småpirk. Det største problemet jeg har, er at det ikke finnes norske bokstaver på det innbygde tastaturet. Nå skal det sies at det eneste programmet jeg har sett med norsk tastatur, var Navigon, og det skyldtes at de ikke brukte sitt eget tastatur. Søket funker bra, og jeg har ikke trengt særnorske bokstaver enda. Fotobokskontroll skal også følge med, men jeg har ikke kjørt forbi noen enda, så har ikke fått testet dette. Men alt i alt er det et flott program!

 

Ellers vil jeg opplyse om at Griffin SmartTalk funker utmerket med Desire. Mikrofon, play/pause og hopp til neste sang virker helt perfekt. Å skifte sang virker ikke i musikkprogrammet som følger med, men det virker i Spotify, så her er det noe softwarekrøll pågang. Det kostet meg 9.99USD og få det bestilt fra USA, og det var det verdt. Skal se om jeg får prøvd ut MW600 bluetooth headsetet i dag, det skal også funke greit.

Kan du skrive link hvor du kjøpte Griffin SmartTalk og hva totalprisen ble med moms, frakt, toll og hele sulamitten?

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Første gang jeg bruker forum på hundre år, håper jeg ikke poster i feil tråd eller noe nå...

 

Desire er en veldig bra telefon! Anbefales 100%. Gikk fra Apple iPhone, og denne er mye bedre. Ikke noe å lure på. 4000,- betalte jeg, helt OK pris. Den kjennes stødig og godt bygget, og jeg regner med å ha denne lenge :)

 

Men å legge til musikk har vist seg å være en utfordring for meg. Jeg henter ned musikk fra datamaskinen min via FTP og et FTP-program jeg har på telefonen. Disse legger jeg i minnekortet under MP3-katalogen. Men de dukker ikke automagisk opp i musikkavspilleren.

 

Aner ikke hva jeg gjør galt... NOEN har dukket opp, men ikke alle. Håper noen kan hjelpe meg :-)

Lenke til kommentar
Språket ditt er forøvrig helt på trynet, måtte lese noen setninger flere ganger for å virkelig skjønne hva du mente. Finnes det ikke retningslinjer på dette forumet?

 

Ja, det har vi.

 

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

 

Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

Og

Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende.

 

Da skulle den saken være grei.

 

Mvh

Jarmo

Lenke til kommentar
Bra noen andre sa i fra så jeg slapp å "disse" den ufatterlig dårlig og meningsløse "omtalen". Skal tilgi deg sopps hvis du lover å aldri skrive slikt vrøl på dette forumet eller andre forum hvor jeg vanker igjen.

 

Det er totalt lavmål å kritisere folk for skrivefeil og innhold!Alle har rett til å ha sine egne oppfatninger om produktet og skrive om det. Må da være lov for folk å bli skuffet over et produkt og skrive om det?Klarer ikke å dy meg; HTC-fanatikere er ikke som andre forumbrukere

 

Det er jo nesten på grensen til trolling, det han skriver. Om det er intensjonen eller ikke, så er det et enkelt flamebait; dårlig skrevet, unyansert og utpreget subjektivt. Man skal vel helst også skrive på norsk her inne, men dette er på grensen.

 

 

utsene ble som forventet. stygg men det viste jeg da jeg har sett på den før.

 

C'MON! Hadde jeg postet dette i en iPhone-tråd hadde ikke reaksjonene vært få. Hvis ikke det er flamebait så vet jeg ikke jeg ass :nei:

Er det meg som troller mener du? Eller sopps?

 

Skal forresten ikke være slik du beskriver med mobilnettet ditt, noe er muffins, om jeg har slått på både mobilnett og wifi, så søker den først etter wifi, finnes dette velger den det. Finner den ikke noe wifi velger den mobilnettet. Har jeg på mobilnett og slår på wifi kobler den seg automatisk over på wifi, om wifi finnes og routeren er lagt inn på telefonen. Slår jeg av wifi kobler den seg automatisk til mobilnett. Kan det være noe muffins med abm. ditt, vet at netcom har litt problemer med android. Han jeg solgte min hero til slet med samme greiene, han har Ucan2 som bruker netcomnettet, har selv talkmore som bruker telenor.

 

Det var rettet mot sopps :roll:

 

Nei, det er ganske kjedelig. Alt du beskriver fungerer; den bytter sømløst mellom WLAN og mobildata etter hva som er tilgjengelig, og vanligvis også fra WLAN til mobildata. Var ut og inn av leiligheten ved flere anledninger i går, og da byttet den uten problemer. Men har jeg vært hjemme og på WLAN, f.eks. over natten, så fungerer det ikke.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

.

.

.

 

 

Likte det programmet du anbefalte, mye nyttig info om telefonen der, eneste minus var at når man trykker på "More information" kommer det en force close melding, får du dette eller?

 

Får samme feil ved "More information". Forøvrig; knallbra util for brukere som vet hva de holder på med... :whistle:

Jeg får også denne feilen, og er i kontakt med utvikleren om det, så får vi se om han kan fikse det. Programmet er jo også open source, så hvis jeg finner inspirasjon en gang ser jeg kanskje på det selv også.

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Første gang jeg bruker forum på hundre år, håper jeg ikke poster i feil tråd eller noe nå...

 

Desire er en veldig bra telefon! Anbefales 100%. Gikk fra Apple iPhone, og denne er mye bedre. Ikke noe å lure på. 4000,- betalte jeg, helt OK pris. Den kjennes stødig og godt bygget, og jeg regner med å ha denne lenge :)

 

Men å legge til musikk har vist seg å være en utfordring for meg. Jeg henter ned musikk fra datamaskinen min via FTP og et FTP-program jeg har på telefonen. Disse legger jeg i minnekortet under MP3-katalogen. Men de dukker ikke automagisk opp i musikkavspilleren.

 

Aner ikke hva jeg gjør galt... NOEN har dukket opp, men ikke alle. Håper noen kan hjelpe meg :-)

Det du må gjøre er å gå inn i musikkspilleren din, trykke på listefunksjon nede til venstre, trykk så menyknappen og velg spill alle, da skal alle mp3ene på telefonen komme i spillelisten.

 

Du kan også laste ned MixZing, som er en mye bedre musikkspiller. Den oppdaterer seg selv og laster automastisk ned albumart om det er ønskelig, viser info om sangen/bandet du spiller samt mye mer. Den har og mye bedre widgets og når man velger å vise sangene i programmet viser den spilletiden på sangene. Du får også en søkemeny når du velger vis sanger, lett å finne rett låt med denne. Standardspilleren har problemer med å oppdatere seg automatisk og det er vanskelig å få den til å vise albumart.

 

Kjøper du fullversjonen får du mulighet til å bruke Tag Editor (lar deg endre navn på sanger, genre, +++ rett på tlf), du kan vise spilleren i lockmodus (altså du spiller å gå inn på selve telefonen om du vil skifte sang eller slikt, dette gjøres bare ved å aktivere skjermen via powerkappen og endere sang rett i låsemodusen), pluss at du får mulighet til å laste ned en del gratis mp3s.

 

Test den og se om du liker den. Har brukt den ei stund nå og kommer ikke til å gå tilbake til standardspilleren. Lockmodusfunksjonen fungerer i min versjon fra markedet, men det står som ekstra for fullversjon, underlig...

PS! Om du vil søke etter låter enkelt kan du bruke søkeknappen din til dette. Bare å gå inn på instillingene og definere under søk hva du vil at knappen skal søke etter når du trykker på den.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

 

Det du må gjøre er å gå inn i musikkspilleren din, trykke på listefunksjon nede til venstre, trykk så menyknappen og velg spill alle, da skal alle mp3ene på telefonen komme i spillelisten.

 

Du kan også laste ned MixZing, som er en mye bedre musikkspiller. Den oppdaterer seg selv og laster automastisk ned albumart om det er ønskelig, viser info om sangen/bandet du spiller samt mye mer. Den har og mye bedre widgets og når man velger å vise sangene i programmet viser den spilletiden på sangene. Du får også en søkemeny når du velger vis sanger, lett å finne rett låt med denne. Standardspilleren har problemer med å oppdatere seg automatisk og det er vanskelig å få den til å vise albumart.

 

Kjøper du fullversjonen får du mulighet til å bruke Tag Editor (lar deg endre navn på sanger, genre, +++ rett på tlf), du kan vise spilleren i lockmodus (altså du spiller å gå inn på selve telefonen om du vil skifte sang eller slikt, dette gjøres bare ved å aktivere skjermen via powerkappen og endere sang rett i låsemodusen), pluss at du får mulighet til å laste ned en del gratis mp3s.

 

Test den og se om du liker den. Har brukt den ei stund nå og kommer ikke til å gå tilbake til standardspilleren. Lockmodusfunksjonen fungerer i min versjon fra markedet, men det står som ekstra for fullversjon, underlig...

PS! Om du vil søke etter låter enkelt kan du bruke søkeknappen din til dette. Bare å gå inn på instillingene og definere under søk hva du vil at knappen skal søke etter når du trykker på den.

 

Dette var et kjempebra svar, tusen takk skal du ha!

 

Jeg prøver også å få til å laste ned Radioresepsjonen Podcast på en enkel å grei måte. Fint om det går automatisk etter at jeg har lagt meg, men det er ikke noe vilkår. Jeg kunne fint hatt en knapp som sørget for at siste podcast ble hentet, og ultimo lagt i MixZing...

 

Har du noen "triks i Ludo" på lur her også?

Lenke til kommentar

Jeg prøver også å få til å laste ned Radioresepsjonen Podcast på en enkel å grei måte. Fint om det går automatisk etter at jeg har lagt meg, men det er ikke noe vilkår. Jeg kunne fint hatt en knapp som sørget for at siste podcast ble hentet, og ultimo lagt i MixZing...

 

Har du noen "triks i Ludo" på lur her også?

 

Google Listen er en grei applikasjon for å laste ned og høre på Podcaster. Jeg vet ikke om det er mulig å få lastet ned automatisk om natten, men det er i alle fall mulig å legge flere episoder i en kø som blir lastet ned i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

 

Det du må gjøre er å gå inn i musikkspilleren din, trykke på listefunksjon nede til venstre, trykk så menyknappen og velg spill alle, da skal alle mp3ene på telefonen komme i spillelisten.

 

Du kan også laste ned MixZing, som er en mye bedre musikkspiller. Den oppdaterer seg selv og laster automastisk ned albumart om det er ønskelig, viser info om sangen/bandet du spiller samt mye mer. Den har og mye bedre widgets og når man velger å vise sangene i programmet viser den spilletiden på sangene. Du får også en søkemeny når du velger vis sanger, lett å finne rett låt med denne. Standardspilleren har problemer med å oppdatere seg automatisk og det er vanskelig å få den til å vise albumart.

 

Kjøper du fullversjonen får du mulighet til å bruke Tag Editor (lar deg endre navn på sanger, genre, +++ rett på tlf), du kan vise spilleren i lockmodus (altså du spiller å gå inn på selve telefonen om du vil skifte sang eller slikt, dette gjøres bare ved å aktivere skjermen via powerkappen og endere sang rett i låsemodusen), pluss at du får mulighet til å laste ned en del gratis mp3s.

 

Test den og se om du liker den. Har brukt den ei stund nå og kommer ikke til å gå tilbake til standardspilleren. Lockmodusfunksjonen fungerer i min versjon fra markedet, men det står som ekstra for fullversjon, underlig...

PS! Om du vil søke etter låter enkelt kan du bruke søkeknappen din til dette. Bare å gå inn på instillingene og definere under søk hva du vil at knappen skal søke etter når du trykker på den.

 

Dette var et kjempebra svar, tusen takk skal du ha!

 

Jeg prøver også å få til å laste ned Radioresepsjonen Podcast på en enkel å grei måte. Fint om det går automatisk etter at jeg har lagt meg, men det er ikke noe vilkår. Jeg kunne fint hatt en knapp som sørget for at siste podcast ble hentet, og ultimo lagt i MixZing...

 

Har du noen "triks i Ludo" på lur her også?

Tenkte meg du ville like den. Forstår ikke helt hva det er du ønsker å få til.. Har ikke drevet noe med podkast, men om du bruker "teskje-metoden" å forklarer hva du ønsker på nytt skal jeg se hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar

Har over de siste dagene siden min HTC Desire ankom skrevet mye positivt om mobilen. Tenkte jeg skulle etter ca en ukers bruk bruke det kritiske øyet mitt og komme med min vurdering av android 2.1 i forhold til android 1.5. Føler at overgangen fra 1.5 til 2.1 stort sett har vært positiv, men jeg føler ikke at det er noen grunn til å trampeklappe da 2.1 har sine svakheter i forhold til 1.5.

 

1.Telefonlisten: I 1.5 får man opp kun telefonkontaktene sine, i 2.1 får man alle facebookkontaktene som har telefonnr registrert med på kjøpet om man velger å synke mot facebook. Har ikke funnet noen måte å skjule/fjerne disse kontaktene fra telefonlisten og om man ikke synker kontaktene mot facebook så får man ikke brukt Friendstream eller lagt inn facebook-data på telefonkontaktene. På 1.5 kunne man bare gå på oppdateringer under kontakter og velge at man skulle koble den enkelte kontakten mot facebook, dette er ikke mulig 2.1 så langt jeg har erfart.

 

2.Friendstream: Noe av grunnen til at jeg gledet meg så mye til 2.1 var widgeten friendstream. Jeg sitter nå etter en ukes bruk ikke igjen med deg gleden over widgeten som jeg hadde håpet. Selve programmet Friendstream fungerer bra synes jeg, men widgeten mangler en vesentlig ting for at den skal være effektiv i bruk for min del. Det finnes ingen opplysninger i widgeten om postene har noen kommentarer. Det blir som nyhetswidgeten kun en stream. Ender som regel opp med å bruke nettversjonen av facebook allikevel, så widgeten mistet litt sin funksjon for min del.

 

3.Kontaktwidgeten: Denne er for meg et stort tilbakesteg. På 1.5 hadde den widgeten 2 funksjoner, den fungerte som en snarvei til kontaktinformasjonen for den valgte kontakten + som en snarvei til ring/sms/epost. Den nye widgeten i 2.1 har kun en funksjon, som en snarvei til ring/sms/epost. Kan ikke forstå hvorfor de har fjernet denne dobbelfunksjonen. Skam dere android!

 

4.Kamera: Har ikke akkurat noe å klage på angående den nye kameraapp’n, skulle bare ønske de hadde lagt hurtiglink i app’n til autofokus slik det er gjort i mange av kamera apps’n på markedet. Hadde vært greit å kjapt kunne slå av autofokus da denne funksjonen er grunnen til at kamera tar litt tid før det tar bilde noe som ofte ved fotografering av bevegende objekter fører til at man ikke ender opp med det bildet man håpet på. Merker spesielt når jeg tar bilde av mine barn, får ofte bilde av siden av hodet eller så blir bildet uklart pga. bevegelse. Skulle ønske man lett kunne aktivert/deaktivert autofokus da kameraet tar bilder kjappere uten denne funksjonen. Autofokus er bra til ikke bevegelige objekter, så jeg ender ofte opp med å måtte gå inn på meny og endre innstillingene i all hast. Hadde ikke kostet noe om de hadde lagt en link til den på bakgrunn som i ”Pro Paint Camera”.

 

5.Lyd: Ellers føles det som om lyden er blitt lavere siden 1.5. Enten er dette en forskjell mellom min forrige telefon HTC Hero (hadde en del høyre lyd, både på toner og samtale) eller så er det versjon 2.1 som gjør det. Hører nesten ikke når telefonen ringer i innerlommen når jeg er ute å går i byen med trafikklyd i bakgrunn.

 

Er meget fornøyd med selve telefonen og angrer ikke er sekund på at jeg skiftet fra Hero til Desire, synes bare de kunne brukt litt mer tid på å lage android 2.1 en smule bedre, i allefall ikke mindre brukervennlig enn 1.5. Hadde man kunne mikse 1.5 og 2.1 så hadde det blitt et perfekt OS.

 

Hvis noen har noen ideer eller løsninger på det jeg skriver må dere bare komme med tilbakemeldinger.

"Fant ut at om man trykker på navnet til personen i kontaktwidgeten så kommer man inn på kontakten, var veldig knotete å finne ut av, har trykket overalt uten å få dette opp før. Vanskelig å få til for store fingre, men muligheten er ikke fjernet slik jeg antydet i innlegget"

 

Du klager på android 2.1, men de fleste tingene du faktisk klager på er vel widgetene til htc? Dette har da ikke noe med android 2.1 å gjøre, og du finner sikkert alternativer i marked fremfor å bruke htc sine widgeter som du er missfornøyd med.

Lenke til kommentar

Skrev tidligere en post om Task Manager fra Rhythm Software. Sa at jeg tidligere har brukt den på Hero med hell. Har merket at Desire'n min var begynt å bli litt treg etter en ukes bruk. Installerte Task Manager, la de appliksjonene som skal ignoreres på ignore-list og de som alltid skal lukkes under auto-kill. Om noen trenger hjelp til hvilke programmer dette gjelder så er det bare å lese vedlegget mitt. Men saken er at telefonen min er nå akkurat like kjapp som når jeg startet den første gang etter at jeg fikk den. Så folk kan si hva de vil om at HTC Android lukker programmene selv etter minnet er fylt opp, men en ting er nå i allefall sikkert. Telefonen blir jevnt over mye kjappere enn om man ikke bruker en slik applikasjon. På min Hero hadde jeg aldri laggproblemer etter at jeg la inn Task Manager og lot programmet automatisk lukke programmer som ikke trengt å ligge åpen hele tiden. Regner med det kommer til å gjelde for min Desire også.

 

Mitt råd vil være å prøve selv og se om man føler forskjell. Jeg tror de fleste vil merke stor forskjell og vil tjene på å ha denne app'n gående i bakgrunn.

Task Manager fra Rhythm Software-1.doc

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Har over de siste dagene siden min HTC Desire ankom skrevet mye positivt om mobilen. Tenkte jeg skulle etter ca en ukers bruk bruke det kritiske øyet mitt og komme med min vurdering av android 2.1 i forhold til android 1.5. Føler at overgangen fra 1.5 til 2.1 stort sett har vært positiv, men jeg føler ikke at det er noen grunn til å trampeklappe da 2.1 har sine svakheter i forhold til 1.5.

 

1.Telefonlisten: I 1.5 får man opp kun telefonkontaktene sine, i 2.1 får man alle facebookkontaktene som har telefonnr registrert med på kjøpet om man velger å synke mot facebook. Har ikke funnet noen måte å skjule/fjerne disse kontaktene fra telefonlisten og om man ikke synker kontaktene mot facebook så får man ikke brukt Friendstream eller lagt inn facebook-data på telefonkontaktene. På 1.5 kunne man bare gå på oppdateringer under kontakter og velge at man skulle koble den enkelte kontakten mot facebook, dette er ikke mulig 2.1 så langt jeg har erfart.

 

2.Friendstream: Noe av grunnen til at jeg gledet meg så mye til 2.1 var widgeten friendstream. Jeg sitter nå etter en ukes bruk ikke igjen med deg gleden over widgeten som jeg hadde håpet. Selve programmet Friendstream fungerer bra synes jeg, men widgeten mangler en vesentlig ting for at den skal være effektiv i bruk for min del. Det finnes ingen opplysninger i widgeten om postene har noen kommentarer. Det blir som nyhetswidgeten kun en stream. Ender som regel opp med å bruke nettversjonen av facebook allikevel, så widgeten mistet litt sin funksjon for min del.

 

3.Kontaktwidgeten: Denne er for meg et stort tilbakesteg. På 1.5 hadde den widgeten 2 funksjoner, den fungerte som en snarvei til kontaktinformasjonen for den valgte kontakten + som en snarvei til ring/sms/epost. Den nye widgeten i 2.1 har kun en funksjon, som en snarvei til ring/sms/epost. Kan ikke forstå hvorfor de har fjernet denne dobbelfunksjonen. Skam dere android!

 

4.Kamera: Har ikke akkurat noe å klage på angående den nye kameraapp’n, skulle bare ønske de hadde lagt hurtiglink i app’n til autofokus slik det er gjort i mange av kamera apps’n på markedet. Hadde vært greit å kjapt kunne slå av autofokus da denne funksjonen er grunnen til at kamera tar litt tid før det tar bilde noe som ofte ved fotografering av bevegende objekter fører til at man ikke ender opp med det bildet man håpet på. Merker spesielt når jeg tar bilde av mine barn, får ofte bilde av siden av hodet eller så blir bildet uklart pga. bevegelse. Skulle ønske man lett kunne aktivert/deaktivert autofokus da kameraet tar bilder kjappere uten denne funksjonen. Autofokus er bra til ikke bevegelige objekter, så jeg ender ofte opp med å måtte gå inn på meny og endre innstillingene i all hast. Hadde ikke kostet noe om de hadde lagt en link til den på bakgrunn som i ”Pro Paint Camera”.

 

5.Lyd: Ellers føles det som om lyden er blitt lavere siden 1.5. Enten er dette en forskjell mellom min forrige telefon HTC Hero (hadde en del høyre lyd, både på toner og samtale) eller så er det versjon 2.1 som gjør det. Hører nesten ikke når telefonen ringer i innerlommen når jeg er ute å går i byen med trafikklyd i bakgrunn.

 

Er meget fornøyd med selve telefonen og angrer ikke er sekund på at jeg skiftet fra Hero til Desire, synes bare de kunne brukt litt mer tid på å lage android 2.1 en smule bedre, i allefall ikke mindre brukervennlig enn 1.5. Hadde man kunne mikse 1.5 og 2.1 så hadde det blitt et perfekt OS.

 

Hvis noen har noen ideer eller løsninger på det jeg skriver må dere bare komme med tilbakemeldinger.

"Fant ut at om man trykker på navnet til personen i kontaktwidgeten så kommer man inn på kontakten, var veldig knotete å finne ut av, har trykket overalt uten å få dette opp før. Vanskelig å få til for store fingre, men muligheten er ikke fjernet slik jeg antydet i innlegget"

 

Du klager på android 2.1, men de fleste tingene du faktisk klager på er vel widgetene til htc? Dette har da ikke noe med android 2.1 å gjøre, og du finner sikkert alternativer i marked fremfor å bruke htc sine widgeter som du er missfornøyd med.

Klager ikke egentlig. Er stort sett fornøyd med android 2.1, synes bare noen av endringene fra 1.5 til 2.1 er litt mangelfull og underlig. Som kontaktwidgeten, den lave lyden, det at man blir hengende igjen med masse facebookkontakter i telefonlisten man ikke ønsker (dette er så visst et android 2.1 problem) når man synker kontaktene mot facebook for HTC Sense.

 

Har stort sett gjennom denne tråden bare vært positiv og hjelpsom. Litt konstruktiv kritikk må man kunne komme med.

Lenke til kommentar

Får min Desire i morgen, og må si jeg ser frem i mot å "finkle" litt med Android igjen.

Sitter i dag med en iPhone 3Gs (har hatt iPhone "2G"/3G og HTC Hero som de siste telefonene)

En av de tingene som irriterer meg på iPhone er at man ikke kan kjøre flere dataoppkoblinger (3G) og knytte de til ulike mail/kalender-kontoer. Fungerer dette under Android 2.1?

 

Spm 1: Kan man ha flere Exchange-kontoer satt opp?

 

Spm 2: Kan man knytte ulike APN (datakoblinger 3G) til ulike kontoer/programmer?

- Jobbmail/kalender (Exchange) krever at man kjører en egen bedrifts-APN på 3G-oppkoblingen.

- Privatmail/kalender (Gmail via Exchange) via standard telenor-APN

- All vanlig nettrafikk (Spotify, web +++) via standard telenor APN.

Lenke til kommentar

 

Tenkte meg du ville like den. Forstår ikke helt hva det er du ønsker å få til.. Har ikke drevet noe med podkast, men om du bruker "teskje-metoden" å forklarer hva du ønsker på nytt skal jeg se hva jeg finner ut.

 

Radioresepsjonen (nrk.no/rr) sine podcaster kan man få laste ned via en RSS strøm. Og da som MP3-filer. Disse legges ut hver dag mellom 12 og 16.

 

Jeg kunne tenkt meg et program eller en knapp eller hva som helst, som enkelt ga meg mulighet til å bare trykke en plass, så ble siste podcast lastet ned i bakgrunnen, og så slik at jeg kunne hørt på denne på vei hjem fra jobb... :-)

 

Setter pris på bistand!

Lenke til kommentar

.

.

.

 

 

Likte det programmet du anbefalte, mye nyttig info om telefonen der, eneste minus var at når man trykker på "More information" kommer det en force close melding, får du dette eller?

 

Får samme feil ved "More information". Forøvrig; knallbra util for brukere som vet hva de holder på med... :whistle:

Jeg får også denne feilen, og er i kontakt med utvikleren om det, så får vi se om han kan fikse det. Programmet er jo også open source, så hvis jeg finner inspirasjon en gang ser jeg kanskje på det selv også.

Etter noen mailer frem og tilbake hvor jeg har sendt utvikleren noen filer fra min telefon, har han funnet ut hva problemet er, og skal prøve å fikse det i neste release.

Lenke til kommentar

.

.

.

 

 

Likte det programmet du anbefalte, mye nyttig info om telefonen der, eneste minus var at når man trykker på "More information" kommer det en force close melding, får du dette eller?

 

Får samme feil ved "More information". Forøvrig; knallbra util for brukere som vet hva de holder på med... :whistle:

Jeg får også denne feilen, og er i kontakt med utvikleren om det, så får vi se om han kan fikse det. Programmet er jo også open source, så hvis jeg finner inspirasjon en gang ser jeg kanskje på det selv også.

Etter noen mailer frem og tilbake hvor jeg har sendt utvikleren noen filer fra min telefon, har han funnet ut hva problemet er, og skal prøve å fikse det i neste release.

Flott, for jeg har nemlig akkurat samme problemet.
Lenke til kommentar

Skrev tidligere (for etter hvert flere sider siden) :) om at jeg har hatt problemer med varslinger.

 

Problemet som oppstår oftest, er at skjermbildet forsvinner, og at påminnelsen ikke vises i det nedtrekkbare rullegardinvinduet. Må derfor sjekke i meldinger eller kalender. Heldigvis repeteres påminnelsen.

 

Har slått av funksjonen stille ring ved svar, men denne har muligens kun med innkommende samtaler å gjøre, og ikke med varslinger.

 

Når telefonen ligger i ro, fungerer alt, men når jeg skal ta den opp. forsvinner skjermbildet, eller så kommer det opp det bildet der du skal dra ned feltet med klokke.

 

Har funnet ut at det er når jeg berører skjermen problemet oppstår, men det er f*** ikke lett å ta opp mobilen fra ei lomme eller en mobilveske uten å berøre den digre skjermen. Hadde ikke dette problemet med Tattoo eller Hero.

 

Er det flere som har problemer med varsling, av den type jeg har?

 

Ellers er den en konge telefon.

 

Hva mener du med at skjermbildet forsvinner ,blir det bare svart? Når skjer dette, er det under bruk eller samtale eller?

 

Det med vaslinger høres ut som en innstilling som ikke er satt rett, bruker du det preinstallerte meldingsprogrammet eller har du lagt in Handcent eller lignende?

 

Det skal ikke være mulig å aktivere skjermen etter at den er gått i dvalemodus uten å trykke på powerknappen øverst på telefonen.

 

Det du sier om at skjermbildet forsvinner når du tar opp telefonen høres rart ut. Når jeg er i en samtale blir skjermen min svar for å besytte skjermen mot berøring under samtalen, slik at man ikke er uheldig å legger på, om man flytter telefonen fra øret og ser på tasaturet så aktiveres det. Har man gått bort fra "ringebildet" under samtalen til bakgrunnsbildet slik at samtalen legges som varsling nedtrekkmenyen og skjermen blir svart har telefonen gått i dvalemodus og når man da aktiverer skjermen igjen kommer skjermbildet med klokken slik at man må trekke ned skjermen/trykke menytaster for at man skal komme til bakgrunnsbildet igjen

 

Vet at jeg ikke kom med noen svar til deg, men hadde vært greit å tatt en ting av gangen og forklart nærmere hva som skjer og når det skjer, hvilket sms program du bruker og slikt.

 

 

Skjermbildet kan bli svart, ja, men ikke alltid. Den kan slå seg på i det bildet der du må dra ned bjelken med klokke og Netttilbyder (Telenor hos meg). Men det står ikke hva kalenderoppføringen gjelder. Jeg er fra Tattoo og Hero vant med at det vises hva påminnelsen gjelder, og det legger seg et dertil hørende ikon øverst på skjermen. Dette gjelder ved påminnelser og meldinger. På Desire skjer dette svært vilkårlig.

 

Under samtaler er jeg innforstått med at skjermen blankes av årsaker du nevner.

 

Jeg bruker kun det preinstallerte meldingsprogrammet.

 

Av tilleggsprogrammer fra Markedet bruker jeg de samme som jeg hadde på Tattoo og Hero, uten at de skapte problemer slik jeg har her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...