Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg får tilgang til pcfilene mine på telefonen?

 

Apropo nettv så så jeg Paradise i nettleseren på mobilen i går x)

Hvis du lurer på hvordan du får tilgang på filene dine som ligger på telefonen din så les mitt innlegg hvor jeg svarte en annen om dette. Bruker astro file manager til filbehandling, har kan du også legge opp link slik at du får tilgang på dine delte pcfiler via hjemmenettverket.

 

Vil ha sånn at jeg kan lese filene som ligger på pcen, på telefonen. Har ikke noe wifi hjemme, kun kabel, og da blir det vel verre?

Det du kan gjøre er å sette opp en ftpserver på pc'n din og laste ned en ftp klient på telefonen din, på denne måten kan du dele hva enn du måtte ønske med telefonen din. Du kan selvsagt få tilgang på filene dine via mobilnettet, men dette vil jo bli meget dyrt om

du ikke har fri nett på abm. ditt da.

 

Vil anbefale deg å kjøpe en trådløs router, du får en til 249,- på "net on net". Har hatt denne selv, har fungert bra.

 

Hvis du trenger hjelp til oppsett av ftpserver så er det bare å gi meg beskjed, skal veilede deg så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg tenkte å kjøpe lagringskort på 16Gb og lurte på om det går å bruke MicroSDHC kort. Kan ikke i farten finne det.

Synes forøvrig at telefonen er meget bra.

HTC Desire bruker microSDHC ja. Her er den billigste jeg fant, er bare klasse 2, men det duger nok: Multicom.no

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Da har jeg lest meg gjennom tråden og fått mye nyttig info. Takk for det.

 

Det jeg derimot ikke har sett er noen klager på wifi-mottaket som jeg opplever som ganske svakt alle steder jeg har prøvd. Jeg har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag for å teste dette.

 

Er det normalt at en slik telefon knapt klarer å holde seg på nett (mindre enn -90dBm) samme sted som en laptop har full dekning?

Jeg synes wifi-mottaket er bra. Jeg har wifi-routeren i kjelleren, og kan fint surfe 2 etasjer opp på soverommet.. det er betong(ytong) skiller mellom etasjene.

Virker som den har litt bedre mottak enn min acer model one notebook, da den mister linjen innimellom på samme sted.

 

Har du prøvd wifianalyzer appen fra marked ? Hvis du blar til siden der kan du se om du kansje bør bytte til en annen kanal på routeren din..

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg tenkte å kjøpe lagringskort på 16Gb og lurte på om det går å bruke MicroSDHC kort. Kan ikke i farten finne det.

Synes forøvrig at telefonen er meget bra.

HTC Desire bruker microSDHC ja. Her er den billigste jeg fant, er bare klasse 2, men det duger nok: Multicom.no

 

Du finner en del micro SDHC på eBay. Pass på å bruke en selger som har solgt en del tidligere, og som har postiv fedback. Jeg forsøkte å bestille et 16 GB kort til under $20 fra en selger som kun hadde en håndfull slag, men etter noen dager fikk jeg beskjed fra eBay om at salget var stoppet fordi det hadde mistanke om at det var ugler i mosen.

 

Finner du et kort til under ca $30, så holder du deg under 200,- kroners grensen og slipper dermed unne mva. og gebyrer.

Lenke til kommentar

Bra noen andre sa i fra så jeg slapp å "disse" den ufatterlig dårlig og meningsløse "omtalen". Skal tilgi deg sopps hvis du lover å aldri skrive slikt vrøl på dette forumet eller andre forum hvor jeg vanker igjen.

Det er totalt lavmål å kritisere folk for skrivefeil og innhold!

Alle har rett til å ha sine egne oppfatninger om produktet og skrive om det. Må da være lov for folk å bli skuffet over et produkt og skrive om det?

 

Klarer ikke å dy meg; HTC-fanatikere er ikke som andre forumbrukere

Lenke til kommentar

Morsom notis til batterilevetid...

 

Min bruk i dag :

5stk sjekkinger av facebook gjennom dagen

8 sms sendt og motatt

2 sjekk av twitter

10-12 mailer pushet inn, 1 besvart

sjekket forum to ganger

Ut av lader 07:00 klokken er nå 23:00 = 16timer siden lading...

 

Wi-Fi var av mens jeg var på jobb 08:00-15:00, ellers på..

Ellers så pushet det mail å slikt som det bruker...

 

Gjenværende batteri? 90% :new_woot: :new_woot:

 

Klart, bruken i dag har vært moderat,

men batterilevetiden har vært fenomenal... :love:

 

Dette virker jo utrolig.

 

Min erfaring er at batteriet synker ca 1% i timen ved total idling (3g og wlan tilsynelatende avskrudd). Hvordan klarer du 10% på 16 timer med en del bruk da?

Har du gjort noe "tweaks" av betydning? Kom gjerne med tips.

Lenke til kommentar

Bra noen andre sa i fra så jeg slapp å "disse" den ufatterlig dårlig og meningsløse "omtalen". Skal tilgi deg sopps hvis du lover å aldri skrive slikt vrøl på dette forumet eller andre forum hvor jeg vanker igjen.

Det er totalt lavmål å kritisere folk for skrivefeil og innhold!

Alle har rett til å ha sine egne oppfatninger om produktet og skrive om det. Må da være lov for folk å bli skuffet over et produkt og skrive om det?

 

Klarer ikke å dy meg; HTC-fanatikere er ikke som andre forumbrukere

Har ikke kritisert skrivefeil, men siktet til innholdet i omtalen. Følte at den innholdt masse usannheter om telefonen og mener at man bør gjøre litt bedre research om det man snakker om før man uttaler seg. Det er greit å komme med meninger om produkter, men føler at det minste man kan gjøre er å lese litt i brukermanualen om mulighetene med telefonon før man kritiserer. Ønsker ikke å lage en debatt om omtalen og håper saken legges død videre i tråden.

 

Beklager om noen ble støtt av min uttalelse, det var ikke ment slik.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får kalender og adressebok fra min N82 til Desire?

Den letterst måten er nok å synkronisere kalender og adresseboka på din N82 opp mot din gmail-konto om du har en. Du kan da lett synkronisere gmailkontaktene og kalenderen mot din Desire etterpå.

 

Håper dette hjalp...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får kalender og adressebok fra min N82 til Desire?

Den letterst måten er nok å synkronisere kalender og adresseboka på din N82 opp mot din gmail-konto om du har en. Du kan da lett synkronisere gmailkontaktene og kalenderen mot din Desire etterpå.

 

Håper dette hjalp...

 

Problemet er at jeg har så utrolig mange kontakter jeg ikke trenger i min gmail konto.. :hmm: Kanskje jeg skal lage en ny til å synce med..

Lenke til kommentar

Har over de siste dagene siden min HTC Desire ankom skrevet mye positivt om mobilen. Tenkte jeg skulle etter ca en ukers bruk bruke det kritiske øyet mitt og komme med min vurdering av android 2.1 i forhold til android 1.5. Føler at overgangen fra 1.5 til 2.1 stort sett har vært positiv, men jeg føler ikke at det er noen grunn til å trampeklappe da 2.1 har sine svakheter i forhold til 1.5.

 

1.Telefonlisten: I 1.5 får man opp kun telefonkontaktene sine, i 2.1 får man alle facebookkontaktene som har telefonnr registrert med på kjøpet om man velger å synke mot facebook. Har ikke funnet noen måte å skjule/fjerne disse kontaktene fra telefonlisten og om man ikke synker kontaktene mot facebook så får man ikke brukt Friendstream eller lagt inn facebook-data på telefonkontaktene. På 1.5 kunne man bare gå på oppdateringer under kontakter og velge at man skulle koble den enkelte kontakten mot facebook, dette er ikke mulig 2.1 så langt jeg har erfart.

 

2.Friendstream: Noe av grunnen til at jeg gledet meg så mye til 2.1 var widgeten friendstream. Jeg sitter nå etter en ukes bruk ikke igjen med deg gleden over widgeten som jeg hadde håpet. Selve programmet Friendstream fungerer bra synes jeg, men widgeten mangler en vesentlig ting for at den skal være effektiv i bruk for min del. Det finnes ingen opplysninger i widgeten om postene har noen kommentarer. Det blir som nyhetswidgeten kun en stream. Ender som regel opp med å bruke nettversjonen av facebook allikevel, så widgeten mistet litt sin funksjon for min del.

 

3.Kontaktwidgeten: Denne er for meg et stort tilbakesteg. På 1.5 hadde den widgeten 2 funksjoner, den fungerte som en snarvei til kontaktinformasjonen for den valgte kontakten + som en snarvei til ring/sms/epost. Den nye widgeten i 2.1 har kun en funksjon, som en snarvei til ring/sms/epost. Kan ikke forstå hvorfor de har fjernet denne dobbelfunksjonen. Skam dere android!

 

4.Kamera: Har ikke akkurat noe å klage på angående den nye kameraapp’n, skulle bare ønske de hadde lagt hurtiglink i app’n til autofokus slik det er gjort i mange av kamera apps’n på markedet. Hadde vært greit å kjapt kunne slå av autofokus da denne funksjonen er grunnen til at kamera tar litt tid før det tar bilde noe som ofte ved fotografering av bevegende objekter fører til at man ikke ender opp med det bildet man håpet på. Merker spesielt når jeg tar bilde av mine barn, får ofte bilde av siden av hodet eller så blir bildet uklart pga. bevegelse. Skulle ønske man lett kunne aktivert/deaktivert autofokus da kameraet tar bilder kjappere uten denne funksjonen. Autofokus er bra til ikke bevegelige objekter, så jeg ender ofte opp med å måtte gå inn på meny og endre innstillingene i all hast. Hadde ikke kostet noe om de hadde lagt en link til den på bakgrunn som i ”Pro Paint Camera”.

 

5.Lyd: Ellers føles det som om lyden er blitt lavere siden 1.5. Enten er dette en forskjell mellom min forrige telefon HTC Hero (hadde en del høyre lyd, både på toner og samtale) eller så er det versjon 2.1 som gjør det. Hører nesten ikke når telefonen ringer i innerlommen når jeg er ute å går i byen med trafikklyd i bakgrunn.

 

Er meget fornøyd med selve telefonen og angrer ikke er sekund på at jeg skiftet fra Hero til Desire, synes bare de kunne brukt litt mer tid på å lage android 2.1 en smule bedre, i allefall ikke mindre brukervennlig enn 1.5. Hadde man kunne mikse 1.5 og 2.1 så hadde det blitt et perfekt OS.

 

Hvis noen har noen ideer eller løsninger på det jeg skriver må dere bare komme med tilbakemeldinger.

"Fant ut at om man trykker på navnet til personen i kontaktwidgeten så kommer man inn på kontakten, var veldig knotete å finne ut av, har trykket overalt uten å få dette opp før. Vanskelig å få til for store fingre, men muligheten er ikke fjernet slik jeg antydet i innlegget"

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen en uke, og jeg er fremdeles fornøyd, men det er likevel en del ting som ikke er 100%.

 

Jeg hadde på forhånd lest meg veldig opp på Android, og hadde jo sett alle testene og videoene jeg kunne finne for telefonen. Det kom jo en hel del av disse før vi fikk telefonen her i Norge, og det meste var overstrømmende positivt.

 

En av de tingene Android skal være god på er program- og minnehåndtering. Flere artikler argumenterer derfor veldig tungt for hvorfor man ikke trenger taskkillere på Android. Som sw-utvikler selv, syntes jeg argumentasjonen var overbevisende, men jeg mener å erfare at her er det ikke helt samsvar mellom kart og terreng. Når jeg har fiklet mye med telefonen og startet mange forskjellige programmer, så vil etterhvert minnet (altså RAM) fylles. Det er både naturlig og greit, siden ubrukt minne ikke er til nytte for noen. Programmene jeg har startet men gått bort fra ligger da i dvale, og beholder i prinsippet minnet sitt inntil Android trenger det til noe annet.

 

Og her er vi ved kjernepoenget: Hvis minnet er fullt av programmer i dvale, og du prøver å starte et nytt program, så tar det faktisk ganske mye tid for Android å frigjøre (altså kverke noen programmer) nok minne til det nye programmet. Det som da gjerne skjer er at UIet blir ganske så tregt og hakkete, spesielt hvis det nye programmet trenger mye minne, for da må kanskje flere andre programmer drepes.

 

Merk at jeg teoretiserer her, jeg vet ikke sikkert om det er selve prosessen med å frigjøre minne eller prosessen med å finne ut hvilke programmer som skal drepes som tar tid, men tregt blir det. Det kan også tenkes (ganske sannsynlig) at det har med minnefragmentering å gjøre, men jeg kan ikke si det sikkert.

 

Jeg har ikke installert noen tradisjonelle taskkillere på min telefon, rett og slett fordi jeg ikke har trodd at det var nødvendig. Det jeg derimot har installert er et lite genialt program som heter "Quick System Info". Dette programmet kan mye, inkludert opplisting av hvilke programmer som kjører, hvilke som ligger i dvale, etc. Det kan også drepe programmer, slik som ordinære taskkillere. I går kveld satt jeg og fiklet med telefonen, og oppdaget at den begynte å bli temmelig treg. Jeg prøvde bl.a å gå inn i settings > applications > manage applications, og den opplistingen som da kommer opp var vanvittig treg. Det kom opp en slik venteboks, og den snurret og gikk *lenge*.

 

Da startet jeg "Quick System Info" (som forøvrig også var mye tregere enn normalt), og listet opp prosessene på telefonen (og sortert etter minneforbruk). Listen var veldig lang, for jeg hadde jo hatt mange forskjellige programmer i gang. Jeg drepte så en del av de jeg var sikker på at jeg trygt kunne drepe (f.eks Google Sky Map og andre "morroprogrammer" som jeg visste ikke hadde noen funksjon), og det hadde en enorm effekt på responsen i telefonen.

 

Min foreløpige konklusjon er at selv om Android håndterer dette selv, så virker det helt klart ikke optimalt når minnet faktisk er blitt fullt. Jeg kommer nok neppe til å installere noen automatiske taskkillere (er fremdeles skeptisk til det), men jeg kommer definitivt til å gjøre manuell dreping av programmer jeg er ferdig med (men bare hvis jeg merker at telefonen begynner å bli treg, selvfølgelig).

 

Jeg mener ikke å sitte på noen fasit her, men inntil noen kan overbevise meg om at jeg tar feil, så velger jeg å tro at det jeg har skrevet her er nokså nær sannheten. :-)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får kalender og adressebok fra min N82 til Desire?

Den letterst måten er nok å synkronisere kalender og adresseboka på din N82 opp mot din gmail-konto om du har en. Du kan da lett synkronisere gmailkontaktene og kalenderen mot din Desire etterpå.

 

Håper dette hjalp...

 

Problemet er at jeg har så utrolig mange kontakter jeg ikke trenger i min gmail konto.. :hmm: Kanskje jeg skal lage en ny til å synce med..

Du kan man kalenderoppføringene lage en katalog i google-kalender og bare overføre denne. Legger ved en fil hvor du etter å ha lest veiledingen nok skjønner hvordan dette gjøres.

 

Gmail greiene må jeg se litt på, kanskje det går an å lage kataloger der og, eller så er det jo som du sier bare å lage en ny en.

 

En annen løsning med kontaktene er nok bare å lagre kontaktene på minnekortet på din nokia og hente de opp på din desire, det tror jeg skal gå, funker på min N73 i allefall.

Facebookkalender_til_telefonkalander.pdf

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen en uke, og jeg er fremdeles fornøyd, men det er likevel en del ting som ikke er 100%.

 

Jeg hadde på forhånd lest meg veldig opp på Android, og hadde jo sett alle testene og videoene jeg kunne finne for telefonen. Det kom jo en hel del av disse før vi fikk telefonen her i Norge, og det meste var overstrømmende positivt.

 

En av de tingene Android skal være god på er program- og minnehåndtering. Flere artikler argumenterer derfor veldig tungt for hvorfor man ikke trenger taskkillere på Android. Som sw-utvikler selv, syntes jeg argumentasjonen var overbevisende, men jeg mener å erfare at her er det ikke helt samsvar mellom kart og terreng. Når jeg har fiklet mye med telefonen og startet mange forskjellige programmer, så vil etterhvert minnet (altså RAM) fylles. Det er både naturlig og greit, siden ubrukt minne ikke er til nytte for noen. Programmene jeg har startet men gått bort fra ligger da i dvale, og beholder i prinsippet minnet sitt inntil Android trenger det til noe annet.

 

Og her er vi ved kjernepoenget: Hvis minnet er fullt av programmer i dvale, og du prøver å starte et nytt program, så tar det faktisk ganske mye tid for Android å frigjøre (altså kverke noen programmer) nok minne til det nye programmet. Det som da gjerne skjer er at UIet blir ganske så tregt og hakkete, spesielt hvis det nye programmet trenger mye minne, for da må kanskje flere andre programmer drepes.

 

Merk at jeg teoretiserer her, jeg vet ikke sikkert om det er selve prosessen med å frigjøre minne eller prosessen med å finne ut hvilke programmer som skal drepes som tar tid, men tregt blir det. Det kan også tenkes (ganske sannsynlig) at det har med minnefragmentering å gjøre, men jeg kan ikke si det sikkert.

 

Jeg har ikke installert noen tradisjonelle taskkillere på min telefon, rett og slett fordi jeg ikke har trodd at det var nødvendig. Det jeg derimot har installert er et lite genialt program som heter "Quick System Info". Dette programmet kan mye, inkludert opplisting av hvilke programmer som kjører, hvilke som ligger i dvale, etc. Det kan også drepe programmer, slik som ordinære taskkillere. I går kveld satt jeg og fiklet med telefonen, og oppdaget at den begynte å bli temmelig treg. Jeg prøvde bl.a å gå inn i settings > applications > manage applications, og den opplistingen som da kommer opp var vanvittig treg. Det kom opp en slik venteboks, og den snurret og gikk *lenge*.

 

Da startet jeg "Quick System Info" (som forøvrig også var mye tregere enn normalt), og listet opp prosessene på telefonen (og sortert etter minneforbruk). Listen var veldig lang, for jeg hadde jo hatt mange forskjellige programmer i gang. Jeg drepte så en del av de jeg var sikker på at jeg trygt kunne drepe (f.eks Google Sky Map og andre "morroprogrammer" som jeg visste ikke hadde noen funksjon), og det hadde en enorm effekt på responsen i telefonen.

 

Min foreløpige konklusjon er at selv om Android håndterer dette selv, så virker det helt klart ikke optimalt når minnet faktisk er blitt fullt. Jeg kommer nok neppe til å installere noen automatiske taskkillere (er fremdeles skeptisk til det), men jeg kommer definitivt til å gjøre manuell dreping av programmer jeg er ferdig med (men bare hvis jeg merker at telefonen begynner å bli treg, selvfølgelig).

 

Jeg mener ikke å sitte på noen fasit her, men inntil noen kan overbevise meg om at jeg tar feil, så velger jeg å tro at det jeg har skrevet her er nokså nær sannheten. :-)

Mye fornuftig i det du skriver, brukte taskkiller på min HTC Hero og føler selv at telefonen jevnt over ble kjappere. Brukte da Task manager fra Rhythm Software, ville anbefalt det om man skal kjøre task manager. Har ikke prøvd det på Desire'n, men merker jo at den hakker mer og mer nå enn den gjorde for ei uke siden da jeg fikk telefonen.

 

Likte det programmet du anbefalte, mye nyttig info om telefonen der, eneste minus var at når man trykker på "More information" kommer det en force close melding, får du dette eller?

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar
Dette med manglende nett og tilgang på markedet er et netcomproblem. Dette løses enkelt enten ved å først sette mobilen til mobiltnettverk og slå av og på telefonen. Om ikke dette fungerer så er eneste løsningen å laste ned innstillingene for internett manuelt via netcom sin nettside. Dette skal fikse både mobilt nett og WiFi. En kompis hadde det samme problemet og da funket det med det første alternativet.

 

Kan ikke se hvordan det første du skriver skal løse dette problemet permanent. Poenget må jo være å slippe å gjøre noe spesielt når man går fra WLAN til mobildata; telefonen skal håndtere dette selv. Nå har jeg i alle fall slettet det predefinerte oppsettet, satt opp nytt APN manuelt iht. NetComs veiledning, restartet og er hjemme på WLAN.. så får vi se hvordan det går.

 

Jeg har eksakt samme problem, og begynner å irritere meg gal over dette.. Har satt opp nytt APN manuelt, uten at dette hjalp en dritt.. Å sette på flymodus for nullstille hjelper heller ikke. Har prøvd det meste (alt vil jeg påstå) av innstillinger, eneste løsning jeg har funnet er å restarte telefonen. Sux.

 

Løp ut i dag tidlig, med håpet høyt, men den koblet seg f"#¤ ikke på mobildata, selv ikke da jeg slo av WLAN. Det virker nesten som den henger seg opp når den er koblet på samme WLAN for lenge. Flymodus av/på funker fortsatt for meg, men håper jeg finner en permanent løsning på dette :shrug:

 

MEN med det sagt er jeg ellers storfornøyd med denne telefonen. Den er uten tvil den beste jeg har vært borti. Alt jeg har tenkt at jeg vil gjøre med en (smart)telefon har jeg kunnet gjøre, det virker ikke som det finnes noen begrensninger; midt i blinken for en over middels kyndig fiklefant. Samtidig er alle funksjoner enkelt tilgjengelige, rakst og stilig. Tror moren min, med litt tilvending, vil ha like stor glede av denne telefonen som jeg har hatt.

 

 

 

Bra noen andre sa i fra så jeg slapp å "disse" den ufatterlig dårlig og meningsløse "omtalen". Skal tilgi deg sopps hvis du lover å aldri skrive slikt vrøl på dette forumet eller andre forum hvor jeg vanker igjen.

 

Det er totalt lavmål å kritisere folk for skrivefeil og innhold!Alle har rett til å ha sine egne oppfatninger om produktet og skrive om det. Må da være lov for folk å bli skuffet over et produkt og skrive om det?Klarer ikke å dy meg; HTC-fanatikere er ikke som andre forumbrukere

 

Det er jo nesten på grensen til trolling, det han skriver. Om det er intensjonen eller ikke, så er det et enkelt flamebait; dårlig skrevet, unyansert og utpreget subjektivt. Man skal vel helst også skrive på norsk her inne, men dette er på grensen.

 

 

utsene ble som forventet. stygg men det viste jeg da jeg har sett på den før.

 

C'MON! Hadde jeg postet dette i en iPhone-tråd hadde ikke reaksjonene vært få. Hvis ikke det er flamebait så vet jeg ikke jeg ass :nei:

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Dette med manglende nett og tilgang på markedet er et netcomproblem. Dette løses enkelt enten ved å først sette mobilen til mobiltnettverk og slå av og på telefonen. Om ikke dette fungerer så er eneste løsningen å laste ned innstillingene for internett manuelt via netcom sin nettside. Dette skal fikse både mobilt nett og WiFi. En kompis hadde det samme problemet og da funket det med det første alternativet.

 

Kan ikke se hvordan det første du skriver skal løse dette problemet permanent. Poenget må jo være å slippe å gjøre noe spesielt når man går fra WLAN til mobildata; telefonen skal håndtere dette selv. Nå har jeg i alle fall slettet det predefinerte oppsettet, satt opp nytt APN manuelt iht. NetComs veiledning, restartet og er hjemme på WLAN.. så får vi se hvordan det går.

 

Jeg har eksakt samme problem, og begynner å irritere meg gal over dette.. Har satt opp nytt APN manuelt, uten at dette hjalp en dritt.. Å sette på flymodus for nullstille hjelper heller ikke. Har prøvd det meste (alt vil jeg påstå) av innstillinger, eneste løsning jeg har funnet er å restarte telefonen. Sux.

 

Løp ut i dag tidlig, med håpet høyt, men den koblet seg f"#¤ ikke på mobildata, selv ikke da jeg slo av WLAN. Det virker nesten som den henger seg opp når den er koblet på samme WLAN for lenge. Flymodus av/på funker fortsatt for meg, men håper jeg finner en permanent løsning på dette :shrug:

 

MEN med det sagt er jeg ellers storfornøyd med denne telefonen. Den er uten tvil den beste jeg har vært borti. Alt jeg har tenkt at jeg vil gjøre med en (smart)telefon har jeg kunnet gjøre, det virker ikke som det finnes noen begrensninger; midt i blinken for en over middels kyndig fiklefant. Samtidig er alle funksjoner enkelt tilgjengelige, rakst og stilig. Tror moren min, med litt tilvending, vil ha like stor glede av denne telefonen som jeg har hatt.

 

 

 

Bra noen andre sa i fra så jeg slapp å "disse" den ufatterlig dårlig og meningsløse "omtalen". Skal tilgi deg sopps hvis du lover å aldri skrive slikt vrøl på dette forumet eller andre forum hvor jeg vanker igjen.

 

Det er totalt lavmål å kritisere folk for skrivefeil og innhold!Alle har rett til å ha sine egne oppfatninger om produktet og skrive om det. Må da være lov for folk å bli skuffet over et produkt og skrive om det?Klarer ikke å dy meg; HTC-fanatikere er ikke som andre forumbrukere

 

Det er jo nesten på grensen til trolling, det han skriver. Om det er intensjonen eller ikke, så er det et enkelt flamebait; dårlig skrevet, unyansert og utpreget subjektivt. Man skal vel helst også skrive på norsk her inne, men dette er på grensen.

 

 

utsene ble som forventet. stygg men det viste jeg da jeg har sett på den før.

 

C'MON! Hadde jeg postet dette i en iPhone-tråd hadde ikke reaksjonene vært få. Hvis ikke det er flamebait så vet jeg ikke jeg ass :nei:

Er det meg som troller mener du? Eller sopps?

 

Skal forresten ikke være slik du beskriver med mobilnettet ditt, noe er muffins, om jeg har slått på både mobilnett og wifi, så søker den først etter wifi, finnes dette velger den det. Finner den ikke noe wifi velger den mobilnettet. Har jeg på mobilnett og slår på wifi kobler den seg automatisk over på wifi, om wifi finnes og routeren er lagt inn på telefonen. Slår jeg av wifi kobler den seg automatisk til mobilnett. Kan det være noe muffins med abm. ditt, vet at netcom har litt problemer med android. Han jeg solgte min hero til slet med samme greiene, han har Ucan2 som bruker netcomnettet, har selv talkmore som bruker telenor.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

.

.

.

 

 

Likte det programmet du anbefalte, mye nyttig info om telefonen der, eneste minus var at når man trykker på "More information" kommer det en force close melding, får du dette eller?

 

Får samme feil ved "More information". Forøvrig; knallbra util for brukere som vet hva de holder på med... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å sitte på noen fasit her, men inntil noen kan overbevise meg om at jeg tar feil, så velger jeg å tro at det jeg har skrevet her er nokså nær sannheten. :-)

Kan nok stemme litt dette. Det er ikke alle programmene som er like flinke til å avslutte seg selv, noe som er frustrerende. Bloo for eksempel, nekter å gå i sovemodus slik som det skal. Spesielt irriterende var dette når jeg klarte å klikke meg inn på Events, noe som startet opp GPSen, og selv om jeg "lukket" programmet skrudde den seg ikke av. I teorien skal ikke hele programmet trenge å dumpes, det er bare en liten .xml fil som lagrer hva du gjorde der og da såvidt jeg husker, men man vet jo aldri.

 

Har forsåvidt endelig fått min, og har som lovd prøvd ut et par GPS programmer. Prøvde ikke Navigon, men prøvde NDrive, og det har nå blitt min favoritt.

 

NDrive er ikke helt perfekt, setningsoppbyggingen er litt rar i blant og det virker som om alle kartene ikke har helt oppdaterte fartsbegrensinger enda, men det er bare småpirk. Det største problemet jeg har, er at det ikke finnes norske bokstaver på det innbygde tastaturet. Nå skal det sies at det eneste programmet jeg har sett med norsk tastatur, var Navigon, og det skyldtes at de ikke brukte sitt eget tastatur. Søket funker bra, og jeg har ikke trengt særnorske bokstaver enda. Fotobokskontroll skal også følge med, men jeg har ikke kjørt forbi noen enda, så har ikke fått testet dette. Men alt i alt er det et flott program!

 

Ellers vil jeg opplyse om at Griffin SmartTalk funker utmerket med Desire. Mikrofon, play/pause og hopp til neste sang virker helt perfekt. Å skifte sang virker ikke i musikkprogrammet som følger med, men det virker i Spotify, så her er det noe softwarekrøll pågang. Det kostet meg 9.99USD og få det bestilt fra USA, og det var det verdt. Skal se om jeg får prøvd ut MW600 bluetooth headsetet i dag, det skal også funke greit.

Lenke til kommentar

.

.

.

 

 

Likte det programmet du anbefalte, mye nyttig info om telefonen der, eneste minus var at når man trykker på "More information" kommer det en force close melding, får du dette eller?

 

Får samme feil ved "More information". Forøvrig; knallbra util for brukere som vet hva de holder på med... :whistle:

Om du vil teste et task managerprogram ville jeg prøvd Task manager fra Rhythm Software. Har brukt dette med hell på min Hero og prøver det nå på min desire. Ellers vil jeg anbefale Astro File Manager om du vil ha et stødid program for oversikt over telefon, her kan du og lukke programmer, samt få en del info om telefon. Det er jo også en kanonbra filbehandler. har brukt mange filbehandlere, men havner alltid tilbake til denne.

 

Tror ikke en task manager ødelegger telefonen din, så det tar nok ingen skade å prøve.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...