Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Langvarig forhold med mann som er sterilisert


Gjest Iars

Anbefalte innlegg

Jeg er en 25 år gammel gutt som har lenge vurdert å sterilisere meg. Jeg ønsker ikke noe langvarig forhold i nærmeste framtid, og har fortsatt mange ting jeg vil oppleve før jeg slår meg til ro.

Det ville rett og slett vært krise å få en unge nå, siden det fører med seg så mange forpliktelser og styr, og knuse mange av drømmene mine.

Jeg ville ikke vært særlig lykkelig dersom jeg måtte slå meg til ro allerede, og begynne på det enorme ansvaret det er å være pappa.

 

For min egen del føler jeg like gjerne at jeg kunne vært stefar for en gutt eller jente som kjæresten har fått med en annen fyr før meg, evt adoptere et barn. Jeg føler ikke noe stort behov for å fære egne gener videre, ihvertfall ikke foreløpig.

 

I tillegg vil jeg med steriliseringa gjøre mitt antagelig største bidrag til miljøet, ved å spare kloden for uante forurensninger i kanskje så mye som 130-140 år fram i tiden. Høres kanskje ut som en litt absurd ting å ta i betrakting nå, men mtp befolkningsveksten og de problemene det vil medføre seg i årene framover, mener jeg det absolutt er en god grunn til å la seg sterilisere. Verden klarer seg like bra uten at genene mine blir spredd videre alikevel.

 

Men det kunne kanskje vært interessant å høre hva dere jenter ville syntes hvis dere ble sammen med en gutt som sier han har sterilisert seg?

 

Vil det være noe fryktelig negativt?

 

Jeg tviler på at det ville være særlig vanskelig å finne ei ålreit jente som allerede har unger også, iom at de ansees som mindre attraktive hos de aller fleste gutter(no offence, mammaer som leser dette).

 

Og hvis jeg skulle angre meg om 10 år, har antagelig steriliseringsvitenskapen gjort gode framskritt når det kommer til reversering. Adopsjon er jo også en mulighet, men jeg skjønner jo at endel jenter helst vil ha et barn som biologisk stammer fra dem, og adopsjon kanskje føles som et litt fattig alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gang jeg var på din alder så tenkte jeg akkurat på samme måte.

Jeg skulle aldri ha unger, jeg likte dem egentlig ikke spesielt godt en gang.

Men det hadde seg nå sånn at jeg traff ei dame en god del år senere som jeg har fått 2 unger med. Ei fresk lita jente på 5 og en herlig guttunge på 3.

Jeg kan nå si at det jeg tenkte den gangen da jeg var 25(er nå 42) absolutt ikke lenger stemmer.

 

Så tenk deg uhyggelig nøye om før du gjør noe så drastisk. Sjansen er stor for at du en vakker dag ikke lenger tenker sånn du gjør idag, og da kan det jo være greit å fremdeles kunne ha muligheten til å få unger.

 

Idag så betyr ihvertfall unga alt for meg, noe som var utenkelig den gang jeg var i 20 åra bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme som TS. Unger

 

1) er dyre i drift,

2) fødes ikke nødvendigvis friske,

 

Dessuten, hvor sannsynlig er det at man kommer til å være sammen med moren resten av livet?

 

Hvis dette ikke er tilfelle, blir det gjerne problemer ifht foreldremyndighet.

 

Uten barn får man mer penger til å gjøre det man ellers vil i livet.

Endret av Raudridder
Lenke til kommentar

Du sier du "foreløpig" ikke vil ha barn og ønsker å steralisere deg? høres veldig korttenkt ut, er neppe noe du bare kan gjøre om på seinere.

Jeg ville ivertfall ikke satset på at det går fint i framtiden.

 

Men om det skulle være tilfelle at jeg ombestemmer meg seinere, er det ihvertfall mindre katastrofe enn om jeg blir pappa nå. Jeg har enkelte mål her i livet som jeg SKAL oppnå før jeg slår meg til ro

 

Jeg har foreløpig ingen planer om å løpe maraton, så jeg kapper av meg foten ..

 

Så du bruker kun foten når du løper maraton? For en latterlig sammenligning..... :roll:

 

Er det ikke mulig å i det minste sette av en liten "rasjon" i sædbank eller noe, i tilfelle du ombestemmer deg? :)

 

Good idea. Jeg har fylt opp et par doser i et syltetøyglass. Det ligger i frysern nå ;)

Neida, men det er vel sikkert ikke dumt det. Men hvor mye ville det koste isåfall a?

Lenke til kommentar

Synes å huske at det skal finne P-pille for menn....eller ivertfall på vei.

 

Mener å ha hørt dette siden jeg var 16-17 år gammel, men det har enda ikke kommet. Det hadde jo vært den beste løsningen, så klart. Forutsatt at de var uten så mye bivirkninger.

Men jeg har ikke tro på at det kommer med det første..... :(

Lenke til kommentar

TS: Jeg skal heller ikke føre mine gener videre, jeg nærmer meg tredve med stormskritt og skal ALDRI lage barn med mine egne gener. Mine søppelgener klarer verden seg godt uten, klarer seg faktisk bedre uten enn med.

 

Det finnes mer enn nok unger rundt om i verden, som trenger foreldre, så det er ingen grunn til å være egoistisk å lage egne barn. Svært irrasjonell handling av jordens "mest intelligente"(?) skapninger.

 

Hvis ei dame ikke vil ha deg for den du er, så er ikke dama verd å ha, sånn er det. Noen damer ønsker å klemme ut en hel kaninfarm med unger, mens andre damer er akkurat som deg - at de ikke ønsker barn.

 

Lykke til!

 

Synes å huske at det skal finne P-pille for menn....eller ivertfall på vei.

 

Det finnes, men er så vidt jeg vet ikke å få kjøpt i Norge.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å i det minste sette av en liten "rasjon" i sædbank eller noe, i tilfelle du ombestemmer deg? :)

 

Good idea. Jeg har fylt opp et par doser i et syltetøyglass. Det ligger i frysern nå ;)

Neida, men det er vel sikkert ikke dumt det. Men hvor mye ville det koste isåfall a?

 

Aner ikke, det var et spørsmål fra min side også ;) Jeg tør vedde på at muligheten eksisterer i statene eller Nederland. Vedder på at det også koster et par tusen.

 

 

Apropos egoistisk og barn - Jeg blir ganske arg på de middelaldrende, vordende alenemødrene som flyr til Nederland og får seg befruktet, bare fordi de føler den biologiske klokka tikke. Altså, jeg kan skjønne at de gjør, men jeg synes det er ganske sykt likevel, at det går an. Er ikke det en slags menneskehandel? :p

Lenke til kommentar

Man blir ikke pappa ved å la være å sterilisere seg... På den annen side: hvis du mener at befolkningsveksten og dine etterkommeres fremtidige forurensning er et godt argument for å la deg sterilisere, så har du kanskje rett i at verden klarer seg fint uten genene dine.

 

Good good, da er vi enige :thumbup: Du kan forøvrig spare deg den sarkastiske tonen.

Du kan ikke ha opplevd hvordan det er å ha hatt sex med ei jente der kondomet har sprekt, og hun er fast bestemt på å ikke ta abort eller angrepille....

Jeg slipper stresset med å trekke meg ut annethvert minutt for å sjekke om dongen fortsatt er hel, og hvis det skulle gå galt, så er det langt mindre stress enn hvis jeg kun bruker kondom.

 

Det ante meg at jeg kom til å få endel svar av typen over.

Hva er det egentlig som er så feil med å ikke ønske å få egne unger???

Lenke til kommentar

Har vært inne på tanken selv. Men i bunn og grunn er jeg nok sikker på at jeg kommer til å ønske meg en unge før eller siden. Og alle damer blir vel til slutt verpesjuke? :p

 

Men om du setter av en dugelig dose i sædbanken over kan du vel ta et snitt og nyte fordelene :)

 

EDITEDIT: Jeg bare sier at du bør ta noen forhåndsregler, du kan jo angre deg ;)

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...