Gå til innhold

Filmen som alle elsket, men du hatet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Van the Man fikk jeg inntrykk av at samtlige rundt meg synes var en fantastisk bra film. Kanskje det sier mer om omgangskretsen min men dog. Slet virkelig med å komme meg gjennom den filmen.

 

Slenger også med 2012.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

District 9

 

Let me quote myself:

 

En gjeng med halvdårlige skuespillere i rollen som noen skikkelige stereotyper som lever inn i en møkkakjedelig og urealistisk historie.

 

For det første: Hvordan kan noen så aggressive og dumme dyr komme seg til jorden?

 

2: Hvorfor ender de opp i slummen istedet for at vi utveksler teknologien med hverandre? Hvem er faen meg ikke interessert i hvordan man lager et romskip som brukes til å utforske rommet med?

3: Vi mennesker ville aldri aldri aldri trengt seg inn eller vist aggressivitet mot utenomjordisk liv. Uansett om det var noen ekle kakelakker som tydeligvis har intelligens til å bygge et romskip men ikke vite at man må være fredelig om man skal leve i harmoni med mennesker.

4: Stereotyper! Ouu, jeg er den barske generalen! Og jeg er den nerdete hovedpersonen som går med en JÆVLA KALKULATOR på den skuddsikre vesten!

5: Historien var så forbanna treg og forutsigbar!

Lenke til kommentar

District 9

 

Let me quote myself:

 

 

En gjeng med halvdårlige skuespillere i rollen som noen skikkelige stereotyper som lever inn i en møkkakjedelig og urealistisk historie.

 

For det første: Hvordan kan noen så aggressive og dumme dyr komme seg til jorden?

 

2: Hvorfor ender de opp i slummen istedet for at vi utveksler teknologien med hverandre? Hvem er faen meg ikke interessert i hvordan man lager et romskip som brukes til å utforske rommet med?

3: Vi mennesker ville aldri aldri aldri trengt seg inn eller vist aggressivitet mot utenomjordisk liv. Uansett om det var noen ekle kakelakker som tydeligvis har intelligens til å bygge et romskip men ikke vite at man må være fredelig om man skal leve i harmoni med mennesker.

4: Stereotyper! Ouu, jeg er den barske generalen! Og jeg er den nerdete hovedpersonen som går med en JÆVLA KALKULATOR på den skuddsikre vesten!

5: Historien var så forbanna treg og forutsigbar!

 

 

 

Selv så elsket jeg District 9, og kan prøve å forklare noen av punktene men jeg setter det i spoiler (forøvrig så er det lenge siden jeg så den så ekke sikkert jeg husker riktig):

 

 

1. Forklaringen var vel at de var alle dumme arbeidere på skipet. Altså ikke de som styrte det eller noe. Husker ikke hva som var forklaringen på hvorfor de alle (bortsett fra en) var arbeidere.

2. Fordi ingen av dem kan teknologien. Som sagt de er bare arbeidere. Og ikke glem at militæret dreiv jo med forskning for å finne ut av teknologien.

3. Javel men vi forstår dem jo ikke? Hva skal man gjøre med hundretusener av flyktninger man ikke forstår? Og angående hvordan de reagerer på oss er jo teit å sammenlikne med hva vi ville gjort for de kan jo ha møtt mange andre sivilisasjoner fra før av.

4. Lite å si på den. Men jeg tok det ikke SÅ seriøst.

5. Vel jeg antar at man skal føle det som om man er der og det er derfor store deler er dokumentar-aktig. Så da må man bygge opp stemningen og for noen så kan det være "tregt".

 

Lenke til kommentar

Hadde heller ikke noe sans for District 9, karateriseringen til Wikus er bare platt og lite gjennomført at det gjør vondt, og hele det politiske aspektet som de forsøker å legge opp til faller bare kort.

 

Men det aller verste er som sagt karakteriserngen i District 9, spesielt Wikus, den er bare horrible til tider.

Lenke til kommentar

Må bare få legge til at jeg misliker. Det er særdeles få ting jeg hater.

 

Saving Private Ryan. Jeg kjedet vettet av meg da jeg så den. Sovna vel et par ganger og. Folk dreper meg nesten når jeg sier det. Kanskje så jeg den uten at jeg var i rette stemninga.

Lenke til kommentar

Heh, trodde jeg var en av få når det gjelder at Avatar (eller som filmen burde hett: Avaturd) skuffer. Greit nok, visuelt imponerende film, men plottet har jeg sett mange ganger før. Maaaaange ganger. Senest i Battle for Terra. Og at de Na'vi snakket engelsk med afrikans aksent, i tillegg til å være kledd som afrikanske stammefolk og levde i en jungel, så klarte jeg ikke ta filmen seriøst :!: . Var så åpenbart med to scener hvor de kom på 'Oh shit, vi skal jo ha den i 3d og', og la til noe de håpet skulle imponere publikum.

 

Dark Knight, bleeeh. Hater stemmen til Batman, filmen var lang og kjedelig.

 

Bruno (Borat var grei nok). Jeg er ikke spesielt homofob, men når det nærmer seg erotisk film med bare menn, da går det for langt.

 

Star Trek var også kjedelig.

 

Kan da legge til Transformers 1 og 2. Var mer en film for å gi de som vokste opp med Transformers glede, ikke noe mer. 2-ern bar preg av imponerende mekansiske byttinger hele filmen, bleeeeeh.

Lenke til kommentar

Jeg er for konservativ for å like science fiction filmer. Så da havner naturlig nok filmer som Star Wars på min liste. Jeg har derimot ikke sett så alt for mange filmer innen sjangeren, da jeg kjenner meg selv for godt til å pine meg gjennom et par timer med laser-sverdkjemping.

 

Ellers så har jeg valgt å ikke se filmer som Avatar, 2012 etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...