Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, håper ikke jeg får noe i posten på en stund.

Stikker på øvelse i 10 dager : /

 

Halla!

 

Komt inn jeg og:D Håper på høsten '10.

Men skrivet i posten har jeg ikke sett noe til.

10 dager siden jeg fikk beskjed om at den skulle i posten:P

 

Bjarte

Lenke til kommentar

Tok meg friheten til å sende de en aldri så liten mail da jeg begynte å bli bekymret for at de hadde glemt meg ; )

Her er svaret jeg fikk i retur:

 

Hei XXXX XXXXX,

 

Til informasjon er tilbudsbrevet om studieplass på flygelederutdanningen blitt noe forsinket. Vi regner med at det vil bli sendt med post fra Avinor senest mandag 14. juni. Det vil bli 10 dagers svarfrist.

 

Beklager forsinkelsen.

 

Med vennlig hilsen

XXXX XXXXX

Utdanning og trening

Avinor

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å prøve meg til neste år hvis jeg synes Økonomi blir for kjedlig. Dessuten tar det sikkert 10 år å havne på like godt lønnsnivå som en flygeleder, de fleste som har jobbet et par år tjener jo mellom 700-1.000.000 kr, noe som er mer enn godt nok til å kjøpe seg en fet leilighet og bil :)

Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at dere kommer inn folkens. Gratulerer så mye alle sammen.

 

Selv prøvde jeg meg på Værnes i fjor, røyk ut på fase 2 (fikk "average" på to punkter og "above average" på ett). Må da ha vært ganske nær å gå videre til intervju?

Lenke til kommentar

kaster meg på denne tråden selv. Skal på intervju i morra, så er rimlig spent. Noen som har noen andre tips, denne engelsk presentasjonen, er det bare for å sjekke muntlig engelskkunnskaper?

Engelsk presentasjonen er bare for å sjekke hvordan du er i engelsk ja.

Andre tips? Studiet er kort, men utrolig intensivt og hardt. Vis dem at du vet dette, men er villig til å gjøre ditt for at du skal komme igjennom året.

Lenke til kommentar

Noen som veit om det er et gigantisk setback om jeg er svakt fargeblind mellom rødt og grønt? Det står jo at jeg må ha normalt fargesyn, met er ikke sånn at jeg tror det norske flagget er grønt liksom. Jeg klarer dog ikke å se tall i disse fargeblind-testene.

 

Er flygelederkarrieren min over før den i det hele tatt har begynt?:(

Lenke til kommentar
EMCR 15: Fargesans

15.1(a) Normal fargesans defineres som evnen til å lese Ishiharas fargetavler eller bestå Nagels anomaloskop som normal trichromat (se punkt 15.1.1).

15.1.1 Ishiharas fargeprøve er bestått hvis konsekutive valgte tavler leses korrekt slik som spesifisert i Ishiharas brukermanual.

15.1(b) En søker som ikke oppfyller fargesanskravet vurderes fargeusikker og skal ikke godkjennes (se punkt 15.1.2).

15.1.2 Søkere som feilleser Ishiharas fargetavler skal undersøkes med anomaloskop (Nagel eller tilsvarende).

Slik undersøkelse vurderes bestått når den viser at søkeren er normal trichromat.

 

Kilde: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20081103-1215.html#map001

Lenke til kommentar

Har ærlig talt veldig delte følelser hva intervjuet angår, vet ikke helt om jeg har tro faktisk. Men vi får se, er jo ikke uvanlig å ha en sånn følelse. Fikk inntrykk av intervjuere at jeg skulle få svar mandag/i løpet av neste uke. Krysser nå fingra så jeg får gikt her.

 

Sander, kan kjøpe pils til deg jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...