Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Intervjuet får du sikkert vite i løpet av dagen / i morgen. Håper det løser seg ; )

 

Ellers blir det jo kos med USA til høsten ; )

Litt kjipt å fremdeles være 20, blir dårlig med drikking på meg.

Satser på det beste (=

 

Sant du går glipp av litt der, men for del har du mange drikkeår igjen, du er vell ferdig innen du er 23, da er de fleste forsatt i studier, mens du kan kose deg med drikking og årslønn på 580.000++

 

Dog synd du ikke kan drikke lovlig i USA da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel tid til å oppleve college-livet også? Litt festing må man jo ha. Håper det ikke blir _bare_ studier tbh.

 

Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at Avinor var ganske strenge på regler, blant annet tror jeg noen mistet utdanningen pga de nedlasta piratkopier. Tviler på at de blir så happy hvis de finner ut at du har drukket ulovlig heller, så hadde nok faktisk ikke tatt sjangsen på det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Drikke ulovlig? Jeg er jo over 21 på daværende tidspunkt, må jo få lov til å drikke litt.

 

Ahh sant det, men det være de stiller seg utenfor alkohol uannsett, ikke vet jeg annet enn at de er strenge.

 

Når jeg tok utdanningen ble det praktisert samme regler som for operative flygeledere, dvs. at man ikke skal drikke de siste 8-timene før man går på jobb.

 

Det er også nulltolleranse for fravær og å ikke følge opp "lekser" eller være forberedt til simulator-/teoriundervisning. Når jeg gikk skolen kunne man ha totalt 2 dager fravær i løpet av ett år; dersom man fikk mer enn dette - uansett grunn - ble man innkalt til samtale.

 

Flygelederutdanningen er veldig intens og tradisjonelt sett jobber man knallhardt i uka og drikker seg tilsvarende møka full i helgene for å kompensere :-)

 

Uansett en rå utdanning og en uslåelig deal.

Lenke til kommentar

Jeg bodde ett år i USA for 4 år siden (i North Dakota faktisk), og om jeg som under 21 åring drakk alkohol og ble tatt av politiet (tro meg, de gjør alt for å ta deg) så ble jeg sendt hjem til Norge. Jeg vil tro det er nogen lunde samme regler for alle under 21 som begynner på UND.

 

Ang. piratkopier, hold dere unna det i USA generelt. Mens jeg bodde der, var det en tysk utvekslingselev som lastet ned en film, og han fikk besøk av politiet som ransaket pcen hans for piratkopier o.l.

 

Og ja, siden jeg har bodd i North Dakota kan jeg sikkert svare på litt spørsmål som har med staten og områdene rundt, om noen har noe.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Hmm, kjipt at USA har så strenge regler generelt.

Er det forresten noen som vet om helse & sikkerhetssjekk går over en dag eller over hele perioden 5-7 juli?

Greit å vite iforhold til ferie osv ; )

 

Og er det noen som vet prisen / standaren på leilighetene på campusen?

Lenke til kommentar

Får nesten bidra til denne "runkekluten" til Lilac1 jeg, kom inn jeg også :)

Smått i ekstase nå ja. Pils og Spareribs neste!

 

Heyhey, grattis ; )

Ser jo ut som vi blir en finfin gjeng. Håper bare for gudsskyld jeg slipper å vente ett år med å reise.

Er det noen som vet hvordan det er lagt opp i oslo de første ukene? Hvor vi bor osv?

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye. Da blir vi en liten gjeng fra Diskusjon.no da. Kjekt. :)

 

Sander; Vi deles i to grupper. Den ene starter på områdekontroll sentralen i Røyken, og bytter til flyplassen på Ørland (Trondheimsområdet tror jeg) og visa versa.

Avinor betaler bo og mat.

Mener du fikk med deg et informasjonsark på intervjuet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...