Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal på SpillExpo på Lillestrøm imorra, gruer meg litt, da det er forventet mye folk (tror rundt 15'000 billetter er solgt).

Jeg har lyst til å prate litt med de andre selvstendige spillutviklerne der for litt tips og råd, og kanskje diskutere litt forskjellige konsepter, men tror ikke at jeg tør, da jeg er alt for sjenert (og små redd).

Jeg gleder meg så klart, men jeg veit ikke hvordan jeg kommer til å takle det.

Jeg takler butikker fint rundt 16/17, er endel folk i butikkene da. Men veit ikke hvordan jeg takler mange tusen folk. Mest sannsynlig så er de spredt.

Skal ta med meg noen angstdempende medisiner for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Skal på SpillExpo på Lillestrøm imorra, gruer meg litt, da det er forventet mye folk (tror rundt 15'000 billetter er solgt).

Jeg har lyst til å prate litt med de andre selvstendige spillutviklerne der for litt tips og råd, og kanskje diskutere litt forskjellige konsepter, men tror ikke at jeg tør, da jeg er alt for sjenert (og små redd).

Jeg gleder meg så klart, men jeg veit ikke hvordan jeg kommer til å takle det.

Jeg takler butikker fint rundt 16/17, er endel folk i butikkene da. Men veit ikke hvordan jeg takler mange tusen folk. Mest sannsynlig så er de spredt.

Skal ta med meg noen angstdempende medisiner for sikkerhetsskyld.

Dude, vi alle er "sjenert og redd" (sjenert går vel egentlgi under redd).

Slik jeg ser det:

 

Hiver du deg ut i det. Gå bort og si "hei". Ikke tenk ut noe mer, det vil bare få deg til å ha for mye i hodet til å kunne fungere som en normal person.

 

Din intensjon bak å gå opp å snakke med noen, er noe begge "vinner på". Altså; ikke bare se på hva du kan få ut av samtalen. Hva motparten får ut av den er minst like viktig. Ikke få paranoia på dette da.

 

Hva som om det går til helvete, noen er frekk eller ignorer deg? Veeeel, om du uansett oppfører deg veldig sjenert så vil vel folk tenke negativt om deg, så det er ikke akkurat som om det er noe nytt som bringes til verden selv om det nok kanskje blir mer tydelig. Husk uansett; ingen kan fortelle deg hvem du er, for det er noe bare du kan bestemme.

 

En siste ting; førsteinntrykk er jævlig viktig, så derfor bør du bare hive deg ut i det.

Angående det om du skulle bli jævlig nervøs i en samtale, så bare si at du er nervøs ;) . Det fjerner alt presset om å ikke oppføre deg nervøst, som igjen kan bli brukt på noe mer positivt slik som å føre samtalen :) .

 

Bare en sånn liten ting til:

 

Et tips for å ikke få miljøet til å "overmanne" deg, er å ikke følge så mye med på hva som skjer rundt deg. Men igjen, ikke gå til det punktet at du aldri ser rundt deg, selv om det er ytterst interessant å gjøre :p .

Endret av Because I need change!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal på SpillExpo på Lillestrøm imorra, gruer meg litt, da det er forventet mye folk (tror rundt 15'000 billetter er solgt).

Jeg har lyst til å prate litt med de andre selvstendige spillutviklerne der for litt tips og råd, og kanskje diskutere litt forskjellige konsepter, men tror ikke at jeg tør, da jeg er alt for sjenert (og små redd).

Jeg gleder meg så klart, men jeg veit ikke hvordan jeg kommer til å takle det.

Jeg takler butikker fint rundt 16/17, er endel folk i butikkene da. Men veit ikke hvordan jeg takler mange tusen folk. Mest sannsynlig så er de spredt.

Skal ta med meg noen angstdempende medisiner for sikkerhetsskyld.

 

Kanskje det er lettere hvis du tar med deg en kamerat? Syns ihvertfall det er lettere å gå til en plass der det er mye mennesker hvis jeg tar med meg noen. Og hva slags angstdempende medisiner bruker du forresten? Jeg vurderer å skaffe meg noen selv men vet ikke hva jeg skal bruke.

Lenke til kommentar

 

Kanskje det er lettere hvis du tar med deg en kamerat? Syns ihvertfall det er lettere å gå til en plass der det er mye mennesker hvis jeg tar med meg noen. Og hva slags angstdempende medisiner bruker du forresten? Jeg vurderer å skaffe meg noen selv men vet ikke hva jeg skal bruke.

Prøv først med noe bra multivitamin og omega 3. Nå på vinteren trenger du også ekstra D vitamin (se etter D3, D2 er "uaktiv").

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Dude, vi alle er "sjenert og redd" (sjenert går vel egentlgi under redd).

Slik jeg ser det:

 

Hiver du deg ut i det. Gå bort og si "hei". Ikke tenk ut noe mer, det vil bare få deg til å ha for mye i hodet til å kunne fungere som en normal person.

 

Din intensjon bak å gå opp å snakke med noen, er noe begge "vinner på". Altså; ikke bare se på hva du kan få ut av samtalen. Hva motparten får ut av den er minst like viktig. Ikke få paranoia på dette da.

 

Hva som om det går til helvete, noen er frekk eller ignorer deg? Veeeel, om du uansett oppfører deg veldig sjenert så vil vel folk tenke negativt om deg, så det er ikke akkurat som om det er noe nytt som bringes til verden selv om det nok kanskje blir mer tydelig. Husk uansett; ingen kan fortelle deg hvem du er, for det er noe bare du kan bestemme.

 

En siste ting; førsteinntrykk er jævlig viktig, så derfor bør du bare hive deg ut i det.

Angående det om du skulle bli jævlig nervøs i en samtale, så bare si at du er nervøs ;) . Det fjerner alt presset om å ikke oppføre deg nervøst, som igjen kan bli brukt på noe mer positivt slik som å føre samtalen :) .

 

Bare en sånn liten ting til:

 

Et tips for å ikke få miljøet til å "overmanne" deg, er å ikke følge så mye med på hva som skjer rundt deg. Men igjen, ikke gå til det punktet at du aldri ser rundt deg, selv om det er ytterst interessant å gjøre :p .

Er ferdig på messa nå, det gikk bra! Tok en Sobril før vi gikk inn, for sikkerhetsskyld. Fikk et par nye kontakter også, som jeg skulle kontakte på e-post hvis jeg ville teste spilla deres, eller om jeg trengte noen tips. Hadde med meg en kamerat, så han innledet alle samtalene, til slutt så klarte jeg å holde samtalene i gang på egen hånd, og kameraten min gikk faktisk litt for seg selv, da han så jeg ble såpass oppslukt av pratinga, klarte meg selv aleine da, la ikke merke til at han var borte i 10-15 min. :)

 

 

Kanskje det er lettere hvis du tar med deg en kamerat? Syns ihvertfall det er lettere å gå til en plass der det er mye mennesker hvis jeg tar med meg noen. Og hva slags angstdempende medisiner bruker du forresten? Jeg vurderer å skaffe meg noen selv men vet ikke hva jeg skal bruke.

Jeg hadde med en kamerat, eller så hadde jeg ikke hatt sjangs å komme meg dit, tørte ikke aleine, så spurte om han hadde lyst til å bli med. Av angstdempende medisiner så bruker jeg Sobril og Truxal, begge som eventuelt, Truxal hvis ting skulle bli veldig vanskelig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har mye med depresjoner å gjøre? Om det hadde vært min største bekymring hadde jeg vært overlykkelig.

 

Anonymous poster hash: 023b3...e6d

 

Det har mye med depresjoner å gjøre? Om det hadde vært min største bekymring hadde jeg vært overlykkelig.

 

Anonymous poster hash: 023b3...e6d

Er ikke deppa, men d var kjipt. Mange timer i garage fremom meg :) hva er du deppa for da?

Lenke til kommentar

Er ikke deppa, men d var kjipt. Mange timer i garage fremom meg :) hva er du deppa for da?

Bra at noen ikke er det :) Hva jeg er deppa for? Si det. At jeg har kjørt meg selv på bunn og ikke har et liv. At jeg ikke har jobb, ikke får til å ta kontakt med jenter, masse gjeld, rusproblemer, tvangstanker etc. Har sikkert kunne skrevet en hel bok om hva jeg er deppa for, men jeg stopper der.

 

Anonymous poster hash: 023b3...e6d

Lenke til kommentar

 

Bra at noen ikke er det :) Hva jeg er deppa for? Si det. At jeg har kjørt meg selv på bunn og ikke har et liv. At jeg ikke har jobb, ikke får til å ta kontakt med jenter, masse gjeld, rusproblemer, tvangstanker etc. Har sikkert kunne skrevet en hel bok om hva jeg er deppa for, men jeg stopper der.

 

Anonymous poster hash: 023b3...e6d

Trist å høre :( d er alltid håp for alle, ikke glem d. bare send pm om du vil ha noen råd/tips eller bare prate! !!

Lenke til kommentar

Det har mye med depresjoner å gjøre? Om det hadde vært min største bekymring hadde jeg vært overlykkelig.

 

 

Anonymous poster hash: 023b3...e6d

Det har mye med depresjoner å gjøre? Om det hadde vært min største bekymring hadde jeg vært overlykkelig.

 

 

Anonymous poster hash: 023b3...e6d

En person uten daglig mat og husly vil nok le (eller kanskje gråte) av "alle" depresjonene som er skrevet om i denne tråden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...