Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger det rett og slett for å kunne ha noe stemningsstabiliserende. Jeg er deprimert, selv om jeg har prøvd å si til meg selv at jeg ikke er det. Ta f.eks, jeg traff ei jævla søt ei på byen på lørdag, som var her i gårkveld. Jeg følte meg bra da hun var her, og det var skikkelig kos. Men så fort hun dro var jeg helt der nede igjen og følte meg mørk og jævlig.

Lenke til kommentar

Kan det tenkes at det er noe drastisk som er hendt i livet ditt i det siste, som påvirker motivasjonen din iforhold til studier som igjen går utover selvfølelsen din? Kan være at det har hendt en del småting som først nå kommer snikende og påvirker ting som du vanligvis synes er OK.

Lenke til kommentar

Kanskje, men det har ikkje kome spesielt plutselig. Har periodar som går veldig opp og ned egentlig.

 

Har ingen spesielle/spesifikke interesser, så er veldig usikker på om eg i det heile tatt er på rett linje.

Er skikkelig stressa. Henger langt etter i fleire fag, og fokuserer minst like mykje på kor langt bak eg er, som det Eg faktisk skal jobbe med. Blir slitsomt i lengda.

 

 

Er redd for å stryke på eksamen, men orker ikkje tanken på å droppe ut, for å jobbe. Fikk nok av det i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke, leverte det inn når jeg ikke skulle bruke det mer. Litt nervøs for å ha slikt liggende her, da jeg for mange år siden tok overdose i et selvmordsforsøk.

 

Nå i morgen skal jeg begynner på Cipralex, som jeg kan huske å ha prøvd før, mener at jeg ble "zombie-aktig" av den.

 

Det ble jeg også av Cipralex. Har prøvd mange forskjellige, men det er kun Remeron som til en viss grad har funket. Ble mye bedre når jeg sluttet helt med SSRI. Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar

Var helt utslitt klokka åtte i går kveld, våkna for rundt en halvtime siden. Skulle egentlig bare sove en halvtime. En uke til jeg skal til kirurg for å finne ut om det er flere fistelganger, jeg er faktisk ikke nervøs, for en gangs skyld så har jeg positive tanker. Ikke noe spesielt tankekjør heller, deilig egentlig, er en stund siden sist jeg har hatt det så bra som nå. Ble fort bedre da jeg var ferdig med flyturene, nå er det bare legetimen, julegave handling, jul og bursdag igjen som kan trigge angsten, håper at den ikke trigger. Hadde min siste time hos psykologen i går, og siden jeg har hatt en veldig god bedring siden jeg startet der, så ble vi enige om å avslutte for nå. Men hvis ting skulle forverre seg igjen, så kunne jeg få en henvisning fra fastlegen, og komme fort tilbake.

 

Edit: Fikk plutselig skikkelig angst nå, sikkert pga jeg tenkte på de angsttriggende situasjonene som jeg må takle.

Endret av Gnalern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...