Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

La nå Deppetråden være Deppetråden, folk burde da kunne skrive hva de vil, uansett om de poster en gang i blant eller fyller hele siden med avataren sin. Mennesket trenger å åpne hjertet iblant, tømme seg helt. Selv om det medfører en stor mengde "klaging" og "syting".

 

Jeg har det helt dritt selv nå, selv om det kan virke som et FWP for noen. Jeg var ikke helt paranoid fant jeg ut. Når ting har en tendens til å gå galt, da går det galt. Om det så er å finne ut at hele bowlinghallen var utleid, og man må forhaste seg gjennom èn serie. Eller at man undervurderer steketid og serverer en halvstekt middag til æresgjesten. Eller rote med den eneste skåltalen og sjansen på å gjøre et godt inntrykk.

 

Gjør saken heller ikke bedre at selv om man prøver godt, så får man ikke nok respons og føler som å prate til en vegg.

 

Begynner å gå tom for sjanser også snart. Siste sjansen blir bursdagen min om en måneds tid. Nå har jeg sjansen til å ønske meg det jeg vil. Og det vil jeg prøve på. A man shall succeed, or die tryin'.

Du har lært mye av å feile. Om jeg ser tilbake på mine feilskjær, så er de en viktig del av den jeg er, og viktig for det jeg i dag kan. Gjør fortsatt feil, og ja det er veldig irriterende der og da, men om man velger å se på feilene som læring, så er de lettere å akseptere.

 

Jeg velger å se på motgang som noe jeg trenger, noe som er laget for meg, for at jeg skal kunne bli den personen jeg må være for å kunne nå mine mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jo, man lærer jo så lenge man lever. Men jeg har egentlig sluttet å bry meg om det, lever hverken i fortida eller framtida. Jeg vil leve nå, oppleve glede og lykke nå. Er så lei av å feile og ikke komme meg noe sted.

 

Det verste er at jeg vet godt hva som må til. Jeg er bare den feigeste kyllingen til å gjøre noe med det. Men klart, når det gjelder den ene personen som lyser opp livet mitt, så blir jo alt mye vanskeligere, særlig når det bare er to utvalg: vinn alt, eller tap alt. For alltid.

Lenke til kommentar

Ja, jo, man lærer jo så lenge man lever. Men jeg har egentlig sluttet å bry meg om det, lever hverken i fortida eller framtida. Jeg vil leve nå, oppleve glede og lykke nå. Er så lei av å feile og ikke komme meg noe sted.

 

Det verste er at jeg vet godt hva som må til. Jeg er bare den feigeste kyllingen til å gjøre noe med det. Men klart, når det gjelder den ene personen som lyser opp livet mitt, så blir jo alt mye vanskeligere, særlig når det bare er to utvalg: vinn alt, eller tap alt. For alltid.

Om du virkelig lever akkurat nå, så vil ikke det å feile bety noe, for det vil ikke være noe bedre enn det som er akkurat nå.

 

Jeg er også altfor feig, selv om jeg har gjort store framskritt de siste 18 månedene.

 

Tap for alltid? Slik jeg ser det er det kun vinn, da enhver feil er en mulighet for å gjøre det rett neste gang.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg har ingenting i mot at du klager. Det var bare et tips fra meg til deg.

 

Jeg har en generell regel om å "aldri" klage, da jeg ikke finner det noe produktivt. Ved å klage, så forsterker jeg bare problemene jeg klager over.

 

Jeg har en filosofi om å akseptere alt som er, for da vil man alltid være fornøyd. Kanskje ikke akseptere absolutt alt, men 98% akseptering om man kan skrive det slik. De siste 2% jeg bryr meg, er noe jeg kan gjøre noe med akkurat nå, resten får jeg bare akseptere, særlig om jeg ikke kan gjøre noe akkurat nå for å forbedre det.

Hva med å komme med tips til hvordan man kan bry seg mindre om negative ting i stedet?

tror mange, tidvis inkl. undertegnede, tenker nok i overkant mye negativt noen ganger, da hjelper det lite at du sier du tenker anderledes

Lenke til kommentar

Hva med å komme med tips til hvordan man kan bry seg mindre om negative ting i stedet?

tror mange, tidvis inkl. undertegnede, tenker nok i overkant mye negativt noen ganger, da hjelper det lite at du sier du tenker annerledes

 

Å akseptere alle uungåelige ting er jo et av de beste tipsene man kan få, men som med alt så er det mye lettere på papiret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å akseptere alle uungåelige ting er jo et av de beste tipsene man kan få, men som med alt så er det mye lettere på papiret.

Vær positiv, tenk positive tanker og ikke bry deg om negative ting du ikke kan gjøre noe med. Enkel teori, vanskelig/umulig i praksis. Teorien tror jeg alle kan...

Lenke til kommentar

Hva med å komme med tips til hvordan man kan bry seg mindre om negative ting i stedet?

tror mange, tidvis inkl. undertegnede, tenker nok i overkant mye negativt noen ganger, da hjelper det lite at du sier du tenker anderledes

Vel, om du skal ha noen konkrete tips på hva som kan fungere:

 

- Meditering. Ta 20 minutter hver dag hvor du bare fokuserer på pusten din. Dette vil nok være veldig vanskelig i starten da det kommer opp så latterlig med tanker.

 

- Trene. Det får deg til å føle deg bedre. Trenger ikke å være så mye heller. 5 minutter med løping er bedre enn ingenting.

 

- Spise sunt. Dette er så undervurdert at det er helt latterlig.

 

- Ta D vitamin (D3, ikke D2) når det er vinter. Blant amerikanere har over 90% for lite D vitamin.

 

- Ta multivitamin og mineraler, og Omega 3.

 

- Se det positive i det negative. Jeg har et mål om å ha full kontroll over mine egne følelser, og dermed vil alt negativt være med på å trene meg opp i være positiv, så dermed vil det negative være positivt.

 

- Oppleve noe nytt. Hjelper veldig mot autopiloten.

 

- Ha negative opplevelser, slik som influensa, så du virkelig kan sette pris på de positive.

 

- Lese en god bok. Det gir deg gode tanker.

 

- Være veldig negativ, så du virkelig lærer hvor destruktivt det er.

 

- Ikke klage til noen. Ikke prate negativt om noen.

Endret av Because I need change!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vær positiv, tenk positive tanker og ikke bry deg om negative ting du ikke kan gjøre noe med. Enkel teori, vanskelig/umulig i praksis. Teorien tror jeg alle kan...

Dette med positive og negative tanker kan omgås ved å ikke tenke i det hele tatt. Du nærmer deg den tankeløse verden gjennom blant annet meditering. Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

En ting jeg glemte å skrive. Er det å ikke skjule det at man er nedenfor. Hverken ovenfor deg selv eller andre. Det sparer mye energi som kan brukes på å bli i bedre humør.

 

Viktig å ikke "definere" deg som en som er deprimert, for vel, da vil du også se på alt som gjør deg deprimert.

 

Selv er jeg ofte nedenfor, og jeg må si jeg egentlig har begynt å elske det. Periodene hvor jeg er nedenfor gir livet mitt mening. Ellers har jeg veldig fort for å kjede meg.

Lenke til kommentar

Se det positive i det negative. Jeg har et mål om å ha full kontroll over mine egne følelser, og dermed vil alt negativt være med på å trene meg opp i være positiv, så dermed vil det negative være positivt.

Har den fantastiske, motsatte egenskapen :)

 

Ellers er kanskje mer vitaminer noe jeg sikkert burde få i meg, og trene, gjorde det før men ga meg ingenting, så jeg gikk lei...

Lenke til kommentar

Har den fantastiske, motsatte egenskapen :)

Som kanskje egentlig er bedre.

 

Ellers er kanskje mer vitaminer noe jeg sikkert burde få i meg, og trene, gjorde det før men ga meg ingenting, så jeg gikk lei...

Long term mentality.

 

____________________________________________________________

 

Litt interessant å tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde fått oppfylt alle mine ønsker. Jeg hadde blant annet vært død.

Lenke til kommentar

Vil påstå at det ikke var forskjell før, under og etter, bortsett den fysiske formen så klart ble en del bedre.

Hmm, rart. Selv blir jeg jævlig redusert om jeg spiser mye drit (da særlig hvetemel og junk). Trening får meg også til å følge meg bedre. Noen ganger etter en treningsøkt blir jeg i en helt latterlig gledesrus :D , da særlig etter innebandy trening. Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Savner onkelen min som døde av overdose for 2 år siden. Tenker på han nesten hver dag. Savner rutiner i hverdagen etter at jeg ble ferdig på vgs. Har sagt opp deltidsjobben min fordi den søg. Er oppe til 05 hver natt og sover til 14. Har lyst til å gå og trene hver eneste dag, men en operasjon i hoften stopper meg fra det. Vet ikke når den blir fin igjen heller, må kanskje operere den igjen.

 

Gleder meg til å studere til neste år. Komme meg litt vekk, starte på nytt igjen og få litt rutiner inn i hverdagen igjen... Forresten veldig ulikt meg å skrive dette. Er vanligvis ikke flink til å snakke om følelsene mine.

Endret av Kriss^
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...