Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var veldig ensom og blei nesten deprimert etter en stund jeg bodde her alene i Oslo. Men så tenkte jeg at faen, dette er jo noe kun jeg kan gjøre noe med. Så har prøvd å ta kontakt med folk samt meldt meg inn i forskjellige aktiviteter. Det er dritt å trene alene så veldig lurt å spørre om noen vil trene med en. Veldig kjipt at vennene dine ikke vil finne på ting med deg, Therawyn, men da tenker jeg at de uansett ikke er verdt din tid. Du kan prøve å spørre noen andre, som du faktisk vet er greie folk.

Det jeg fant ut faktisk funket, var å være ærlig med de folkene jeg spurte med ut. "Jeg synes det er litt ensomt å være her i Oslo uten å kjenne noe særlig med folk, hadde vært hyggelig om du ville funnet på noe med meg en dag? :) " Men ja, kanskje man kan prøve å melde seg inn i aktiviteter, og bli kjent med folk gjennom der? Jeg vet ikke hva som funker for dere, men jeg blir glad av å være sosial iallfall :)

Liten by, alle kjenner alle. Lite aktiviteter her i gården, og ingenting jeg er interessert i. Klubber jeg hadde meldt meg inn i hvis de fantes her/jeg hadde mulighet til det er bl.a. bokklubb, hundeklubb og sykkelklubb.

 

Den eneste av de overnevnte som finnes i området er hundeklubb, og jeg har ikke hund (men GUD som jeg har lyst på!). Det er faktisk en ting jeg tror ville bedret livskvaliteten min BETYDELIG, og jeg hadde mest sannsynlig vært mye mindre deprimert - eller ikke i det hele tatt. Men nå har det seg slik at jeg ikke har råd til det. En annen ting som gjør at jeg ofte er nedfor.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Må berre få sagt kor utrulig bra det er at folk tar seg tid til å snakke med dei som trenger det. Det er faktisk utrulig lite som skal til før ein kjem ovenpå igjen. Sjølv om det kanskje ikkje er permanent, kan ein kort samtale gjere ein heil dag eller ei veke mykje betre!

 

Takk alle som eg har fått snakka med, det hjelper mykje meir enn det kanskje kan virke som. Fortsett med det, de er bra folk, alle! :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...