Gå til innhold

EL: Benfica vs Liverpool 01.04.10


YNWA32

Hvordan gjør Pool det i EL?  

28 stemmer

  1. 1. Hvor langt kommer Liverpool i EL?

    • Blir slått ut av Benfica
      10
    • Ryker ut i semi-finalene
      4
    • Taper finalen
      0
    • Vinner EL 09/10
      14


Anbefalte innlegg

01.04.10

Benfica - Liverpool

Estádio da Luz

Dommer: Jonas Eriksson (SWE)

Kampstart: 21.05 (GMT +1)

 

tv2zebra.gif

Kommentator: Morten Langli

Liverpool+v+Stoke+City+Premier+League+j96C-hMUq3nl.jpg

 

Sist vi møtte Benfica (CL 06) tapte vi både hjemme og borte.

 

Vi har tøffe kamper foran oss i Europaligaen, Benifica er i form om dagen og vi har en meget viktig kamp borte mot Birmingham til helgen. På et tidspunkt må man spørre seg, hva er viktigst? Vinne Europaligaen, eller satse mer på ligaen og vinne de siste 6 kampene? Tror Benitez ønsker å klare begge deler og hans uttalelser i det siste tyder på at han er fornøyd med de offensive valgmulighetene laget hans besitter om dagen.

 

Benfica:

Benfica har et imponerende offensivt lag som er gode på hjemmebane.

Under den nye treneren Jorge Jesus spiller laget en klassisk 4-4-2 med diamant på midten.

 

Benfica`s sluttspill i EL:

Hertha Berlin - Benfica 1-1

Benfica - Hertha Berlin 4-0

 

Benfica - Marseille 1-1

Marseille - Benfica 1-2

 

saviola.jpg

Spissparet Saviola - Cardozo

 

De kjørte over sin Europa League gruppe og fikk 5-0-1 med 13-3 i målforskjell. Everton ble knust 5-0 i Portugal og 2-0 på Goodison. Hjemme på lysets stadio, Estádio da Luz har de 11-1-0 i ligaen med 37-5 i mål. De har ikke tapt hjemme i Europa denne sesongen.

 

Offensivt har de et kobbel av gode spillere; Javier Saviola, Oscar Cardozo, Angel Di Maria, Carlos Martins, Pablo Aimar og Nuno Gomes. Av disse starter nok 4 av spillerne mot oss, men de har da farlige folk som kan komme innpå.

 

Cardozo har 28 mål på 38 kamper iår og er toppscorer for Benfica. Den kraftfulle spissen på 1.94 m passer veldig bra med sin fotrappe spissmakker Saviola.

 

Skader/Suspensjoner:

Rafa Benitez må klare seg uten Aquiliani (skadet), Riera (på vei ut), Maxi (Cup-tied) samt Aurelio og Skrtel som har vært ute en stund. Dessuten er Kelly nylig blitt skadet. Dette fører nok til noen spennende navn når det kommer til "home grown" spillere på benken.

 

Benitez om Benfica:

Benitez kjenner dagens motstander godt og spesielt en av deres nøkkelspillere som han brukte i "Gerrard rollen" da han var i Valencia.

 

Her er sitater av Rafa oversatt av liverpool.no;

- Jeg har et veldig godt forhold til Pablo (Aimar). Han er en fantastisk gutt, og en veldig god proff som er i ferd med å finne tilbake til sin beste form igjen etter å ha hatt litt problemer. Han blir brukt mest i hjemmekampene av Benfica, men han er fortsatt i stand til å forandre en kamp.

 

- Jeg har sett opptak av 5-0 seieren deres over Everton tidligere i sesongen, men jeg visste alt om laget deres fra før. De har fart, kvalitet, en god balanse og en manager som hele tiden presser laget sitt til å nå nye høyder. De slipper ikke inn mange mål, men det er deres angrepsspill, og spesielt vingspillet, som gjør dem til en stor trussel for oss.

 

rafael_benitez_wideweb__470x320,0.jpg

 

Mulig startoppstilling Benfica;

Quim

Pereira-Luisão-Luiz-Coentrão

García

Ramires - Di María

Aimar

Cardozo-Saviola

Farlige fra benken: Carlos Martins (M) - Nuno Gomes (A)

 

Mulig startoppstilling Liverpool;

Reina

Johnson-Carragher-Agger-Insua

Macherano-Lucas

Kuyt-Gerrard-Babel

Torres

Aktuelle fra benken:

Cavalieri - Kyrgiakos - Benayoun - Riera - N`Gog

 

Alternativer for Liverpool:

Utifra hva Benitez sier om Benfica kan han finne på å benke Glen Johnson og sette inn Kyrgiakos og ha Carragher ute på backen. Dette for å demme opp for offensive kanter samt tanksenteret Cardozo.

 

Da gjenstår det bare å ønske alle Liverpool fans lykke til med kveldens kamp.

 

Dagens sitat:

What a great day for football, all we need is some green grass and a ball..

- Bill Shankly

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ha denne i mine innlegg.

 

Jeg håper for all del Benitez kan finne på å benke Johnson for til tross for hans offensive natur, kan jeg kan se for meg at Carragher vil ha store problemer med farten til Di Maria. Det blir en interessant kamp jeg gleder meg til å se.

 

 

Lenke til kommentar

Torres har den sist tida virkelig "herjet". Vet av egen erfaring hvordan det er å være forsvarer, når du møter lynkjappe og sterke spisser. Det er et rent helvete, for du vet ALDRI når rykket kommer, og du vet at de ikke bare kan "KNUFFES" vekk.

Jeg tror at vi nå nærmer oss formen vi hadde da vi slo Real Madrid ifjor. Håper av Babel får tillit fra start av idag, da flere kamper vil gi bedre og bedre resultat. Å sette Gerrard på vingen er etter min mening tåpelig, bare for å gi Lucas rom på midten.

Håper det er muligheter for Bønna også, eller er han skadet (igjen?)

 

YNWA

Lenke til kommentar

Som kategoriansvarlig admin gir jeg kudos til dere for kvalitetstråder som popper opp i fotballforumet. Dette gjelder seff alle lagene og supportere her i huset.

 

Merker meg også at det har blitt noe mindre rapporter og tonen er mer akseptabel enn tidligere.

 

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar
Merker meg også at det har blitt noe mindre rapporter og tonen er mer akseptabel enn tidligere.

 

Dette skal vi selvsagt gjør alt vi kan for å forbedre. Vi prøver daglig, men det er ikke like lett som i fjorsesongen. Sparke folk som ligger nede er ikke like gøy som å få kongen på haugen ned i bakken. Men vi gjør som sagt så godt vi kan for å holde standarden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...