Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan klarte du det? Trodde ikke det var mulig å koble de feil

 

hvordan jeg klarte det? aner ikke, men er litt trangt der aquaeroen står montert, så har klart å tre den en finne forskjøvet. kan ikke huske at jeg brukte noe særlig med kraft heller.får vel klare meg uten RPM da, og heller la flowføleren ta seg av jobben i stede :)

Lenke til kommentar

 

Hvordan klarte du det? Trodde ikke det var mulig å koble de feil

 

hvordan jeg klarte det? aner ikke, men er litt trangt der aquaeroen står montert, så har klart å tre den en finne forskjøvet. kan ikke huske at jeg brukte noe særlig med kraft heller.får vel klare meg uten RPM da, og heller la flowføleren ta seg av jobben i stede :)

 

Bra du har flowmeter da. Jeg hadde vært passe nervøs hadde det skjedd med meg. 

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg syns om viftene i den forstand at det blir såpass mye lys kun på den ene siden. I og med at røra er nickel vil det ikke bli aktuelt med farge i de. Har dere noen forslag til hvordan å få noe mer lys i resten av buildet?

 

Kan muligens bruke UV væske i tanken og Ram LED brikker. Men vil ikke at det skal bli for mye heller.

post-108143-0-11135800-1503862230_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen som har lekt med tanken på og legge til et peltierelement i loopen sin slik: Radiator -> Varmeveksler med peltierelement -> Cpu/gpu slik ville man forhåpentligvis unngå kondens på hovedkort og om det skulle ryke så ville man fortsatt ha vannkjølingen til og ta seg av jobben. Peltierelementet ville hatt sin egen luft/vannkjøling.

Ser ikke for meg at man vil få samme resultat som jeg ser noen får med og kjøre elementet rett på Cpu men man unngår og måtte starte kjølingen 10-15min før man starter datamaskinen, kan vel i teorien også kjøre peltierelementet fra en god nok rail på strømforsyningen i pc'n om en har 200W til overs.

 

Edit: Type slik http://www.ebay.com/itm/12V-120W-Semiconductor-Refrigeration-Thermoelectric-Peltier-Water-Cooling-Device-/192266923022?epid=2159632856&hash=item2cc4006c0e:g:Py0AAOSwNw5ZhA5X

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Noen som har lekt med tanken på og legge til et peltierelement i loopen sin slik: Radiator -> Varmeveksler med peltierelement -> Cpu/gpu slik ville man forhåpentligvis unngå kondens på hovedkort og om det skulle ryke så ville man fortsatt ha vannkjølingen til og ta seg av jobben. Peltierelementet ville hatt sin egen luft/vannkjøling.

Ser ikke for meg at man vil få samme resultat som jeg ser noen får med og kjøre elementet rett på Cpu men man unngår og måtte starte kjølingen 10-15min før man starter datamaskinen, kan vel i teorien også kjøre peltierelementet fra en god nok rail på strømforsyningen i pc'n om en har 200W til overs.

 

Edit: Type slik http://www.ebay.com/itm/12V-120W-Semiconductor-Refrigeration-Thermoelectric-Peltier-Water-Cooling-Device-/192266923022?epid=2159632856&hash=item2cc4006c0e:g:Py0AAOSwNw5ZhA5X

 

Waterchiller er tingen :)

Lenke til kommentar

 

Waterchiller er tingen :)

 

 

Interessant konsept hvordan vil dette funke med tanke på støy? Kostnaden var jo og "litt" høyere enn et DIY Peltier system men vil tro effekten er bedre med en slik  :tease:

 

Minhund her på forumet brukte waterchiller en god stund. Det var en waterciller til aquarium tror jeg. Den bråkte litt, men ikkje enormt. Resultatet ble helt konge overklokkingsmessig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...