Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man skifte nipler på Laing DDC-serien? Ser ut som de er støpt fast, 3/8", jeg kjører på 1/2, så det blir jo litt teit (og tight), blir jo åpent system av det nesten ^^, Ut i kabinettet vel og merke.

 

Jeg har en steingammel Hydor Seltz 230V. Har allerede smelta acrylen på en blokk når jeg glemte å slå den på :new_woot: Så jeg skal ha en stillegående og powahful 12V-pumpe der jeg kan bytte nipler.

 

Hvordan er EK sine pumper?

Lenke til kommentar

Kan man skifte nipler på Laing DDC-serien? Ser ut som de er støpt fast, 3/8", jeg kjører på 1/2, så det blir jo litt teit (og tight), blir jo åpent system av det nesten ^^, Ut i kabinettet vel og merke.

 

Jeg har en steingammel Hydor Seltz 230V. Har allerede smelta acrylen på en blokk når jeg glemte å slå den på :new_woot: Så jeg skal ha en stillegående og powahful 12V-pumpe der jeg kan bytte nipler.

 

Hvordan er EK sine pumper?

 

Du har et par alternativer, som f eksSwiftech MCP35X eller ferdigmoddede saker som Alphacool sin variant. Du får også kjøpt løse topper du kan skru på selv, og det er en smal sak å bytte de.

 

EK sine pumper ser ut til å ha ytelser i ca samme gate som Laing sine, dog med litt større flow ift Laing DDC 3.2

Lenke til kommentar

Btw, om jeg skal bytte ut væska mi med blank, er disse noe særlig? http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_413_416&products_id=24199

 

Skal ha oransj/svart som theme uansett.

Wiki har vel Feser slanger, men er det er vel Tygon som er The Shit, selv om dem ikke har orange slager som jeg vet om.

 

Vil anbefale tygon, ja. Litt klønete å håndtere, men er definitivt verdt strevet :)

 

Ser forøvrig ut som om jeg får pakkene mine før jul allikevel! De ble ferdig i tollen i går :D!

Lenke til kommentar

Noen som har klart å lage en tilnærmet 100% lyd og vibrasjonsfri pumpe?

Planlegger fremeles å gjøre noe rått med mitt lian li 7077, men når jeg tenker på 100% stillhet stopper det bestandig med pumpen.

 

DIY løsninger er ingen problemer, så lenge det har potensiale for å se bra ut, og som kan tilpasses til et 2-pumpe system.

Lenke til kommentar

@Zepticon

 

Har noen Eheim 1046 pumper som er 100% lydløse. Dem skaper vibrasjoner som man må dempe med absorberende føtter/underlag etc. da.

 

 

Skal snart bestille 2.stk Laing DDC-Pump 12V DDC-1Plus og sette dem i XSPC Laing Dual DDC Acryl pumpe top og bruke "Phobya Universal monterirng för pumpar (Eheim, Magicool, Laing) " for å dempe lyden.

 

Regner med det skal bli relativt stille på full hastighet, men er ikke sikekr. Skal uansett bruke kontroller til å senke hastigheten når jeg ikke trenger maks styrke. =)

 

 

 

 

Lurer på, er det noen som har erfaring med disse?:

19/13mm compression fitting 45° revolvable G1/4 knurled black nicke

 

Jeg bruker for tiden bitspower nipler slik som disse:

Bitspower nippel, 1/4"BSPx3/8"ID

 

Og dem har et spor til gummiringen slik at den ikke sklir ut npr man skrur på niplen. Noen som vet om den fra aquatuning også har det?

Lenke til kommentar

Noen som har klart å lage en tilnærmet 100% lyd og vibrasjonsfri pumpe?

 

Lot en DDC henge etter kun slangene en gang, og den lagde tilnærmet ingen støy. Det viktigste for å unngå støy er uansett å få ut alt av luft fra systemet

 

For å svare på litt saker oppover i tråden;

Feser-slangene funker veldig bra. På høyde med Tygon, og har ikke merkingen som forsøpler Tygon.

 

EK sine pumper holder høy kvalitet. Har mange av samme variant (er egentlig Jingway.. OEM). Kan lese litt om dem her: http://freezelabs.com/?p=308

Lenke til kommentar

 

Lurer på, er det noen som har erfaring med disse?:

19/13mm compression fitting 45° revolvable G1/4 – knurled – black nicke

 

Jeg bruker for tiden bitspower nipler slik som disse:

Bitspower nippel, 1/4"BSPx3/8"ID

 

Og dem har et spor til gummiringen slik at den ikke sklir ut npr man skrur på niplen. Noen som vet om den fra aquatuning også har det?

Jeg har brukt aquatuning sine nipler uten å gi det noen tanke om oringen skal løsne, de sitter nærmest fast, har ikke brukt akkurat den der, men har brukt de normale compression niplene dems. annet enn det visuelle ser jeg ingen forbedring på flow eller noe annet ved overgang til bitspower sine. men det visuelle betyr jo endel, hvertfall for meg! ;)

Lenke til kommentar

Noen som har klart å lage en tilnærmet 100% lyd og vibrasjonsfri pumpe?

Planlegger fremeles å gjøre noe rått med mitt lian li 7077, men når jeg tenker på 100% stillhet stopper det bestandig med pumpen.

 

DIY løsninger er ingen problemer, så lenge det har potensiale for å se bra ut, og som kan tilpasses til et 2-pumpe system.

 

skikkelig demperoppheng og riktig slangetilkobling gir vibrasjonsfri pumpemontering... det endel glemmer er at vanntanken kan fungere som resonans kasse, der 'vannjet' strålen inn i tanken skaper masse turbulens i vannet, så lurt å vibrasjons dempe vanntanken også med tanke på støy.

 

Fikk selv erfare dette og fikk løst det på tilfredstillende vis :)

Lenke til kommentar

Ble en lang natt det her.

 

Bilder sier mer enn tusen ord så (orket ikke stille inn kamera ordentlig, så fargene uten blitz er ikke spesielt representative);

post-61663-0-75637200-1292920273_thumb.jpg post-61663-0-63916100-1292920281_thumb.jpg

 

post-61663-0-62458200-1292920264_thumb.jpg post-61663-0-33090800-1292920302_thumb.jpg

 

post-61663-0-36057800-1292920314_thumb.jpg post-61663-0-86045300-1292920320_thumb.jpg

 

post-61663-0-88867000-1292920330_thumb.jpg post-61663-0-83742200-1292920337_thumb.jpg

 

post-61663-0-30134800-1292920351_thumb.jpg post-61663-0-28380700-1292920359_thumb.jpg

 

post-61663-0-36234000-1292920754_thumb.jpg post-61663-0-92142000-1292920385_thumb.jpg

 

post-61663-0-69902200-1292920581_thumb.jpg post-61663-0-34094300-1292920398_thumb.jpg

 

Det ble en litt snodig rekkefølge på loopen, men dette var det eneste jeg hadde deler til å få til. Er veldig fornøyd med resultatet også, og temps ser også bra ut.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med fargen på det nye "vannet". Var dog et sant helvete å rense det gamle... Tygonslangene fra gamle builden viser seg å ha blitt veldig misfarget, så ble nødt til å bytte samtile synlige slanger, for å få den nye fargen frem. Dette var uten tvil verdt strevet!

 

Ang. lakkeringen av bakplate så dropper jeg nok det. Har funnet en annen løsning på det (om jeg vil ha det sort).

 

Har også ordnet en plate som dekker over 5 tommers plassene. Den platen som er der nå er midlertidig - den riktige har ikke teksturert mønster.

 

Så nå venter jeg bare på at lufta skal samle seg i toppen, slik at jeg kan etterfylle, og gjøre siste finish. Kabel mgmt er heller ikke ferdig.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Fantastisk :)

 

Kjenner jeg savner å ha PSU nede slik som jeg hadde i Antec kassen min når jeg ser dette dog. Hadde vært veldig greit å fått radiatoren oppe i toppen av kassen. Ikke så mange kabinett å velge mellom som passer meg.

 

Må ha plass til minst 1x 480 radiator inne i kassen, ha god plass til E-ATX hovedkort med 2 skjermkort (minst), ha plass til viftekontroller(minst 1x), hotswap bay for 2,5" enheter, optisk enhet, minst 1 stk 3,5" enhet, tank, vifte, stoor PSU, og ellers være romslig og ha gode kabel management muligheter.

 

Blir vel å lage selv som må til tenker jeg.

 

Tilbake til "topic". Finnes det ikke fullcover blokk til hovedkortet ditt Habitats? Ser for meg at det ville blitt hakket bedre, og mye mindre slanger/koplinger da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...