Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du kan evt vurderer å bruke disse i en annen maskin og kjøpe minne som har heatspreader med en topp som kan skrues av og da kan du bruke MIPS sin ramkjøler, hvis og om du skaffer seg koolance sin vannkjølte heatspreader 6 stk + 12 fittings og ganske betydelig motstand i vannkjølings kretsen vil jeg tro... dårlig kjøle løsning bedre med en blokk som tar alle og trenger bare 2 fittings/nipler

 

hvis det er uaktuelt så bør du heller ha vifte som blåser ned på ram brikkene og prisen er 32 pund :O for EN vannblokk rundt 2000 kroner for 6 stk :cry:

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Eller man har Corsair GT eller noen andre brikker fra Corsair som har samme HS så kjøper man blokk fra Mips som man bare kan skru fast på toppen :thumbup:

Har kommet en revisjon som støtter noen brikker fra Mushkin også.

Som DUMME meg så du sa med en setning nå :roll:

 

Jeg har Mips ram freezer Rev.6 til GT :yes:

 

Hehe jeg henter mips ram freezer rev.6 imorgen på posten,

bestilte først ram freezer rev.7 men den var litt for smal :p

bruker den til å kjøle noe annet isteden :w00t: skal komme godt med vil jeg tro

Lenke til kommentar

jeg også valgte 7 først :!: Nå er den i prosjektet til Minhund :thumbup:

 

Men alltid likt Mips :)

 

Likte vel og merke ikke løsningen på hk-kjølingen de lager til P6T7 :no:

 

Hadde tenkt å begynne å sette sammen pc førstkommende helg... men pakken fra nederland bruker sin tid imorgen er det en uke siden den ble sendt og enda ikke kommet til norge :realmad:

 

Men hvor effektiv er mips kjøleren ? har du fått målt temperaturen på ram heatspreaderen?

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

njaa, på de gold så syns jeg det var lett og få de av.( de bruker samme hs på mange typer og jeg testet med et ddr2 sett )

 

Først ta av det teite bikube skjoldet på og så forsiktig ta barberbladet under den plata som står igjen.

Den plata er bøyelig så du bøyer den bare opp for hver chip du er ferdig med.

 

Og ikke minst bruk god tid og vær forsiktig, bedre det enn og stresse :thumbup:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Kan jo alltids lodde selv? Det er ikke så vanskelig som en skulle tro, så lenge du isolerer skjøten godt med en krympestrøme (fåes billig på clas olson btw).

 

Du får antageligvis kjøpt både loddebolt og strømper for prisen av en slik forlenger. Utrolig kjekt å ha - og et must om man skal modde litt.

 

Ja, det kan eg jo alltids. Eg har ei øydelagd straumforsyning liggande ein plass, så eg finn vel stort sett tak i det eg treng av leidningar og pluggar. Det eg treng av utstyr, som loddebolt osv har eg allereie. :thumbup:

 

 

Men, men... Heeey! Kva ser eg?! Haha, skulle akkurat til å trykke "Svar nå", då eg såg ein av posane som følgde med kabinettet, og jammen var der ikkje ein forlengar der. :lol:

 

Jaja, så sparte eg meg den loddinga. :p

Lenke til kommentar

Kan jo alltids lodde selv? Det er ikke så vanskelig som en skulle tro, så lenge du isolerer skjøten godt med en krympestrøme (fåes billig på clas olson btw).

 

Du får antageligvis kjøpt både loddebolt og strømper for prisen av en slik forlenger. Utrolig kjekt å ha - og et must om man skal modde litt.

 

Ja, det kan eg jo alltids. Eg har ei øydelagd straumforsyning liggande ein plass, så eg finn vel stort sett tak i det eg treng av leidningar og pluggar. Det eg treng av utstyr, som loddebolt osv har eg allereie. :thumbup:

 

 

Men, men... Heeey! Kva ser eg?! Haha, skulle akkurat til å trykke "Svar nå", då eg såg ein av posane som følgde med kabinettet, og jammen var der ikkje ein forlengar der. :lol:

 

Jaja, så sparte eg meg den loddinga. :p

 

Men blir jo mere clean oppsett om du forlenger ledningen og monterer strømper/sleeves :cool:

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...