Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@fredrikoz

 

På nipler er det omtrent kun utseendet som skiller produsentene fra hverandre. Bitspower ser uten tvil best ut, men billigere nipler fra eksempelvis EK, er av minst like god kvalitet :) Bare ikke gå for noe plastikk-skvip.

 

Danger Den er en veldig fin produsent.

Lenke til kommentar

@fredrikoz

 

På nipler er det omtrent kun utseendet som skiller produsentene fra hverandre. Bitspower ser uten tvil best ut, men billigere nipler fra eksempelvis EK, er av minst like god kvalitet :) Bare ikke gå for noe plastikk-skvip.

 

Danger Den er en veldig fin produsent.

 

okey takker for svar :)

Ja jeg skal ikkje gå for noe hurtigkoblinger o.l

Men hvilken radiator er det og anbefale hvis jeg skal ha 3x120mm ?

Lenke til kommentar

Vifter du skal bruke da?

Vil du hha det stille, best kjøling...visse fakktorer man bør tenkke på før man bestemmer radiator:)

 

Bitspower sine er gode, men overpriset så det holder.

Som Wiki sier, billig nipler fra EK holder i lange bananer.

Skal man ha compression derimot så er det en helt annen diskusjon::)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Vifter du skal bruke da?

Vil du hha det stille, best kjøling...visse fakktorer man bør tenkke på før man bestemmer radiator:)

 

Bitspower sine er gode, men overpriset så det holder.

Som Wiki sier, billig nipler fra EK holder i lange bananer.

Skal man ha compression derimot så er det en helt annen diskusjon::)

 

Jeg vil ha best kjøling, men det trenger ikke og stå noen delta vifter på radiatoren for og si det sånn, men det er kjøling jeg satser på :)

Lenke til kommentar

Skal man ha compression derimot så er det en helt annen diskusjon::)

 

Helt klart. La meg bare få nevne at det ikke blir snakk om ytelse ift kompressnipler heller, men hvordan de fungerer i forhold til montering osv. Har vært borti kompressnipler som er forferdelige å ha med å gjøre.

 

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/b93489fca68773b5b9de58603711478e

Her er et godt oppsett, Fredrik. Dersom du ikke har planer om blodklokking, ville jeg ha droppa kjøling på HK. Koster litt mer enn det smaker. :)

Lenke til kommentar

Helt enig Wiki :thumbup:

Hvordan de fungerer med slangen på, sklir de av lett osv.

Men for en som skal ha sitt første oppsett så syns jeg good old vanlig nipler er smart så man får den kunnskapen.

 

Wiki har satt opp et sett som vil kjøle MEGET bra uten bråk, de radiatorene yter godt med foreks.. 800rpms( kan bruke lavere også ) vifter da kjenner du luften godt på andre siden av radiatoren( god test om vifta klarer og blåse igjennom også )

 

Og disse slangene så har du et sett som du kan så og si ha sex med :whistle:

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8764_Primochill-Schlauch-PrimoFlex-Pro-16-10--3-8-ID--Clear.html

 

 

Cartar( mannen som fant opp Storm-blokka ) gjorde en stor slange-test, og den som kom best ut er størrelsen imellom 3\8 og 1\2;)

 

Og den størrelsen jeg linket til sitter som støpt på 1\2 nipler. Man behøver ikke slangeklemmer engang, men for sikkerhets skyld så bruk det;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg begynner nå å se behovet for vannkjøling da jeg akkurat har begynt å få smaken for å klokke skjerkortet mitt og har meget lyst til å begynne med prosessoren også.

 

Det store spærsmålet er da hvor mye tynnere lommeboka blir om man skal invester i noe slikt?

Hva anbefaler de med litt fartstid innen faget?(ser gjerne på noe litt dyrere og får ordentlig kvalitet i stede for å kjøpe noe middelmådig.)

 

Blir vel i all hovedsak cpu i7-950 og et XFX 5970 som skal kjøles ned, men blir vel å investere i et 5990 når det eventuelt dukker opp en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Glem det..

Oppsettet Wiki satt opp over passer til deg også:)

 

Du kan se på det og si hva du syns, så kkan jeg forandre det du ikke er fornøyd med :thumbup:

 

det ser forøvrig bra ut, sndeig at jeg også har P6T hovedkort da:P (om det er det samme som deluxe vel og merke)

 

Tror neseten jeg skal hive noen penger på et slikt så fort jeg begynner å komme meg i ang i mitt nye "hjem" land.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg begynner nå å se behovet for vannkjøling da jeg akkurat har begynt å få smaken for å klokke skjerkortet mitt og har meget lyst til å begynne med prosessoren også.

 

Det store spærsmålet er da hvor mye tynnere lommeboka blir om man skal invester i noe slikt?

Hva anbefaler de med litt fartstid innen faget?(ser gjerne på noe litt dyrere og får ordentlig kvalitet i stede for å kjøpe noe middelmådig.)

 

Blir vel i all hovedsak cpu i7-950 og et XFX 5970 som skal kjøles ned, men blir vel å investere i et 5990 når det eventuelt dukker opp en gang i tiden.

 

Idag får du et veldig godt oppsett til rundt 2k. Det er i hovedsak blokk til GPU og radiatorer som koster. 5990 er vel i prinsippet et 5970 med 4GB minne? Om det er korrekt, så ville jeg heller lagt pengene i kjøling. :p

 

Nye hjemland? Hvor er du fra? :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Man får en bra økkelse i ytelse, rundt 3,8 syns mange holder

De som ikke tenker at de må ha ut alt de klarer, men litt ekstra ytelse :thumbup:

Du klarer det helt sikkkert, klokking altså

Hvis du trenger en god guide så bare si i fra:)

 

en god guide er aldrig å forakte;)

skal jo ikke nekte om jeg får den til å kjøre stabilt på 3,8 :D

 

men det er vel babysteg som regnes som et must når man driver med sånt såvidt jeg har forstått

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...