Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

startet en tråd med 1 eller 2 loop men ingen som svarer på tråden :ph34r:

 

skal bygge pc med vannkjøling og kan forhåpentligvis starte på dette i neste uke.

 

strider litt med meg selv angående valg av 1, 2 eller 3 looper, en loop for gpu's, 2 loop for cpu, og en loop for ram, mosfets, northbridge/southbridge, vannblokk for t-balancer BigNG og MiniNG, + evt vannblokk for vannpumper. 2 stk airplex revolution 420/360 en foran gpu's og en foran cpu, så 1 eller 2 stk 1x120 rad til ram,mf,nb/sb, vannpumpe, 'viftestyring.

Eller rett og slett å kjøre alt i en serie ->

tank > rad1 > gpu1 > gpu2 > rad2 > cpu > nb/sb > mosfets > ram > viftestyring > vannpumpe > tank

 

radiatorene airplex rev 420/360 er rad1 og rad2. Tenkte å bygge egen kasse for radiatorene der disse plasseres på høykant ved siden av hverandre med 3 stk noctua vifter foran hver rad, og lage 'vindtunell' med shrouds i begge ender for å redusere støy og radiatorenes topper stikker opp gjennom plate og eget rom for pumper flow sensor med mere...

Hater rett og slett støy... hvorfor vannkjøle vannpumpene > bygge støykasse rundt vannpumpene og krever derfor kjøling, hvorfor vannkjøle viftestyring t-balancer BigNG og MiniNG, tenkte å bruke disse til å styre vannpumpene uten ekstra kjøling kan de kun yte maks henholdsvis 40 watt og 20 watt i analog modus, switcher til pwm når temperaturen blir for høy og ddc pumpene liker ikke pwm. Ved vannkjøling av viftestyring kan disse levere over 100 watt på BigNG og 40 watt på miniNG såvidt jeg husker.

har bestilt 2 stk vannpumper ddc-1plus mpc355 og xspc dual ddc top da utgangspunktet var å ha kun en loop men har jo innsett at det ble vel mange komponenter i vannkretsen... og med 2 stk gpu kort HD5970 så ønsker jeg at flow er høy nok så ikke vannet blir betydelig oppvarmet i første skjermkortet.

 

Innspill hadde vært ønskelig

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idle: 2 hvis du har plass :thumbup:

Og skal kjøle mye.

 

Elsker Mips kjølern, blir og skru den opp i morra eller mandag.

Men hvor jeg skal plasere Monsta er et helt annet spørsmål :!:

Den er jo så liten........

 

hehe kanskje kjøpe meg swiftech mpc 655 for gpu loop ->

tank > mpc655 > airplex revolution > gpu1 > gpu2 > tank skulle bety liten motstand og høyere flow enn med ddc-1plus ?

 

loop 2 -> tank > dual ddc > airplex rev > cpu > nb/sb > mosfets > ram > vannblokk viftestyring > vannblokk vannpumpe > tank

 

evt hive inn en 1x120 eller to i loop 2 et sted ?

 

skal bygge egen kasse for airplex revolution radatorene som pc skal stå på så plass blir minste problemet

Lenke til kommentar

Du trenger bare en laing pluss\355 eller 655 for hver av de loopene :tease:

 

Eller sett 2\3 laing pluss i en topp og kjør alt sammen.

 

ansett hva du velger så blir det fint fint :thumbup:

 

Bigng osv. er fine ting og ha i en stor loop :thumbup:

Liker den aquacomputer har.

 

skal svare bedre når jeg er ferdig i tlf. :thumbup:

 

Kassen jeg tenker å ha stående under pc kabinettet:

1e28id.jpg

 

Bør vel fungere ? Akkurat hva slags shrouds jeg skal lage, om det finnes noe ferdig greier jeg kan få kjøpt med støydempende evne aner jeg ikke, men regner med at vifte turbulensen vil bli redusert med en slik kasse løsning, jo mindre kvadrater kanalene i shrouds er jo mere vil støyen bli glattet ut.

Forøvrig vil rommet der pumpene står bli kledd med støydemper matter og pumpene vibrasjons isolert

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Du får kjøpt shrouds og gummi til og ha imellom raddisen og shrouden.

At du skal polstre inne pumpene slik forstår jeg ikke:P

De lager omtrent ikke lyd, og husk at laing pluss\355 blir varme.

Så du bør la luft komme til.

 

Smart og ha den under og ikke oppå siden lufta er kaldest nede:)

 

Skal jo ha pumpene stående på MIPS ramcooler 7 :tease:

Lenke til kommentar

hmm, det kan gå hvis du lar det riktig plass komme i kontakt med blokka.

riktig plass er den lille sirkelen under pumpa som man ser...der er det mest varme.

 

har skjønt det ja :) må finne noe jeg kan bruke finnes jo termisk lim som ikke leder strøm og kan evt smøre inn hele saken i termisk vannfast lim og hive hele pumpa oppi en vanntank rett og slett, men så stor vanntank har jeg ikke tenkt å ha.

 

thermal pads leder vel kanskje ikke nok varme om det blir for tykt ?

Lenke til kommentar

Håper du kan få til 3d-tegning :thumbup:

Men ikke noen innvendinger så langt, men en 3d-tegning hadde vært mye lettere og dømme.

 

Prosjekter bør man bruke tid på tegninger og kanskje finne opp litt custom ting på egen hånd ( slik som jeg har en ide for hvordan hdene skal festes i mine egne lagde holdere )

Og vente på at transporten tar seg opp igjen.

Det er faktisk første gang flyene står slik som nå siden 2 verdenskrig.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Håper du kan få til 3d-tegning :thumbup:

Men ikke noen innvendinger så langt, men en 3d-tegning hadde vært mye lettere og dømme.

 

Prosjekter bør man bruke tid på tegninger og kanskje finne opp litt custom ting på egen hånd ( slik som jeg har en ide for hvordan hdene skal festes i mine egne lagde holdere )

Og vente på at transporten tar seg opp igjen.

Det er faktisk første gang flyene står slik som nå siden 2 verdenskrig.

 

Hvilket program anbefaler du for en som aldri har brukt 3D tegneprogram....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...