Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

- Den syncer ikke skikkelig mot Exchange. Kalenderen oppdateres når telefonen er koblet til via USB, men ikke via 3G eller Wifi. Epost synces helt fint uansett tilkobling, men altså ikke kalendere. Notater synces ikke i det hele tatt. Dette er rimelig irriterende... Noen som har hatt lignende problemer?

 

Jeg bruker exchangesyncen hele dagen, hver eneste dag og jeg har ikke opplevd noen av disse problemene. Det vil si, jeg har aldri brukt notatfunksjonen så den kan jeg ikke si noe om. Hvis det er jobben du syncer mot, kan det være noen security policies på exchange kanskje? Det jeg har merket meg er at før jeg oppdaterte til 2.2, så fungerte det fint uten at jeg trengte bry meg om sikkerhetspolicyen som de har her, med at man må ha en eller annen form for skjermbeskytter med passord/opplåsningsmønster, men nå etter at jeg har oppdatert måtte jeg krype til korset og aktivere pinlock. :( Bortsett fra det fungerer det fint, kalenderen min oppdateres i løpet av sekunder og mail ticker inn på telefonen før jeg faktisk ser det på PCen ;)

 

- Finner ingen funksjon for å skru av ringelyden når noen ringer og det ikke passer å ta telefonen. På alle andre telefoner jeg har hatt har dette vært et åpenbart valg, men her finner jeg det ikke. Eller er det jeg som er totalt blind?

 

Trykk på Lyd opp eller ned på venstresiden av telefonen. Jeg trodde det var relativt standard?

 

- Finner heller ingen snooze-funksjon på vekkerklokka

 

Som de andre nevner, stiller du det inn per alarm :)

 

- Klarer ikke akseptere / avvise møteinkallinger sendt via Exchange.

 

Dette problemet har jeg på både 2.1 og 2.2 selv. Jeg kan riktignok sette at jeg kommer, eller ikke kommer, eventuelt "kanskje", men det ser ikke ut som det blir synca. Tror det er relatert til at jeg ikke har muligheten til å trykke på "Accept" eller "decline" i mailen med møteinnkallelsen. Men jeg tror ikke jeg fikk det til å fungere på noen av mine andre telefoner heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ladet opp telefonen min i går kveld,den var ferdig laddet når jeg la meg.så koblet jeg av ladern.når jeg sto opp i morges var batteriet halv fullt.har noen andre merket det samme?.

jeg har nå bestillt meg lader+2 nye 1500mha batterier fra ebay.

 

 

sto WIFI på da eller? 3G?

Lenke til kommentar

Det er litt vel fort, KILMAS.

 

Det er nå 18 timer og 20 minutter siden jeg koblet min fra laderen, og det er 76% batteri igjen. Dette er da med Wifi på hele tiden og 3g på ellers.

 

Du må ha ahtt noen programmer på som suger strøm. Tidligere gjorde Facebook det, dro halve batteriet mitt og mer over ei natt. En annen gang hadde Weather Widget hengt seg og dro strøm som aldri før.

 

 

Lenke til kommentar

jeg ladet opp telefonen min i går kveld,den var ferdig laddet når jeg la meg.så koblet jeg av ladern.når jeg sto opp i morges var batteriet halv fullt.har noen andre merket det samme?.

jeg har nå bestillt meg lader+2 nye 1500mha batterier fra ebay.

 

 

sto WIFI på da eller? 3G?

 

Jeg har også akkurat det samme problemet som deg. Telefonen har ladet seg ut 20-50% på en natt uten at 3G og Wi-fi står på. Klarer ikke å finne ut hva som trekker strøm. Noen ganger har Fancy widget trekt ca 2% som er ubetydelig, kan ikke se at det er noen andre programmer som trekker strøm. Må derfor lade telefonen hver kveld uten at jeg benytter telefonen mye.

Endret av arr1000
Lenke til kommentar

Takk for alle svar på mine spørsmål. Da er snooze på plass, og det samme gjelder lydløs innkommende. Det med å trykke på volumknapp var nytt for meg, men som det er sagt her er det sikkert ganske standard. Og det er jo ikke ulogisk... :)

 

Exchange sliter jeg fortsatt med, epost synkroniseres helt fint, men altså ikke kalender og notater. Notatene er det forsåvidt ikke så farlig med, men kalenderen det er verre. Har prøvd å fikle med innstillingene, men har foreløpig ikke funnet ut av det. Android er helt nytt for meg så det er godt mulig at det er et eller annet valg jeg ikke har krysset av for.

Lenke til kommentar

jeg ladet opp telefonen min i går kveld,den var ferdig laddet når jeg la meg.så koblet jeg av ladern.når jeg sto opp i morges var batteriet halv fullt.har noen andre merket det samme?.

jeg har nå bestillt meg lader+2 nye 1500mha batterier fra ebay.

 

 

sto WIFI på da eller? 3G?

 

Jeg har også akkurat det samme problemet som deg. Telefonen har ladet seg ut 20-50% på en natt uten at 3G og Wi-fi står på. Klarer ikke å finne ut hva som trekker strøm. Noen ganger har Fancy widget trekt ca 2% som er ubetydelig, kan ikke se at det er noen andre programmer som trekker strøm. Må derfor lade telefonen hver kveld uten at jeg benytter telefonen mye.

Til dere som mener den trekker mye strøm.

 

Gå på Telefon og tast *#*#4636#*#* og velg Batterihistorikk. Velg "Bruk av delvis vekking".. Så burde det ikke være noen særlig høye bars der, .. Trykk evt. rundt der og se hva som holder telefonen våken.

edit: notater er vel ikke støttet skikkelig? Mener jeg har lest om noe sånt. Apropos kalender, er du sikker på at du har satt på visninga av exchange-kalender? Under kalender der så kan du gå på innstillinger og velge hvilke kalendere som skal vises.

 

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Fant ut av kalenderproblemet, hadde slått av at den skulle synkronisere mot Gmail kalenderen. Litt merkelig, synkronisering mot Exchange-kalenderen var merket av, men det ser ut som at Gmail-kalenderen også må stå på synkronisering for at Exchange-kalenderen skal virke.

Lenke til kommentar

Alarmproblemet har jeg hatt både på HTC Hero, Desire og Galaxy S, men kun når automatiske appkillere har vært installert. Ved å bruke Autokiller i stedet skal ikke dette problemet oppstå.

 

Hva som har skjedd for deg zyrex er dog et mysterium. Har ikke hatt noen problemer med dette i det hele tatt uten at en eller annen app har funnet det for godt å sigkille klokke-appen.

 

Vel - eneste applikasjonsdreper jeg har er Advanced Task Killer. Jeg - grunnet en annen alarm som ikke virket, og da var ikke engang Advanced Task Killer lagt inn - sjekket før jeg la meg at ingen klokker eller alarmer var slått av.

 

Jeg har en magefølelse som tilsier at dette er et SW-problem, jeg håper blir fikset så snart som råd er. Kan en ikke stole på vekkerklokka på mobilen, så syns jeg det er rimelig vanvittig.

 

Har aldri noen gang opplevd dette på noen andre telefoner. Dette er min første Android-telefon, kanskje systemet ikke er ferdig? ;-)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg henter ut programmene jeg har innstallert som et apk fil?

F.eks jeg har innstallert et trådløs webcam prog som jeg husker ikke hvor jeg lastet ned fra, men vil innstallere det på en annen galaxy til en venn. Hvordan gjør jeg det da.

 

 

edit: fant svar, et backup program :)

Endret av Squy
Lenke til kommentar

Jeg har satt lokalitet på norsk, men Gmail, Market, Twitter og Facebook er fortsatt på engelsk. Det var det ikke på min tidligere HTC Desire. Noen som aner hvorfor? Og tror dere det hjelper om jeg resetter hele telefonen?

Ingen andre som har dette problemet? Når det gjelder Twitter og Facebook er det de to offisielle apps'ene...
Lenke til kommentar

har fortsatt ikke fått noe svar da det begynner å haste litt.har lest gjennom hele tråden om SGS og sett noen nevner SDHC class 6,8 og 10.også søkt det opp litt ved hjelp av en kompis og ser class 6 går bra på hd avspilling,mens classene mindre ikke klarer avspilling fra sd kortet pga lesehastigheten trur jeg.Har allerede bestilt SGS'n og trenger et sd kort som jeg kan legge filmer,apps,musikk på osv.

Jeg bor i sverige så trenger noen svenske butikker,har titta på elgiganten,komplett.se.Så en med 16gb class 6,men vil ha 32gb siden det er viktig for meg pga jeg vil ha en del 720p serier,filmer på den som kan bli komprimert til mp4 for mindre plass.

 

Noen som vet noe om det her?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har et Class4 kort i min, noe jeg fant, den spiller av helt fint. Class2 burde og gå fint, da klassene definerer maks skrivehastighet, ikke lesehastighet. Så både klasse 2 og 4 burde være helt kurrant. Men dette er et spm som har blitt tatt opp mange plasser på nettet :)

Lenke til kommentar

har fortsatt ikke fått noe svar da det begynner å haste litt.har lest gjennom hele tråden om SGS og sett noen nevner SDHC class 6,8 og 10.også søkt det opp litt ved hjelp av en kompis og ser class 6 går bra på hd avspilling,mens classene mindre ikke klarer avspilling fra sd kortet pga lesehastigheten trur jeg.Har allerede bestilt SGS'n og trenger et sd kort som jeg kan legge filmer,apps,musikk på osv.

Jeg bor i sverige så trenger noen svenske butikker,har titta på elgiganten,komplett.se.Så en med 16gb class 6,men vil ha 32gb siden det er viktig for meg pga jeg vil ha en del 720p serier,filmer på den som kan bli komprimert til mp4 for mindre plass.

 

Noen som vet noe om det her?

 

Kjøp av merket Sandisk så får du bra kort. Selv har jeg et Class 2 16gb kort fra Sandisk og når jeg kopierer filer fra og til PC i masselagring harddisk så går det utrolig nok, opptil 5 MB\s i skriving og 10 MB\s i lesing (like kjapp som den interne SD kortet). Dette er mer enn nok til å både spille av og ta opp 720p filmer, noe som funket fett i praksis med min GalS også da. Brukte et sånn test program og det klassifisert kortet mitt som et class 4 kort, noe som er ganske rart siden det står tydelig class 2 på selve kortet. Så kort sagt Sandisk er best :)

 

Har selv søkt etter et 32 gb microsdhc class 4 kort, men for tida virker det som om det fins bare class 2 i den 32 gb kapasitet. Men som sagt om et 32gb sandisk funket like bra som min sandisk 16gb class 2 så er du trygt.

 

Ekstra info fra http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1468705

 

Some notes:

 

* SD Class ratings are quite a limited indication of speed (The Class number is the minimum MB/s write speed, eg. Class 2 is 2MB/s). In my experience all recent big brand (>=8GB) Class 2 cards give at least 6MB/s write speed, which means they could just as well be called Class 6. So my speculation is that since Class 6 was the highest official rating available for quite a while (Class 10 was only added very recently), this caused manufacturers to only use the higher class ratings on their genuinely faster cards and to charge accordingly, (otherwise they would have all been Class 6). So C2=standard, C4=faster, C6=even yet still faster, C10=fastest.

* These speeds are in-phone speeds, they do not reflect the speeds when connected to a PC via a USB reader or whatever. For example, my in-phone speed of my Sandisk 8GB Class 4 is 4.69MB/s Write, 9.78MB/s Read, but in my microMate USB reader in my PC it is 14.22MB/s write and 15.99MB/s read, a big difference. Tests on the PC can be done using CrystalDiskMark but don't use your phone as a USB reader or you may be in for a nasty shock (eg. 2MB/s with FroYo RC!!!).

Endret av Squy
Lenke til kommentar

har noen had problem med at de mister gsm nettet på galaxys?.jeg mistet gsmnettet på telefonen min i dag og det tok en god stund for at gsm nettet mitt kom tilbake.jeg bruker one call på telefonen min.

 

har prøvd som dere har sagt og tastet inn *#*#4636#*#*,og velge Bruk av delvis vekking.for se om det hjelper.jeg merker ofte at programmer på telefonen min låser seg,flere ganger får jeg opp en dialog boks der jeg må avslutte programmet.mange som har den samme problemet?

Lenke til kommentar

Telefonen min har blitt litt rotetet i dag, i går fikla jeg litt med LauncherPro (Pro) sine settings, testa 3d Drawer osv, og over natta så har den blitt helt bananas med batteribruken! Å låse opp skjermen fungerer heller ikke alltid, akkurat som om skjermen ikke reagerer at jeg trykker (skjermen fungerer fint, taster jo pinkode osv).

 

Kan jo nevne at når jeg skrudde den på i stad, etter å satt tilbake alle settings til sånn det var før, sto batteriet på 96%, time seinere var den på 50 eller no, med én sms mottatt. Nå viser den 33%, for ti min siden 45% og dette er uten noe bruk.

 

Har reboota den flere ganger..

 

WEIRD :D

Lenke til kommentar

har noen had problem med at de mister gsm nettet på galaxys?.jeg mistet gsmnettet på telefonen min i dag og det tok en god stund for at gsm nettet mitt kom tilbake.jeg bruker one call på telefonen min.

 

har prøvd som dere har sagt og tastet inn *#*#4636#*#*,og velge Bruk av delvis vekking.for se om det hjelper.jeg merker ofte at programmer på telefonen min låser seg,flere ganger får jeg opp en dialog boks der jeg må avslutte programmet.mange som har den samme problemet?

 

Sikker på at ikke dette er et problem med Onecall? Det var helt håpløst for meg en periode, iom. at det bytter mellom network norway og telenor i tide og utide. Var ennå værre når de brukte Netcom. Prøv å sette nettverk manuelt til Telenor så du slipper at den hopper over på Network Norway nettet de gangene det er dekning. Funka greit for meg på min gamle mobil.

Lenke til kommentar

jeg ladet opp telefonen min i går kveld,den var ferdig laddet når jeg la meg.så koblet jeg av ladern.når jeg sto opp i morges var batteriet halv fullt.har noen andre merket det samme?.

jeg har nå bestillt meg lader+2 nye 1500mha batterier fra ebay.

 

 

sto WIFI på da eller? 3G?

 

Jeg har også akkurat det samme problemet som deg. Telefonen har ladet seg ut 20-50% på en natt uten at 3G og Wi-fi står på. Klarer ikke å finne ut hva som trekker strøm. Noen ganger har Fancy widget trekt ca 2% som er ubetydelig, kan ikke se at det er noen andre programmer som trekker strøm. Må derfor lade telefonen hver kveld uten at jeg benytter telefonen mye.

Til dere som mener den trekker mye strøm.

 

Gå på Telefon og tast *#*#4636#*#* og velg Batterihistorikk. Velg "Bruk av delvis vekking".. Så burde det ikke være noen særlig høye bars der, .. Trykk evt. rundt der og se hva som holder telefonen våken.

edit: notater er vel ikke støttet skikkelig? Mener jeg har lest om noe sånt. Apropos kalender, er du sikker på at du har satt på visninga av exchange-kalender? Under kalender der så kan du gå på innstillinger og velge hvilke kalendere som skal vises.

 

Hvor finner du "Bruk av delvis vekking" inne på batterihistorikk? Er det "Partial wake usage" ?

 

Anyways det er opplest og vedtatt at det er wifi som trekker strøm, på min historikk (total in all time)

 

Running: 24.1 %

Screen on: 14.3%

Phone on: 0.7%

Wifi on: 20.4%

Wifi Running: 12.4%

Bluetooth On: 0.0%

 

Og jeg har ikke brukt wifi mye!

Så det der er uhørt...sukk.

 

Hva kan man gjøre med det utenom skru av wifi, og betale skjorta for datatrafikk?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp gått over til Tele2, og har problemer med wap/gprs/mms greie.. Ifølge Tele2 sin hjemmeside skal det være et nett som heter Tele2 Norway? Dette finner ikke min telefon. Her dukker bare opp Netcom, Telenor og Network Norway.

 

Har også problemer etter at jeg avinstallerte LauncherPro at skjermen min går aldri i standby, den lyser hele tiden og telefonen er nå veldig varm.. Batteriet tkker nedover fort som f...

 

Har ikke prøvd å legge inn LauncherPro igjen, da jeg trenger nett på telefonen først og fremst... :p

 

Jeg har også en "r" over dekningsstyrke-saken, hva er det fornoe? Kan ikke være romaing vel, for den er skrudd av.

Endret av karrun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...