Gå til innhold

om livet, før og etter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hør. Jeg har levd sikkert snart 3 ganger så lang tid på jorden som deg og har selv grublet på slike ting, men kun i korte perioder. Du vil forstå døden bedre om du bare gir deg selv tid til og forstå livet.

Dette tar tid og rasjonell tenking lærer man ikke over natten. Du har bare så vidt startet å stille kritiske spørsmål for og se sannheten i naturen. Verktøykassen din er så og si tom pr. dags dato.

Tror ikke jeg selv hadde reflektert så mye om livet når jeg var på din alder, så jeg sier ikke at du er en sinke. :p

Det jeg mener er at det er ufattelige mye interessant og lære om livet, jorden og universet. Du vil se etter hvert som du lærer nye ting at du får et annet syn på livet, døden og din betydning mitt oppi det hele.

 

Selv om hver og en av oss er svært ubetydelige i den store sammenhengen er det allikevel viktig at vi ser at vi har betydning og kan utrette store ting selv i det små. Hvert enkelt individ har en påvirkningskraft på framtiden og det må du aldri glemme :)

 

Tenk på sommerfugl-effekten. Dette er et begrep som beskriver hvordan en svært liten påvirkning i et "kaos-system" kan utgjøre en avgjørende effekt på et sluttresultat. Et lite vindpust fra en sommerfuglvinge kan starte en storm. (må ikke tas bokstavelig).

 

Igjen sier jeg: Fyll livet ditt og andres med mening :thumbup:

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Jepp. 100% sikker.

 

Dårlig gjort av deg. Ikke si noe du ikke kan love!

Men... han kan love det.

 

Det er bare dårlig gjort.

Så du mener det er dårlig gjort at jeg er sikker i min sak? Det faktum at jeg er så sikker at det ikke er et eneste millisekund med tvil i tankene mine, får deg altså til å føle ubehag?. Vell. Det får så være. Er ikke mitt problem og vil ikke bli det!

Bare sånn at du ikke glemmer det:

Jeg kan love at jeg er 100% sikker i min sak. Jeg har av egen fri vilje kommet fram til dette og ingen kan nekte meg og mene det jeg mener!

Dårlig gjort at du kritiserer meg for og ha egne meninger btw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...