Gå til innhold

om livet, før og etter


Anbefalte innlegg

Okei..

Har du mye kunnskap innenfor dette, metal?

Jeg har tatt kurs innen dette på universitet, og det han sier er korrekt, ingenting kan reise raskere enn lyset, hverken kommunikasjon eller kontroller.

 

Og siden vi er plassert nærmere midten enn kanten på universet, så er det enda lenger enn det han sier.

 

DVS, om en gud sitter "utenfor" universets grenser, så har han ikke kunnet påvirke noe på jorden, siden signalene "han sendte" når jorden ble skapt, ikke har kommet frem enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok til at jeg vet at "parapsykologiske egenskaper" har blitt blankt avvist i grundige og seriøse tester i over en mannsalder nå.

Det finnes ikke flisa i veggen av fundament for og tro på en slags form for tankeoverføring.

De som hevder og ha slike evner har gang på gang blitt avslørt som sjarlataner og svindlere. :)

Lenke til kommentar

Må ærlig talt si at dette begynner å tre over grensen til å bli for dumt, Gerrardo. Du stiller de samme spørsmålene om og om igjen, bare ved en liten omformulering av spørsmålet, og det virker ikke som om du leser svarene du får på hvert av spørsmålene heller.

 

Utallige mennesker har havnet på mentalsykehus evt. på likhuset nettopp pga. disse spørsmålene du stiller da det ikke finnes noen bedre svar på dem enn de som er gitt her, og aldri vil de kunne bli svart på som du ønsker å høre det. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan slå deg til ro med at det ikke er noen Gud helt til det motsatte er bevist.

 

Det har alltid vært lettere for mennesker å finne paranormale løsninger på det uforklarlige, det ser du enda på programmer som Åndenes Makt. Heller enn å tro at det var et vindkast som åpnet døra, er det første de mistenker et gjenferd som prøver å få kontakt med de nye beboerne av eiendommen. Hvorfor? Jo, fordi de tjener gode penger på dette programmet siden det er så ufattelig mange andre som velger å tro på det ubeviste foran det logiske.

 

Kan gjøre det lett: Det er ingen Gud, det var nok en som levde som het Jesus, men han hadde ingen "superkrefter", det er ingen som styrer oss og i så fall vil ikke de kunne styre oss i samtid (nevnt over da universet er 93 milliarder lysår og lysets hastighet er ~3,00 * 10^8 m/s). Altså, om de sendte et signal fra "utenfor" universet (en teoretisk umulighet), så vil ikke de signalene komme hit før det har gått ca. 88,46 (jorda er 4,54 milliarder år gammel) milliarder år fordi signalene enda er på vei hit.

 

Og OM det hadde vært en Gud, HVA SÅ? Du har fremdeles kontroll over din egen kropp og framtid, så det har ingenting betydning uansett.

Lenke til kommentar

Elizabeth: Fysikken din var kompliser. For det første så vil 93milliarder lysår direkte bety at det tar 93 milliarder år for lyset å gå fra ene til andre enden. Dessuten er det mest logisk å anta at en evt kontrollør sendte fra den enden som er nærmest oss, og om vi hadde vært i midten hadde det vært 46.5 mrd år. Fortsatt lenge, men man trenger ikke overdrive.

 

Ellers er det ingen grunn å kalle andre dumme.

Lenke til kommentar

Elizabeth: Fysikken din var kompliser. For det første så vil 93milliarder lysår direkte bety at det tar 93 milliarder år for lyset å gå fra ene til andre enden. Dessuten er det mest logisk å anta at en evt kontrollør sendte fra den enden som er nærmest oss, og om vi hadde vært i midten hadde det vært 46.5 mrd år. Fortsatt lenge, men man trenger ikke overdrive.

 

Ellers er det ingen grunn å kalle andre dumme.

 

Du må ha misforstått meg. Har ikke tid til å forklare tankegangen bak fysikken min akkurat her og nå, men jeg kan si deg såpass at jeg tenker som du gjør her. Også kalte jeg ingen dum, jeg bare sier at spørsmålene begynner å tre over grensa til å bli dumme da han har fått svar på disse spørsmålene sikkert 30 ganger.

Lenke til kommentar

Elizabeth: Fysikken din var kompliser. For det første så vil 93milliarder lysår direkte bety at det tar 93 milliarder år for lyset å gå fra ene til andre enden. Dessuten er det mest logisk å anta at en evt kontrollør sendte fra den enden som er nærmest oss, og om vi hadde vært i midten hadde det vært 46.5 mrd år. Fortsatt lenge, men man trenger ikke overdrive.

 

Ellers er det ingen grunn å kalle andre dumme.

 

Du må ha misforstått meg. Har ikke tid til å forklare tankegangen bak fysikken min akkurat her og nå, men jeg kan si deg såpass at jeg tenker som du gjør her. Også kalte jeg ingen dum, jeg bare sier at spørsmålene begynner å tre over grensa til å bli dumme da han har fått svar på disse spørsmålene sikkert 30 ganger.

Du mener såsom at han først må vente på å se jorden 46.4mrd år, og så sende signalet tilbake, nye 46.4mrd år, og så minus jordens alder?

Lenke til kommentar

Elizabeth: Fysikken din var kompliser. For det første så vil 93milliarder lysår direkte bety at det tar 93 milliarder år for lyset å gå fra ene til andre enden. Dessuten er det mest logisk å anta at en evt kontrollør sendte fra den enden som er nærmest oss, og om vi hadde vært i midten hadde det vært 46.5 mrd år. Fortsatt lenge, men man trenger ikke overdrive.

 

Ellers er det ingen grunn å kalle andre dumme.

 

Du må ha misforstått meg. Har ikke tid til å forklare tankegangen bak fysikken min akkurat her og nå, men jeg kan si deg såpass at jeg tenker som du gjør her. Også kalte jeg ingen dum, jeg bare sier at spørsmålene begynner å tre over grensa til å bli dumme da han har fått svar på disse spørsmålene sikkert 30 ganger.

Du mener såsom at han først må vente på å se jorden 46.4mrd år, og så sende signalet tilbake, nye 46.4mrd år, og så minus jordens alder?

 

Usikker på hvor du får desimalen 4 fra, men dette er hvordan jeg tenker:

 

Nå er jo jeg temmelig usikker på hvor jorden er plassert i forhold til en bestemt ytterkant av universet, men jeg tok utgangspunkt i at jorden var helt ytterst på ene siden av universet uten at det trenger å være korrekt og at signalet skulle bli sendt fra motsatt side, altså 93 milliarder lysår unna (oppgitt størrelse på universet). Dette er for å gi et klart bilde av tallene og et helhetsbilde av hvor usannsynlig ting er, som sagt er det ikke nødvendigvis noen presisjon i oppgitte tall.

 

Nå, selv om "guden" sendte signalene i denne retningen i det jorda ble skapt (4.54 milliarder år siden), vil det fremdeles ta 88,56 milliarder år før signalene treffer jorda.

 

Mulig jeg har misforstått noe innen fysikken, men det virker ganske logisk sånn sett for meg. Jeg går FY1, så har enda mye å lære.

Endret av ElizabethFina
Lenke til kommentar

En gud ville nok plassert jorden i "sin kant" av universet, men jorden er mer mot midten enn mot kanten så vidt jeg husker.

 

Men som jeg påpekte var ikke presisjonen og faktastilling poenget i posten min, og om vi først tenker at det var en gud, så ser vi allerede bort fra logikken (words of a true atheist), og for tankeeksperimentet mitt tenkte jeg bare å gjøre det enkelt for den som leser. Så beklager for ukorrekte utgangspunkter, men det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...