Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hvor flinke de er til å levere i tide, men har har du iallefall en kjapp prisoversikt:

 

Platekompaniet.no: 2490kr

 

Game.no: 2499kr

 

CDON.no: 2499kr

 

Absoluttspill.no: 2199kr

 

Spaceworld.no: 2498kr

 

Komplett.no 2599kr

 

Jeg kunne ikke finne noe om Gamestops eller Elkjøps priser, men de dukker nok opp etter hvert.

Det må vel være gunstig dollarkurs som gjør at den koster rundt det samme som Wii ved lansering? Trodde den skulle være mye dyrere.

Lenke til kommentar

PS3 var oppe i seks tusen da den ble lansert, men de klarte da å henge med lenge nok til å dempe prisene til et mer akseptablet nivå og ble konkurransedyktige. Selv jeg har PS3 nå, selv om den kostet svindyre tre tusen. Men det var mest fordi jeg har hatt to xboks360er (en vanlig og en elite), og begge to streiket. Wii har jeg også (igjen takket være xboks), men det er svært få spill til den jeg er interessert i. Hadde det ikke vært for PCn hadde jeg nok levd foran DSen nå og 3DSen om en måned. Prisen har fint lite å si for meg.

Lenke til kommentar

Er en sucker for nye konsoller, så må nok ha den på lanseringsdatoen, koste hva det koste vil. Nintendo har uansett alltid vært litt grådige, det tok veldig lang tid før både DS og Wii gikk nevneverdig i pris. Gidder rett og slett ikke vente i flere år for å spare et par hundrelapper.

 

At lanseringsspillene er såpass begredelige er et større problem. Ender nok opp med Street Fighter i det minste, og så får jeg vente på spill som Kid Icarus og Ocarina of Time. (Noen som vet når disse kommer?)

Lenke til kommentar

Første 3DS reviewsene er kommet. Japans største spillblad Famitsu har følgende å si:

 

nintendogs + cats (3DS) – 10/9/9/10

Super Monkey Ball 3D (3DS) – 9/8/8/7

Ridge Racer 3D (3DS) – 8/8/7/9

Samurai Warriors: Chronicles (3DS) – 9/9/8/8

Super Street Fighter IV 3D (3DS) – 9/8/8/9

PES 2011 3D (3DS) – 8/8/8/8

Professor Layton and the Mask or Miracle (3DS) – 8/8/8/8

 

Måten de reviewer er at de har fire personer som gir en score fra 1 til 10 per spill, så som vi ser så kom alle de japanske launch-spillene meget godt ut av det. Famitsu har tradisjonelt vært veldig strenge, men har blitt mildere med årene er mitt inntrykk. Er ihvertfall veldig få titler som har fått full pot opp gjennom årene (men det orginale Nintendogs var et av de). Dette lover med andre ord bra!

Lenke til kommentar

Famitsu har ingen troverdighet i min bok. I tillegg til at det har gått rykter om korrupsjon og kjøpte karakterer så har de flere ganger gitt karakterer som jeg personlig mener er riv, ruskende gale. Kommer ikke på noe i farten, men at Nintendogs har fått toppkarakter tidligere forundrer meg ikke.

 

Ikke at karakteren er det eneste viktige, men siden jeg ikke kan japansk kan jeg ikke sette meg inn i begrunnelsene som har blitt gitt.

 

Håper amerikanske og europeiske anmeldelser begynner å rulle inn om ikke alt for lenge ::)

Lenke til kommentar

Famitsu har fått et litt dårlig rykte, men jeg vet ikke om jeg egentlig tror de er bedre enn vestlige publikasjoner. Famitsu har en egen evne til å gi svært gode karakterer til de fleste "store" spill, men da store sett med japanske øyne. Eksempler på det er Dragon Quest og Final Fantasy-spillene som alltid får topp eller nær topp karakter. Likevel, det er jo ikke egentlig noe anerledes hvordan vestlige medier forutsigbart omfavner spill som Call of Duty og GTA, og jeg tror egentlig det har både med smaksforskjeller øst/vest og et vist reviewpress som sikkert eksisterer i de fleste bransjer.

 

Når det er sagt, Famitsu er tradisjonelt relativt strenge, og er vel bare 15 spill siden magasinet ble startet tilbake i Famicom-tiden (derav navnet) som har fått toppkarakter. At Nintendogs er et av de kan vi sikkert le av her inne, men selv om jeg personlig har null interesse av slike spill, så er det jo hevet over enhver tvil at Nintendogs er et meget godt spill, og gjør det det forsøker på veldig bra.

 

Dette ble veldig off-topic, men for å avslutte, er uansett bra at det kommer gode reviews, uansett hvor de kommer fra!

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til den høye prisen er nok den sterke yen-en (den japanske valutaen) som gjør at Nintendo må selge varene sine dyrere her om de skal tjene penger på den. I tillegg så refererte Reggie Fils-Aime (CEO Nintendo USA) til en markedsundersøkelse som ble gjort etter E3, der folk ble spurt hvor mye verdt de mente en 3DS var. Svaret på det kom vist mellom 300 og 400 dollar, og dermed mente vel Nintendo det var greit å sette prisen på 250 dollar. Dessverre er det jo slik, at til tross for at 250 ikke er det samme som 250 pund eller euro, så blir det likevel oversatt med det for mange elektronikkselskap, altså inkludert Nintendo som ser sitt snitt til å tjene mer på oss rike europeere enn amerikanerne.

 

Det kan også tenkes at Nintendo har betalt en del til Sharp for å ha eksklusivitet en periode på de 3D-skjermene, i så fall må jo det tjenes inn igjen med høyere pris. Tipper likevel prisen kommer til å synke nærmere jul (og spesielt om ikke salget svarer til Nintendo sine forventninger)!

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at 3ds koster så sykt mye ved launch? NDS lite kosta vel ikke mer enn 1500

Skjermen de bruker (fra Sharp?) har nok fortsatt rimelig høye produksjonskostnader. Den er ikke billig å produsere denne nye skjermteknologien. I tillegg skal jo Nintendo selge konsoller med gevinst.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...