Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

DS er en av de best populære håndholdte konsollene noensinne, og kundebasen der er enorm. Riktignok støtter 3DS 2D DS spill, men de aller fleste kjøper den pga 3D-muligheten. Av samme grunn vil det derfor være logisk å gi ut 2D-spill til DS og 3D-spill til 3DS ennå en god stund. Har man 3DS og ser etter et nytt spill vil de fleste gå for 3D-spill om de må velge mellom 2D og 3D. Ta bare PS3 og xbox360 som et eksempel. Om du fikk velge mellom et 2d spill med tegneseriegrafikk og et 3D spill med Crysis-grafikk, hvilket ville du valgt om du ikke viste noe om noen av dem? (eller visste at begge er bra?) De aller fleste ville gått for 3D-spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er lurest å gi det ut til 3DS da butikker i stadig mindre grad er villig til å ta inn DS-spill når 3DS snart er på markedet. For eksempel så har det blitt rapportert at nesten ingen engelske spillkjeder ønsker å ta inn Okamiden til DS som kommer nå snart, men hadde det vært et launch-spill til 3DS i stedet, ville garantert alle tatt det inn. Og det er tross alt prominent plass på butikkhyllene som er det viktigste for salg i denne bransjen.

Lenke til kommentar

Se feks denne linken

 

Capcom's upcoming Okamiden will also be missing from major retailer Gamestation's shelves after the company decided only to stock the title online. Despite plenty of coverage for the title in gaming media, plus the Okami name that many gamers love, you won't be able to find one of the DS's most promising third-party titles in any of Gamestation's 250+ stores.

 

Dette er det jeg snakker om. Selvsagt vil du ha mulighet til å finne spillet online, og folk som oss som er så dedikerte til gaming at vi skriver om det på forum, vil ikke ha noe problem med å finne spillet, men for å ha suksess så må spillet også nå ut over de relativt snevre grensene, og det må kunne sees på hyllene i butikker. Så når spill-kjedene ikke vil ta inn spillene lengre, så har utgiveren et problem, et problem som dog kan løses ved å heller skifte spillet over på neste konsoll.

 

Dette er forøvrig også grunnen til at spill som kommer ut sent i en konsolls levetid nesten alltid blir ekstremt sjeldne og dyre å skaffe for samlere i ettertid. Eksempler på det er Super Mario RPG, Paper Mario, Ninja Gaiden 3, Mega Man 5 & 6, Castlevania Dracula X osv.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det har du selvsagt rett i, men jeg mente å huske å ha lest at det gjaldt flere kjeder. Uansett, så er poenget at det er vanskelig for DS-spill å få hylleplass i butikkene, og da er det også vanskelig å selge dem. For 3DS vil dette ikke være et problem, og det vil slik være enklere å selge til et utvidet publikum.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg Okamiden ikke blir lett å oppdrive i spillbutikkene.

 

Det er mye DS-spill ute og går i butikkene, men det er stort sett casualspillene til Nintendo, Hannah Montana, Bratz, Imagine Babies og lignende... Chrono Trigger DS fant jeg aldri i hyllene verken her til lands eller i USA. Var faktisk i Australia av alle plasser jeg fant det til slutt for en måned siden.

Lenke til kommentar
Pilotwings Resort er jo nesten som Wii Sports Resort, fly -minigame. Bare med Jetpack, hanglider og litt mer og gjøre. Det virket hvertfall slik.

Du har ikke spilt gamle Pilotwings, altså?

 

Og da var det klart hvilke spill som kommer til release her i Europa:

 

Pilotwings Resort

Nintendogs + Cats: Golden Retriever & New Friends

Nintendogs + Cats: French Bulldog & New Friends

Nintendogs + Cats: Toy Poodle & New Friends

Super Street Fighter IV: 3D Edition

The Sims 3

PES 2011 3D

Lego Star Wars III: The Clone Wars

Ridge Racer 3D

Super Monkey Ball 3D

Samurai Warriors: Chronicles

Asphalt 3D

Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars

Tom Clancy's Splinter Cell 3D

Rayman 3D

 

Ikke akkurat den beste releasen jeg har sett noensinne, og er vel bare Pilotwings jeg er interessert i her. Ihvertfall greit at vi har fått ting bekreftet!

Skal Nintendo virkelig skvise folk nå da? Tre forskjellige utgaver av Nintendogs + Cats?

Lenke til kommentar

Vel, det er jo frivillig å kjøpe de er det ikke? Selv har jeg ikke tenkt å bli skvist :) Det var forresten først planlagt 16 forskjellige versjoner tror jeg, men butikkene ga tilbakemelding på at de ikke ville ha så mange ulike versjoner av samme produkt på hyllene, så da endte det på tre. Like greit kanskje :)

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor flinke de er til å levere i tide, men har har du iallefall en kjapp prisoversikt:

 

Platekompaniet.no: 2490kr

 

Game.no: 2499kr

 

CDON.no: 2499kr

 

Absoluttspill.no: 2199kr

 

Spaceworld.no: 2498kr

 

Komplett.no 2599kr

 

Jeg kunne ikke finne noe om Gamestops eller Elkjøps priser, men de dukker nok opp etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...