Gå til innhold

Game's hjørne.


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liga går lett over CL i år. Vinner vi ligaen slår vi to rekorder. Vi tar flest ligatitler i England og vi tar flest ligatitler på rappen. Vinner vi CL er det "bare" CL.

 

Ønsket om å havne over Liverpool i ligastatistikken henger høyest av alt akkurat nå, mens fire på rad er en saftig bonus vi får med på kjøpet. Vi har en unik mulighet til å dra ifra på toppen i år. Håper vi greier det!

Lenke til kommentar

Positivt at majoriteten av United-supporterar setter ligaen framom CL. No er det sjølvsagt litt spesielt i år med perchknocking og sånne ting, men samstundes så har vi ikkje fortent å spele i CL om vi ikkje presterer i ligaen og eg meinar egentleg at det vi gjer i CL bør reflektere det arbeidet som blir lagt ned i ligaen. Eg ynskjer absolutt ikkje at vi skal sjå same tendensen hos United, som hjå enkelte andre lag, der ein berre klarar å konsentrere seg om ei turnering pr sesong. Det viktigaste skal og bør vere den heimlege ligaen, med CL på ein god andreplass, prioritert, men ikkje heilt på topp.

 

Klubben tener sjølvsagt mykje pengar på spel og siger i Cl, i forhold til prizemoney, tvrettigheiter, bedre sponsorar og større internasjonal dekning og sånn, men fundamentet for det laget skal gjere blir lagt i Premier League, både sportsleg og økonomisk.

Lenke til kommentar

Jeg synes definitivt at PL er bedre å vinne enn CL. Jeg mener at det kan være for mange tilfeldigheter som spiller inn i CL. I PL er det 38 kamper, så derfor vil det beste laget vinne tilslutt, ikke at en dommer gjør en feil eller to i en kamp. Men selvfølgelig er det stort å se United vinne CL.

Lenke til kommentar

Utvilsomt PL for min del. CL er gøy, men man kan ikke kalle seg verdens beste lag hvis man ikke har klart å vinne ligaen i sitt eget land. Liga er mindre random og det er få andre lag fra andre ligaer som kunne klart å kjempe om PL-gull. Tror faktisk det bare er to, Barca og Inter.

Lenke til kommentar

Valencia; Nei ikke laget, spilleren.

 

Til min store forundring har ikke Valencia blitt ordentlig akseptert på dette forumet, endog han er svært så populær blant den røde arme ellers. Det virker ikke som denne sesongs uttalelige assister, et ikke ueffent antall mål og generelt gode holdninger ikke hjelper for å vinne over kritikerne. Dette er Valencias første sesong i klubben og for en sjenert fyr som Antonio er det helt utrolig hvordan enkelte tildels dømmer sør-amerikaneren som om han var Ronaldo. Hvem ble felt av Macherano og skaffet United straffe etter et godt soloraid mot Liverpool? Valencias bidrag blir på mystifistisk vis forbigått i stillhet, mens andre sparsomme helter, jf Berbatov, stemples som magikere for den minste detalj. Forstå det den som kan.

 

Min mening er at United er langt mer komplett lag med Valencia, enten det er fra start eller som innbytter. Med sin enorme fart, styrke og presise høyrefot er han et skarpt våpen. Et våpen jeg tror få europeiske backer klarer å leve med. I jevne kamper er det slike spillere som fort blir tungen på vektskålen - individer med så ekstreme ferdigheter er umulig å hanskes med over 90min. Mot AC Milan kom han inn å bidro til å snu kampen i favør United og det var langt i fra første gang denne sesongen. De kritiske blikk vil mene at vedkommende er for begrenset, ettersom han slikker kritt og mangler de mest flashy fintene som feks Nani har. Jeg er helt uenig. Med Valencia på banen strekker vi motstanderne og spillere som Rooney og diverse sentrale midtbanespillere får masse rom å boltre seg i. Når Valencia får ballen gjør han som oftest noe konstruktivt med den også, enten det er gode innlegg eller pasninger. Husk også en ting, Rooney er kanskje god på hodet, men han er ingen ragende person og det skal litt til å treffe en liten scouser blant de enorme midtstopperne i moderne fotball. Hva med litt kudos? Mens vi er på skryter'n, hva med Antonio sine defensive egenskaper? Fyren er som Vidic i blackedition, og fratar div vinger og backer ballen som om de var jente12 spillere på norwaycup.

 

Viva Valencia. Min helt :)

Endret av Game
Lenke til kommentar

Du setter ting litt på spissen her. De fleste har nok akseptert Valencia etter en god sesong. Det som kanskje er problemet er at fokuset er mer på det han ikke kan enn det han kan. Jeg medberegnet har irritert meg over han manglende evne til å se muligheter for løp. I tillegg er samspillet med backene noe under den kvaliteten vi er vandt med. Å det er vel opplest og vedtatt at venstrefoten hans er en vits.

 

Men skal man sammenligne han med f.eks Nani. Nani har 8 assists på 17(2) kamper. Valencia har 9, på 30(5) kamper. Så igjen har Valencia 5, mens Nani bare har 1. edit: mål altså

 

Dette beviser jo ingenting. Men å si at Valencia er så fantastisk som flere skal ha det til er helt feil. I mine øyne er han en god ving, men intet mer. Fysisk banker han de fleste, er sterk som en bjørn. Men gud så lite "impulsivt" det han driver med er. Du snakker om at han treffer Rooney. Se på de siste assistene fra Valencia til Rooney, hvem satt opp Valencia i første omgang? Jo Berbatov. Dette gjør ikke innleggene noe dårligere, men det Valencia gjør er som oftest spilt opp av andre. Han er en spiller som krever mer stell enn f.eks Nani og Giggs. Det han mangler er det ekstreme som du sier, til gjengjeld er han mye mer stabil enn vår lille Michael Jackson lookalike.

 

Jeg liker Valencia for det han kan, men jeg hater hans handicap like mye som Nani sine. Men om jeg skulle velge en mann som skulle spille hver kamp en sesong på vingen så ville jeg helt klart valgt Valencia slik ståa er nå.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg har sett venstrebeinet til Valencia i aksjon og det er ikke så ille. "Dessverre" tar han det sjeldent eller aldri i bruk, noe enkelte her legger verden i. Tror til og med han scoret med venstreslegga mot Brasil, om ikke hukommelsen min er helt skakkjørt...

 

Venstrefoten til Val er litt som skuddfoten til Anderson, han kan skyte, men scorer aldri.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Giggs skyter med høyre hvis muligheten byr seg, samtidig er han hverken redd for å slå kortpasninger eller slå inn med den. Det at han nærmest utelukkende dribler med venstre er ikke noe problem for min del.

 

Problemet med Valencia ligger for min del i at han på død og liv må ta i bruk høyrefoten enten det gjelder å dempe en ball, slå pasninger, skyte, slå innlegg eller drible. Det gjelder det enkleste som en kortpasning der han virker livredd for å ta venstrefoten i bruk. Motstanderne vet at han ikke skyter med venstre når han trekker innover fra høyrekant noe som gjør det mye lettere å forsvare seg mot. Han tilbyr stabilitet og få balltap, men er til gjengjeld den mest forutsigbare kantspilleren i klubben. Det blir en smaksak når det gjelder hva man fortrekker, er man villig til å se mer kreative og uforutsigbare spillere og ta de balltapene som kommer med dem eller vil man ha en "trygg" spiller. Nani er for min del en større matchwinner enn det Valencia er i og med at han gir mer end-product per minute enn det Antonio gjør. Når det er sagt kritiserer jeg han, men samtidig ønsker jeg at han skal spille nærmest hver eneste kamp. For min del er Nani og Valencia på hver sin kant optimalt i nærmest hver eneste match. Jeg liker bedre Park som indreløper eller bak Rooney i en 4-5-1 i de store matchene og ser ikke noe problemet med at de begge skal spille. Valencia har hatt en stor sesong, en fantastisk førstesesong egentlig og jeg er sikker på at vi har mye i vente, men jeg håper virkelig at venstrefoten hans jobbes med på treningsfeltet for det er ingenting annet enn den og som tidligere nevnt hans manglende evne til å se løp som kan stoppe han fra å ta steget opp i verdenseliten. Valencia har allerede tatt store steg denne sesongen og blitt målfarlig, men jeg er sikker på at bulldozeren fra Ecuador har mer å hente frem.

 

Kudos til Valencia :)

 

 

Lenke til kommentar

Giggs sin høyrefot like dårlig som Valencia sin venstre? Røyka buskene til bestemor di igjen nå Game?

 

Ikke en gang verdt å sammenligne engang. Valencia dribler kun med høgre og det blir til tider litt enkelt å forutse. Eg liker Valencia... Men håper han gjør et byks og blir tøffere til å utfordre. For det gjør han litt lite, og bruker alt for sjeldent den gode farten sin.

 

Småplukk stort sett ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor legger du så mye i at han ikke bruker venstrefoten? Må man være beggebeint for å være en god fotballspiller? Tåpelig argument. Ryan Giggs sin høyre fot er minst like død den, men jeg ser ingen som klager på waliserens kvaliteter.

jeg har aldri sagt det som er uthevd, ikke legg ord og meninger i munnen min. Å hvertfall ikke si at jeg har brukt det som et argument. Jeg sier da flere steder at Valencia er god, å det har jeg også konstatert opptil flere ganger tidligere. Det er ingen som debatterer det faktum.

 

Men de aller fleste spillere i Premier League kan slå en pasning på 10m med uansett ben. Og det at han ikke kan bruke venstrefoten sin til annet enn å stå på er en stor svakhet når det kommer til tempo i spillet sitt.

 

Det var uansett ikke hovedpoenget i posten, men du må gjerne henge deg opp i det. Ikke skjønner jeg hvorfor du i det hele tatt skal forsvare akkurat denne svakheten vi alle er veldig enig om. Giggs sin høyrefot er for øvrig milevis foran Valencia sin venstre, jeg vet du sier det i kampens hete at den er like død som Valencia sin. For akkurat det vet du like godt som meg at ikke er sant.

 

Når vi går tilbake til innlegget ditt så får kanskje Valencia for lite heder, som igjen var hovedpoenget ditt. Jeg er fast skeptiker til den mannen, så jeg kan godt stikke fingeren i jorda å si at jeg ikke har gitt skryt der han har fortjent det.

Lenke til kommentar

Om du ikke har skrevet det rett ut, så har du i det minste insinuert det flere ganger. No leff legg sir! Uansett, jeg stilte deg et betimelig spørmål, jeg har ikke med overlegg ilagt deg meninger du ikke har. Det var i alle fall ikke min intensjon, selv om jeg muligens formulerte meg på et noe klumsete vis.

 

Jeg forsvarer bagateller rundt Valencia fordi flere, spesielt på dette fora, tilstadig henger seg opp i det faktum at han ikke bruker venstrefoten, akkurat som det gjør han til en andrerangs spiller. Det er et minus, ja, men ikke mer enn en parentes i registeret til en ellers så dyktig og talentfull herremann. Basert på det du skriver, jf fast skeptiker, så klarer jeg ikke legge skjul på at noe av det som bunner i min frustrasjon er din/deres hyllest av Nani for tiden. Mens Valencia plasseres i skyggen etter hver eneste kamp er det Nani, som har spilt i klubben opptil flere sesonger og som har vært, med all respekt å melde, en flopp, som forsvares til det kjedsommelige av enkelte. Hvorfor? Fordi han har en mer flashy dribblestil som appellerer til til en viss kjerne på forumet. Nani fikk to sesonger før hylekoret for alvor fikk fotfeste. Samtlige her inne, inkludert meg selv, stod bak og gledet oss over Nani i hans første sesong på OT. Hvofor får ikke Val den samme velkomsten og tålmodigheten?

 

Det er selvsagt helt allright å være uenig om et slikt subjektivt tema og som du vet, Hyrlen, jeg verdsetter dine meninger og derfor bruker jeg også kalorier på å svare på dem. Setter pris på innputt fra brukere som har noe å fare med.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Du er tilgitt søten.

 

Bare en liten fotnote. Jeg er ikke Nani fan. Var vel kanskje den første som forkastet han som søppel på dette forumet. Å jeg kan vel strengt tatt ikke sies å ha gitt han særlig skryt i annet enn enkeltkamper. Men han er den Valencia må sammenlignes med. Og etter hans siste opptredener så ser jeg et lite lommelyktblink i horisonten for han. Valencia derimot har et fyrtårn etter en veldig god førstesesong.

 

Uansett var det grusomt at Valencia ikke startet igår. Park? Gudbedre, tilbake til gamle grå takter.

Lenke til kommentar

Hvofor får ikke Val den samme velkomsten og tålmodigheten?

 

Synes Valencia generelt har fått en god velkomst etter en litt skeptisk start. Det eneste folk klager på er venstrefoten (med rette) og at han ikke bruker løpene til backen, da spesielt Neville sine, i nevneverdig grad.

 

Jeg er enig i at vi kanskje ikke er flinke nok til å gi skryt, for han har vært stabilt god gjennom hele sesongen. Problemet i så måte må være at han spiller godt, men han gjør stort sett "bare" det som forventes av en ving som spiller fast for oss. Men jeg har inntrykk av at de fleste, inkludert undertegnede mener at Antonio har vært den beste kantspilleren i klubben denne sesongen, dette på tross av at Nani har betydelig flere assists pr minutt.

 

Når det gjelder sammenligningen din ang venstrefoten til Valencia og høyrefoten til Giggs. Som andre har vært inne på, Giggs kan bruke høyra til veldig mye, det er nærmest en myte at høyrefoten hans er ubrukelig. Uansett er det en vesentlig forskjell på en dårlig og en "ubrukelig" fot. Hadde venstrefoten til Valencia vært som høyrefoten til Giggs hadde han fått en større dybde i spillet sitt og kunne variert mer.

 

 

PS. Den skrifttypen du brukte på siste innlegg var slitsom å lese i forhold til den vanlige.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...