Gå til innhold

10 sek er gått og den splitter nye AMD prosessoren er vræka


Anbefalte innlegg

det er jo selvsagt at cpu`en er ødelagt nå maskina ikke teller opp rammen engang. Da jeg svidde min xp1800+(voltfeil) slo maskina seg av etter ca 10 sek, ellers slo den seg ikke av i det hele. Første del cpu`en blir brukt under opp start, er når den teller rammen. så cpu`en din er nok ødelagt

 

Selvsagt behøver det ikke være CPU, hvis maskinen ikke

teller rammen så kan det være rammen som er gåen :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper trådstarter blir lei seg når han får mail fra Komplett : CPU: testet, OK.

 

Jeg ville ikke gitt opp så fort. Er en fordel å være sikker på hva som er galt før man sender inn i retur.

 

Helt enig.. teste CPU i annet HK først, og teste HK med en annen CPU.

Lenke til kommentar

Syns naa at han traadstarter anders har vert veldig lite aktiv her i det siste.

Mitt raad er og ta med pc-en til en god kompis som har noksaa ny pc og samme socket bytte litt paa pckomponeter og se om hvilken komponet som er feil oedelagt eller daarlig festet.

Lenke til kommentar
Tipper trådstarter blir lei seg når han får mail fra Komplett : CPU: testet, OK.

 

Jeg ville ikke gitt opp så fort. Er en fordel å være sikker på hva som er galt før man sender inn i retur.

 

Vedder hardt på at han får en sending i posten med krav om porto+ 150kr for "Brukerfeil-gebyr" :D Så om to uker har vi nok enda en "Komplett-jukser-og-svindler"-post i Webshoperfaringer. Da får vi nok vite at CPUen fremdeles ikke funker og at Komplett.no har bare sendt samme CPU tilbake uten å teste den... ... kun for å tjene 150kr :roll:

(no offense ment til noe her, men det er så fryktelig mange selverklærte datagenier her som bare ved å lukte i vindretningen kan se at en komponent må være ødelagt. "CS funker ikke" -> CPU ødelagt. "Får ikke spillt CS på internett" -> hovedkortet et ødelagt osv ... )

Lenke til kommentar
Fiksa problemet. Ingenting var heldigvis ødelagt. Problemet var at kjøleribba ikke god nok kontakt med cpu'en, noe som resulterte i at maskinen skrudde seg automatisk av for å unngå overoppheting.

Hyggelig at den fungerer :)

[småfrekkmodus]Vi trengte 3 sider ja, når løsningen stod i post 4 :wink:

Ja, amd er dårlige saker :wink:

[/småfrekkmodus]

Lenke til kommentar

Å teste cpu i en annen maskin for å se om den virker er ikke alltid like smart. En venn av meg kjøpte seg en Vulcano 9 vifte som han greide å montere feil vei. Maskinen var helt død og han prøvde cpu i en annen maskin han hadde, denne maskinen døde også og han fikk den ikke igang med original cpu engang. Han ga seg ikke og dro til fetteren sin som bor i nærheten og prøvde cpu'n på hans maskin også. Den døde. Til slutt måtte han kjøpe 3 nye hovedkort og han fikk selvfølgelig ikke noe ny cpu fra itbutikken da han hadde feilmontert og forårsaket kortslutning i cpu. Han prøvde seg mot Microplex som han kjøpte vifta fra men de mente at han burde lest bruksanvisninger.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Cpu'en var ikke i kontakt med cpu'en

Har du dual-cpu?

I såfall skal ikke cpuene være i kontakt med hverandre.

 

Eller mener du kanskje at du har en cpu som er knekt i to biter som ikke var i kontakt med hverandre?

Det blir litt vanskelig å sette sammen bitene igjen.

 

(For de som ikke skjønte ironien; jeg skjønte at det var en skriveleif.)

 

Forresten, hvorfor bumpe en 14mnd gammel tråd for å si at du har løst problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...