Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg fikk den på lørdag. Har også lagt merke til en svak høyfrekvent pipelyd. Lurer på om det er viften?

Jeg har også oppdaget dette. Det hjalp ikke å oppdatere drivere til lydkort i hvert fall. Får bare oppdatere alle driverne og håpe på det beste. Ellers blir det retur :(

så plagsomt?

alle skulle vist ha litt summing, men skulle bli bedre med driver

Dere kan godt komme en tur til meg å sitte med en av mine maskiner et par timer, da tipper jeg at den "fæle" lyden som dere må krabbe inn i høytaleren for å oppfatte kanskje vil fortone seg som litt bagatellmessig. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kan godt komme en tur til meg å sitte med en av mine maskiner et par timer, da tipper jeg at den "fæle" lyden som dere må krabbe inn i høytaleren for å oppfatte kanskje vil fortone seg som litt bagatellmessig. :!:

Takk for tilbudet ;) Hadde det vært slik at jeg måtte legge øret inntil for å høre, så hadde det for så vidt vært levelig, men jeg hører det med vanlig bruk også, dessverre.

 

ola3, ja, lyden følger lampa noe i hvert fall. Men det er vel hdd-lampe og ikke prosessor eller er jeg på bærtur? Trodde lyden kunne komme fra harddisken, men den ligger vel ikke akkurat der.. Håper vi finner en løsning, surt om maskina må tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Blir litt gal av den pipelyden jeg også...veldig høyfrekvent, og skjærer i øret...

 

Har også Googlet problemet litt, dette er tatt herfra, med folk som har problemet på en Asus pc. Prøvd å startet webcam`et på pc`en? Blir lyden borte da? Høres rart ut men de skriver om det i tråden der.

 

Eventuelt så ligger Realtek sin siste lyddriver her, oppdatert i dag faktisk! :)

Lenke til kommentar

Jeg har installert siste fra Realtek (v2.44), men det har ikke løst problemet. Kan virke som lyden er noe dempet, men det er ikke umulig at dette bare er "psykologisk" ettersom det stod om dette i en av testene.

 

Har også prøvd å slå på/deaktivere Web cam og lydkort, hvilket ikke gjør noen forskjell.

 

Siste chipset-drivere er også installert.

 

Kjipt det her, hadde vel egentlig håpet at ingen andre hadde problemet, da jeg i så fall kunne være noenlunde sikker på at det bare var min maskin som hadde en feil. Men kan jo tyde på at det er noe med modellen, dessverre. Er det noen av dere med maskinen som IKKE har dette problemet? Sånn helt definitivt ikke. Jeg skal etter hvert prøve med en Linux Live-cd og se om det er noen forskjell, da kan det jo være at det er problemer med en eller annen Win-driver.

Lenke til kommentar

Har nå installert siste driver for for lyden, og lyden er klart dempet nå. Håper det holder seg.

Ja, jeg er rimelig sikker på at den er dempet på min også, selv om den ikke er borte. Får håpe det da er driver-relatert og at det kan fikses rimelig snart. Får egentlig ikke tatt maskina 100% i bruk før jeg vet at jeg ikke trenger å sende den på service...

Lenke til kommentar

Som jeg skrev her i tråden i går slet jeg også voldsomt med piping fra høytalerne. Jeg ringte PB kundeservice og de fortalte meg at dette mest sannsynlig var en hardware feil og jeg skulle henvende meg til lefdal. Dro til nærmeste Lefdal butikk og vi konstanterte at dette var en såppass forstyrrende lyd at jeg fikk levert den tilbake og de bestilte ny pc til meg. Men hvis dette problemet gjelder for alle må jeg nok finne meg en annen pc..

Lenke til kommentar

Jeg har fått PC'en min den morran her. Dama eller meg greier ikke å høre noen pipelyd fra høytalerne. Er det en høyfrekvent lyd, eller en veldig lav som man må lytte skikkelig etter? Eneste vi hører her er hvertfall en svak viftelyd.

 

 

Lyden er ikke veldig høy, men hvis man sitter i et stille rom - så er den veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg som hadde tenkt meg å kjøpe den. Men får alle levert tilbake pcen, hvis det er noen pipelyd ?

 

Dere som har fått sånn irriterende pipelyd, må jo ha kontakte butikken ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...