Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg har fått PC'en min den morran her. Dama eller meg greier ikke å høre noen pipelyd fra høytalerne. Er det en høyfrekvent lyd, eller en veldig lav som man må lytte skikkelig etter? Eneste vi hører her er hvertfall en svak viftelyd.

Nå er det ikke alle som har like følsom hørsel da vettu. :thumbup:

Det er jo bare og gå på 2 rockekonserter så er nok den pipelyden en sagablott. Ja og gresshoppelyder og musepiping og for den saks skyld. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har heller ikke lagt merke til noe høyfrekvent u-lyd. Kanskje litt hvis jeg virkelig konsentrerer meg om å høre den.

 

Noen som har tips om hvordan jeg kan endre på musa... Nettleseren går fram og tilbake på "tilfeldige" tider når jeg bruker touhbad'en

edit: Bare å endre på Egenskaper for Mus

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Jeg hører ikke noe høyfrekvent lyd (squealing). Det eneste jeg hører er hd`n og vifta når jeg legger øret mot tastaturet.

 

Ellers vurderer jeg å installere Win7 Ultimate. Jeg takler ikke preinstallerte home versjoner med fullt av crap.

 

Touchpaden er ikke noe særlig, men fungerer greit nok. Jeg bruker mus for det meste, Microsoft Intellimouse, så det er mye mer behagelig.

 

En bra laptop, eneste minuset fra min side er at oppløsningen på skjermen burde vært et par hakk høyere (1600x900) istedetfor 1360x768. Men man kan ikke få alt til denne prisen :)

Lenke til kommentar

Da var PC'en i hus :) men jeg mener jeg leste man skulle få spørsmål om man ville lage backup cd under innstalasjonen? Det alternativet fikk ikke jeg :s anyways, jeg har lyst til å legge inn W7 pro. Er det mulig å "aktivere" recovery partisjonen via en F# snarvei eller no? eller må man brenne en recovery cd? isåfall hvordan :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått startet opp laptopen, og dette er helt klart den stilleste bærbare jeg har hatt. Fra før har jeg litt eldre modeller fra Packard Bell, Fujitsu Siemens og HP. Alle disse har viftesus, men hvis man legger øret mot høytalerne på noen av disse vil man virkelig høre høyfrekvent ulyd.

 

Den nye Packard Bell-en er derimot stille. For å høre noe som ligner ulyd må man ta med laptopen til et lydtett rom langt borte fra kjøleskap, ventilasjon og fuglesang. I absolutt stillhet med øret klistret mot PC-tastaturet tror jeg muligens jeg kan ane ulyden det er snakk om. Men for meg blir dette en absurd arbeidstilling, og i normal sittestilling er PC-en lydløs.

Lenke til kommentar

Merkelig dette. Skal i hvert fall prøve å installere Windows fra scratch før jeg tar den med til Elkjøp. Vet aldri hvor mye en fersk win-install kan fikse ;) . For så vidt godt at ikke alle har samme problem, da er det i hvert fall ikke modellen som det nødvendigvis er noe feil med. Synes for øvrig fortsatt at ulyden er noe lavere med 2.44-driverne til Realtek... Men den vil være plagsom.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått startet opp laptopen, og dette er helt klart den stilleste bærbare jeg har hatt. Fra før har jeg litt eldre modeller fra Packard Bell, Fujitsu Siemens og HP. Alle disse har viftesus, men hvis man legger øret mot høytalerne på noen av disse vil man virkelig høre høyfrekvent ulyd.

 

Den nye Packard Bell-en er derimot stille. For å høre noe som ligner ulyd må man ta med laptopen til et lydtett rom langt borte fra kjøleskap, ventilasjon og fuglesang. I absolutt stillhet med øret klistret mot PC-tastaturet tror jeg muligens jeg kan ane ulyden det er snakk om. Men for meg blir dette en absurd arbeidstilling, og i normal sittestilling er PC-en lydløs.

Ha ha ha det er bare fordi du ikke kan skrive med øra slik som enkelte andre kan. :!:

Lenke til kommentar

Da var trådstarters maskin i hus også! Driver og setter den opp nå, min stasjonære står nesten ved siden av og overdøver laptopen lett :p

Men får du testa om det er den samme pipelyden?

 

Skulle gjerne visst om en løsning i form av BIOS-oppdaterin el.l. var innen rekkevidde altså. Irriterende om jeg må bytte maskinen... :(

Lenke til kommentar

Da var trådstarters maskin i hus også! Driver og setter den opp nå, min stasjonære står nesten ved siden av og overdøver laptopen lett :p

Men får du testa om det er den samme pipelyden?

 

Skulle gjerne visst om en løsning i form av BIOS-oppdaterin el.l. var innen rekkevidde altså. Irriterende om jeg må bytte maskinen... :(

 

Min piper også :(

Lenke til kommentar

Da var trådstarters maskin i hus også! Driver og setter den opp nå, min stasjonære står nesten ved siden av og overdøver laptopen lett :p

Men får du testa om det er den samme pipelyden?

 

Skulle gjerne visst om en løsning i form av BIOS-oppdaterin el.l. var innen rekkevidde altså. Irriterende om jeg må bytte maskinen... :(

Nå er det sånn at oppfattelse av lyd er veldig individuelt, selv om noen sier de ikke har lyden så er det slett ikke sikkert at den ikke er der slik at du ville hørt den om du prøvde den.

Noen hører helt enkelt dårligere enn andre, noen har kjøleskap eller andre elektriske apparater som produserer så "mye" støy at lyden fra pc'n ikke kan oppfattes.

Et vanlig "stille" oppholdsrom ligger på rundt 30 desibel(arrester meg hvis jeg husker feil. :tease: ) Så den lyden skal være relativt høy for å klare å overdøve andre vanlige støykilder som kjøleskap etc.

Det er jo også veldig uvanlig at pc'r er dønn stille, de fleste bærbare har vifter som akselererer og retarderer hele tiden avhengig av hva maskinen brukes til.

Og det er nå engang sånn at man venner seg veldig fort til lyd av forskjellig art, før jeg fikk barn så kunne jeg ikke utstå lyden av barn.

Nå har jeg 2 stykker, en liten kar på 3 og ei utspekulert lita tulle på 5 og støynivået fra dem skal bli urimelig høyt før jeg reagerer på det lenger, mens før så måtte jeg rømme hvis de bråka for mye.

Lenke til kommentar

Fullstendig klar over hørselsforskjeller og følsomhet overfor lyd, men det endrer lite: det er en pipelyd som jeg ikke klarer å ignorere. Mulig jeg bør kjøpe festivalpass til Inferno-festivalen... ;) Hadde det samme på den andre laptopen min (dessverre et problem flere multicore-laptoper har slitt med, så vidt jeg vet), men det kunne jeg "fikse" ved hjelp av et program (RMClock). Har forsøkt det samme nå, men det funker ikke. Sitter ikke med hodet nede på tastaturet, men så lenge jeg hører pipinga under fullstendig normal bruk er det for høyt.

 

edit: Med unntak pipinga har jeg inntrykk av at dette er en svært stillegående pc, også når vifta setter inn for alvor.

 

Kontakter nok PB i morgen, først og fremst for å høre om det er noe som kan fikses med BIOS-oppdatering el.l., ellers må nok maskinen byttes hos Elkjøp :/

 

Har prøvd med en Live-CD med linux, det er også da en viss lyd, men i og med at ikke hdd brukes på samme måte er lyden lavere, så hdd-aktivitet er ganske sikkert involvert.

 

For øvrig så har også jeg ei datter som kan lage lyd, og jobber dessuten i barnehage så jeg er vant til, og takler, støy, men det er likevel noe annet på pc-en. Av en eller annen grunn.. :hmm:

Endret av TucknDar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...