Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som merker at den pipelyden ikke er tilstede når `ladepluggen ikke er plugget i? :wow:

 

Har ikke fått tak i maskinen enda, men følger med på problemet med pipelyden som noen opplever som et problem. Min Dell studio xps 1640 hadde problemer med pipelyd når strøm var koblet til og batteriet ble ladet. Når batteriet var fulladet forsvant lyden. Uten lader ingen lyd. Laderen var feilen med den maskinen. Flere deler ble byttet, men hvis jeg nå putter i den gamle laderen kommer lyden tilbake. Noe sånt er vel ikke problemet her?

Endret av kulo
Lenke til kommentar

Nå driver jeg både å installerer, laster ned og surfer på nettet etter løsninger på pipinga, og den er på langt nær like hørbar når man driver med mye på en gang (aka maskinen jobber en del. Jeg syntes det er rart at lyden blir helt borte når man tar ut laderen og :hmm:

 

Jeg SKAL finne en løsning!!

 

Skal forresten teste med ny multifunksjonslader i morgen og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Driver nå og avinstallerer alt av unødvendig programvare, har sett mange på nettet som har samme problemet. Fatters har en ny Acer laptop, og den bruker EKSAKT (ja faktisk HELT LIK) strømforskyning, og jeg skal låne den litt og teste og se om det er like mye lyd med den.

Biosupdates skal hentes fra Intel (skal se om jeg finner ut eksakt chipset-type) og prøve diverse fikser jeg finner på nettet :)

 

edit: Fanken, jeg er faktisk overraskende fornøyd med skrivebordsytelse, multitasting og skjermen. Tilogmed grei lyd fra høyttalerne :p

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Driver nå og avinstallerer alt av unødvendig programvare, har sett mange på nettet som har samme problemet. Fatters har en ny Acer laptop, og den bruker EKSAKT (ja faktisk HELT LIK) strømforskyning, og jeg skal låne den litt og teste og se om det er like mye lyd med den.

Biosupdates skal hentes fra Intel (skal se om jeg finner ut eksakt chipset-type) og prøve diverse fikser jeg finner på nettet :)

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Driver nå og avinstallerer alt av unødvendig programvare, har sett mange på nettet som har samme problemet. Fatters har en ny Acer laptop, og den bruker EKSAKT (ja faktisk HELT LIK) strømforskyning, og jeg skal låne den litt og teste og se om det er like mye lyd med den.

Biosupdates skal hentes fra Intel (skal se om jeg finner ut eksakt chipset-type) og prøve diverse fikser jeg finner på nettet :)

Lykke til! :thumbup:

 

Thanks ;)

 

Alt for kundene :D

Lenke til kommentar

* Installerer Modern Warfare 2 samtidig!

 

Driver og ser litt på CPUID

 

Temperaturer

 

CPU: Makstemperatur på 49 grader. Nåværende rundt 35 grader

Assembly temperatur har vært på maks 39 grader.

Grafikkort har vært på maks 39 grader.

 

Bra!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Latterlig mye whining her inne da. Har ikke opplevd noen problemer jeg, faktisk så kan jeg skrive under på at dette er tidenes kupp. :)

 

Da har jeg formatert og lagt inn Windows 7 Home Premium fra DVD med key fra undersiden av PB'n. Framstår som en skikkelig "elegant kraftplugg". Fant alt som skulle til på TJ75's egen supportside hos Packard Bell.

 

Det eneste som manglet der var LaunchManager som gir deg dette:

post-60547-1268781104,4973_thumb.png

 

når du trykker på touchen under skjermen. Den fant jeg hos Gateway som LaunchManager på 9MB. Gateway er som tidligere nevnt det samme bare annen branding. :)

 

Ellers har jeg rukket å prøvd diverse sofistikerte spill som FM 2010 og Civilization 4.

 

FM2010 som er databasebasert flyter ufattelig knirkefritt og kjapt med 2 kjerner og 4 tråder. 3D visningen er upåklagelig! Men nå er det ikke all verdens 3D krav i dette spillet.

 

Civilization 4 med alt av grafikk på max er fantastisk! For ikke å snakke om lyden. Nydelig krystallklar i bakgrunnen med mye "rom" i lyden.

 

Jeg er strålende fornøyd! :)

Endret av siNch
Lenke til kommentar

* Installerer Modern Warfare 2 samtidig!

 

Driver og ser litt på CPUID

 

Temperaturer

 

CPU: Makstemperatur på 49 grader. Nåværende rundt 35 grader

Assembly temperatur har vært på maks 39 grader.

Grafikkort har vært på maks 39 grader.

 

Bra!

 

Lover bra :)

 

Dette lover bra :).

 

Lurer på om det er noen programmer dere anbefaler av vi ikke av-innstalerer? Er alt for mye spam. Pipelyden som kommer fra noen av maskinene ser det ut som sålangt ikke har oppstått på min. Når det er sakt, er jeg faktisk veldig følsom for irriterende lyder.

Lenke til kommentar

Bra å høre sInch! Jeg må si jeg også er overrasket over lyden i pcen! Knall!

 

Har testet noen minutter i Modern Warfare 2. Og det gikk slik..

 

 

 

 

HERREGUD :D Jeg er så evig fornøyd! Spilte Ground War på Highrise med mye dill og folk og tjo og hei samtidig, og det gikk smooooooooooooooth. Har slått av 2x AA da det drar en del. Maks oppløsning som skjermen tar er 1366x768 (om jeg ikke husker feil

 

 

 

 

Men her skal det testes enda nøyere, FPS måling og generell ytelse på diverse grafikknivåer kommer.. :)

 

Laster også ned 3dmark 2006, skal sammenligne med min egne stasjonære PC.

 

(Intel Quad Q6600 @ 3ghz, 4gb ram, Geforce 8800GT)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

For de som gidder, kjør benchmarks i DMC4, Crysis, FC2, 3dmark06 og vantage. La CPUID Hardware Monitor kjøre i bakgrunnen samtidig for å finne ut makstemp. Om noen gidder, kjør en runde med furmark for å teste makstemp på GPUen.

 

Er på saken :)

 

Skal legge inn Crysis etterhvert, 3dmark 06 skal nå kjøres på stasjoner og kopieres til laptop for en sammenligning. CpuID HW monitor kjører selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Latterlig mye whining her inne da. Har ikke opplevd noen problemer jeg, faktisk så kan jeg skrive under på at dette er tidenes kupp. :)

Whining? Pun intended? Vel, whining i maskina for meg, men som du sier ellers så virker det som en kjempemaskin, og når problemet enten løses eller jeg får en ny er jeg sikker på at også jeg vil bli kjempefornøyd. Ikke en gamer, men FM2010 skal vel jeg også kjøre etter hvert, blir ikke for gammel for det ;)

 

Overgangen fra XP med 1GB ram ser jeg for meg vil merkes bra når jeg får tatt TJ75 ordentlig i bruk :cool:

Lenke til kommentar

sinch: Hvor fikk du tak i W7 Home Premium?

 

Lånte en, men:

 

Ettersom det følger med et lisensiert Windows 7 Home Premium 64bit eksemplar forhåndsinstallert på PC eier du jo lisensen på dette. :) Derfor kan du bruke lisensnøkkelen på klistremerket under laptopen ved en reinstall.

 

Mulig man kan kreve DVD'en av elkjøp eller packardbell, evt få den tilsendt av microsoft? Det vet jeg egentlig ikke, men om maskinen hadde krasjet og en re-install var nødvendig måtte man jo ha DVDen til dette.

 

En annen mulighet er å laste ned .iso fil og brenne på DVD selv. Sånn lovmessig så skal dette være tillatt ettersom man eier lisensen og det er lisensen man kjøper om man hadde kjøpt Windows 7 alene, ikke selve DVDen. :) Iso filen er en kopi av en orginal DVD og ved å bruke lisensnøkkelen som følger med laptopen har man ikke gjørt noe ulovlig.

 

Husk at det er Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk versjon det er snakk om. :)

 

Er det noe sted hvor det er samla alle funksjonene rundt det med innstillinger på skjermen? Altså lysstyrke, kontrast, farger...

 

I Ati Catalyst senteret. Lysstyrken på skjermen kan du justere med "FN" + PIL opp eller ned :p

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...