Gå til innhold

Hva synes dere om pels?


ja eller nei?  

90 stemmer

  1. 1. hva synes dere om pels?

    • fint/kunne gått med det
      39
    • kunne aldri gått med det
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men selv om en del/noen/mange/de fleste/alle lover og regler følges, betyr ikke det automatisk at dyrene har det bra. Jeg tror ikke noe dyr hadde blitt særlig mye gladere om buret var 20m2 kontra 2m2.

Det har jeg heller aldri påstått. Som sagt, jeg anser meg for å være dyrevenn. Det er tragisk å la dyr leve i bur. Men jeg synes det blir useriøs, feil og ødeleggende for dyrevernernes sak at de fremlegger en så tendensiøs rapport. Rapporten har jeg erklært for slaktet, men det er ikke dermed sagt at jeg forsvarer pelsdyroppdrett.

 

Uavhengig av dine teser Simen, så har både Den Norske Veterinærforening, Den nasjonale forskningsetiske komite for naturvitenskap og teknolog og Rådet for dyreetikk, konkludert med at pelsdyroppdrett ikke er forenelig med god dyrevelferd. Uansett størrelse på bur eller ikke.

Det er ikke teser. Testmetodikken er forklart i rapporten og formuleringene der henger ikke på greip med de konkrete resultatene. Teksten er preget av fanatisme og ikke realisme.

 

Håper du og flere klarer å se at min slakt av rapporten ikke er en støtte for pelsdyropdrett.

Lenke til kommentar

Gud sa at menneskene skal få styre og herske over alle dyr og planter på jorden og hele pakken her. Så da får vi vel bare gjøre det også da! Er vel det vi har gjort også i høyeste grad.

 

Med andre ord vi tok Gud bokstavlig.

 

Så vil jeg ha meg en pels, så skaffer jeg meg forsyne meg en pels. Jeg har universets mektigeste ved min side.

 

Noen fiskere på genesaret sjøen fikk ikke fisk. Da ba Jesus fiskerne å kaste garnet på høyre side. Og da fikk dem stor fangst, tusener av fisk gikk rett i garnet og ble skrekk slagne...

 

...menst fiskene i hopetall pintes opp på land og ble bortevekk for alltid fra sine fiske familier under sjøen cry.gif

 

FYYYYY! Der skulle GreenPeace vert altså! Og hadde fiskene hatt pels itillegg, så tør jeg ikke engang å tenke på hvor sinte pelsmotstanderne hadde blitt på Jesus!

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Gud sa at menneskene skal få styre og herske over alle dyr og planter på jorden og hele pakken her. Så da får vi vel bare gjøre det også da! Er vel det vi har gjort også i høyeste grad.

 

Med andre ord vi tok Gud bokstavlig.

 

Så vil jeg ha meg en pels, så skaffer jeg meg forsyne meg en pels. Jeg har universets mektigeste ved min side.

 

Noen fiskere på genesaret sjøen fikk ikke fisk. Da ba Jesus fiskerne å kaste garnet på høyre side. Og da fikk dem stor fangst, tusener av fisk gikk rett i garnet og ble skrekk slagne...

 

...menst fiskene i hopetall pintes opp på land og ble bortevekk for alltid fra sine fiske familier under sjøen cry.gif

 

FYYYYY! Der skulle GreenPeace vert altså! Og hadde fiskene hatt pels itillegg, så tør jeg ikke engang å tenke på hvor sinte pelsmotstanderne hadde blitt på Jesus!

 

Så du mener at det er greit med lidelse så lenge gud ikke har sagt noe i mot det?.. :roll:

Lenke til kommentar

 

 

Så du mener at det er greit med lidelse så lenge gud ikke har sagt noe i mot det?.. :roll:

 

Så du mener det er greit dyr lider, sålenge de ikke har pels?

Eller er det at vi spiser dyret i tillegg som er viktig?

Å tro at dyret har det bedre fordi du kommer til å spise det etter at du har drept og flådd det, er nesten like dumt som å begrunne synspunktet sitt med jesus (som er det tåpeligste argumentet til nå).

 

Du har sannsynligvis en del "pels" produkter selv, belter, jakker eller sko. Pelsen er bare foredlet litt lenger og kalles nå lær eller skinn.

 

jesus_toast.jpg

Lenke til kommentar

Ehm, jeg stiller meg negativ til pels. Dette er fordi dyrene (hvor pelsen kommer ifra) blir slaktet/gjerne torturert e.l bare for å få utbytte av pelsen.

 

Jeg kommer aldri til å støtte pelsindustrien, fordi jeg mener det er unødvendig å slakte dyr bare for å få utbytte av pelsen.

Lenke til kommentar

Ehm, jeg stiller meg negativ til pels. Dette er fordi dyrene (hvor pelsen kommer ifra) blir slaktet/gjerne torturert e.l bare for å få utbytte av pelsen.

Nå er det da forskjell på Europa og hvordan det gjøres i Asia hvor de slåes til de er nesten døde, pelsen dras av mens dyret fortsatt lever, så blir dyret slengt i en haug av andre. Forklaringen på hvorfor det gjøres er grei nok den, men det er fortsatt ikke akseptabelt. Skulle gjerne sett selv at pels fra Asia ble forbudt, men med litt opplysning rundt til forbrukere vil nok de fleste boikotte pels derfra.

Lenke til kommentar

Jeg er imot tortur, og jeg er imot pels. Det faktum at noen her inne har null betenkeligheter rundt det å plassere dyr (enten det er minker eller høns) i små bur uten store sjanser til å bevege seg på er for meg uforståelig. Spesielt når svært mange dyr blir direkte fysisk mishandlet i tillegg.

Ikke ser jeg vitsen med ekte pels heller. Det finnes jo fuskepels som har tilnærmet likt utseende og funksjon som det "ekte vare" har. Det at noen gir blanke i mishandlingen fordi man hittil ikke har fått ekte pels og fuskepels helt likt enda viser bare hvilken skakkjørt verden vi lever i. Dessuten finnes det mange andre alternativer til pels.

 

 

Gud sa at menneskene skal få styre og herske over alle dyr og planter på jorden og hele pakken her. Så da får vi vel bare gjøre det også da! Er vel det vi har gjort også i høyeste grad.

 

Med andre ord vi tok Gud bokstavlig.

 

Så vil jeg ha meg en pels, så skaffer jeg meg forsyne meg en pels. Jeg har universets mektigeste ved min side.

 

Noen fiskere på genesaret sjøen fikk ikke fisk. Da ba Jesus fiskerne å kaste garnet på høyre side. Og da fikk dem stor fangst, tusener av fisk gikk rett i garnet og ble skrekk slagne...

 

...menst fiskene i hopetall pintes opp på land og ble bortevekk for alltid fra sine fiske familier under sjøen cry.gif

 

FYYYYY! Der skulle GreenPeace vert altså! Og hadde fiskene hatt pels itillegg, så tør jeg ikke engang å tenke på hvor sinte pelsmotstanderne hadde blitt på Jesus!

 

jesus-facepalm.jpg

Lenke til kommentar

Ikke ser jeg vitsen med ekte pels heller. Det finnes jo fuskepels som har tilnærmet likt utseende og funksjon som det "ekte vare" har. Det at noen gir blanke i mishandlingen fordi man hittil ikke har fått ekte pels og fuskepels helt likt enda viser bare hvilken skakkjørt verden vi lever i. Dessuten finnes det mange andre alternativer til pels.

 

Da regner jeg med at du selv ikke har noen produkter laget av skinn? Det finnes fullgode erstatninger for skinn vet du...

Lenke til kommentar

Kan dere pelsmotstandere grafse i dere kjøtt av ett dyr for å bli mett, der blodspruten står i alle rettninger - men å bruke pelsen der går grensen?

 

Da minner dere meg isåfall om noen slags dyrerasister som forskjellsbehandler kjøtt og pels, er det ett slik samfunn vi vil ha? Som består av pelsmotstandere som forskjellsbehandler akkuratt det som passer dem!

 

Kanskje de fleste pelsmotstandere ikke klarer å motstå kjøttprodukter fordi dem elsker det alt for mye - men samtidig klarer å motstå pels produkter fordi å gå rundt med pels produkter interesserer dem egentlig null og niks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...