Gå til innhold

Hva synes dere om pels?


ja eller nei?  

90 stemmer

  1. 1. hva synes dere om pels?

    • fint/kunne gått med det
      39
    • kunne aldri gått med det
      51


Anbefalte innlegg

Hvis noen vil lage pels av kua jeg har spist er det helt jævla greit. Jeg trengte en ku og gnafse på (fordi jeg er menneske og kjøtteter, og TRENGER kjøtt), og noen kom og kledde på seg restene. Det er genialt, og heter å utnytte ressursene.

 

Om noen derimot slakter en rev eller mink eller w/e for å lage et stygt plagg av den som de går og gnir seg i etterpå, for deretter å pælme resten er det IKKE GREIT. Dette er groteskt, o gi tillegg sløsing med ressurser.

 

Derfor har jeg heller ikke noe i mot bruk av skinn og lær, såfremt det kommer fra dyr som uansett ville blitt spist.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen vil lage pels av kua jeg har spist er det helt jævla greit. Jeg trengte en ku og gnafse på (fordi jeg er menneske og kjøtteter, og TRENGER kjøtt), og noen kom og kledde på seg restene. Det er genialt, og heter å utnytte ressursene.

 

Om noen derimot slakter en rev eller mink eller w/e for å lage et stygt plagg av den som de går og gnir seg i etterpå, for deretter å pælme resten er det IKKE GREIT. Dette er groteskt, o gi tillegg sløsing med ressurser.

Hvis du vil spise minken etter at jeg har fått pelsen min er det helt greit.

Lenke til kommentar

Hvis noen vil lage pels av kua jeg har spist er det helt jævla greit. Jeg trengte en ku og gnafse på (fordi jeg er menneske og kjøtteter, og TRENGER kjøtt)

 

Nå lyver du, Bjarnemann.

 

Edit: Spørsmål til pelsbrukere/kjøttspisere: Ville dere hatt noen problemer med å gå inn i et slakteri/en pelsfarm og selv sett på de faktiske forholdene for så å drepe dyrene?

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Shitz, jeg tråkka på en maur.. Jaja, da kan jeg vel like godt kle alle møblene mine i tigerskinn.

 

Bare fordi du spiser kjøtt for næring, betyr ikke det at du må gå rundt med et totalt meningsløst plagg.

 

Kanskje de fleste pelsmotstandere ikke klarer å motstå kjøttprodukter fordi dem elsker det alt for mye - men samtidig klarer å motstå pels produkter fordi å gå rundt med pels produkter interesserer dem egentlig null og niks!

 

Ja, det er lettere å motstå mat fremfor tulleklær.

 

(oops, det skulle vært omvendt, men sarkasme funker bedre uansett)

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Hvis noen vil lage pels av kua jeg har spist er det helt jævla greit. Jeg trengte en ku og gnafse på (fordi jeg er menneske og kjøtteter, og TRENGER kjøtt), og noen kom og kledde på seg restene. Det er genialt, og heter å utnytte ressursene.

 

Om noen derimot slakter en rev eller mink eller w/e for å lage et stygt plagg av den som de går og gnir seg i etterpå, for deretter å pælme resten er det IKKE GREIT. Dette er groteskt, o gi tillegg sløsing med ressurser.

 

Derfor har jeg heller ikke noe i mot bruk av skinn og lær, såfremt det kommer fra dyr som uansett ville blitt spist.

 

 

Selvsagt pælmer dem ikke restene, det blir brukt i dyrefor og alt mulig genialt.

 

Du prøver vel ikke å si at så lenge menneskene spiser kjøttet til pelsdyrene så er det helt greit - men med engang noen andre skapninger på jorden spiser kjøttet så er det grusomt og groteskt?...

 

...isåfall var det akkuratt det jeg tenkte ja! Nemlig at pelsmotstanderne forskjellsbehandler!

 

FYYYYY!

 

Eller vent litt, du er unnskyldt siden du trodde dem bare pælmet kjøttet på dynga :)

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Bare fordi du spiser kjøtt for næring, betyr ikke det at du må gå rundt med et totalt meningsløst plagg.

 

 

Hvorfor er det bedre å spise kjøtt for næring enn det er å bruke pels for varme? Hvorfor er det bedre å spise kjøtt for smak enn det er å bruke pels for design?

Lenke til kommentar

Hvis noen vil lage pels av kua jeg har spist er det helt jævla greit. Jeg trengte en ku og gnafse på (fordi jeg er menneske og kjøtteter, og TRENGER kjøtt)

 

Nå lyver du, Bjarnemann.

 

Edit: Spørsmål til pelsbrukere/kjøttspisere: Ville dere hatt noen problemer med å gå inn i et slakteri/en pelsfarm og selv sett på de faktiske forholdene for så å drepe dyrene?

 

Hvordan lyver da? Prøver du å påstå at man ikke trenger kjøtt?.. :hmm:

 

Bare fordi du spiser kjøtt for næring, betyr ikke det at du må gå rundt med et totalt meningsløst plagg.

 

 

Hvorfor er det bedre å spise kjøtt for næring enn det er å bruke pels for varme? Hvorfor er det bedre å spise kjøtt for smak enn det er å bruke pels for design?

 

Fordi vi TRENGER kjøtt for næring :wallbash: Vi trenger ikke pels for varme, da det fins millioner av andre plagg som fungerer bra nok.

 

Edit: Nei, jeg hadde ikke hatt problemer med å gå inn i et slakteri. Er fult klar over hvordan det foregår og ser ut der inne takk..

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Edit: Spørsmål til pelsbrukere/kjøttspisere: Ville dere hatt noen problemer med å gå inn i et slakteri/en pelsfarm og selv sett på de faktiske forholdene for så å drepe dyrene?

 

Nei, absolutt ikke.

 

Burde ikke du egentlig være mot selve naturen? Det finnes mange slemme tigere og løver som spiser kjøtt, OG DE DREPER IKKE ENGANG BYTTET SITT PÅ EN HUMAN OG VERDIG MÅTE :ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy:

Lenke til kommentar

Bjarnemann: Mennesket er på ingen måte avhengig av kjøtt for å overleve.

 

fkm: Jeg har ikke noe i mot at naturen går sin gang, og dersom jeg selv som eneste overlevelsesmulighet måtte ty til slakt og fortæring av dyr så hadde jeg gjort det. Det er noe helt annet når et samfunn lever på fullstendig unødvendig tortur. Mennesket har ingen plikt til å redde eller blande seg inn i livene til arter som dør eller lider når de gjør det uavhengig av vår eksistens.

 

Edit: fkm: Hvis du selv ikke kunne gjort det, hvorfor har du da ingen problemer med å bruke pels eller spise kjøtt?

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Men forskjellen på løven og mennesket er at løven MÅ ha det for å overleve og ikke har en rimi butikk den kan gå å handle mat på.

 

Man trenger ikke kjøtt, det er jeg ett levende eksempel på =) Jeg lever da fortsatt forde om jeg ikke spiser kjøtt.

Endret av jogurten
Lenke til kommentar

Jasså boffeeen? Hvordan skal man få i seg nok fett, nok proteiner og ikke minst nok kcal på grøntfor?

 

Enlighten me.

 

Ved å spise mat.

 

Det ville vært veldig merkelig om noe annet var tilfellet, for da hadde jeg og millioner av andre mennesker vært døde eller veldig syke!

Lenke til kommentar

Men forskjellen på løven og mennesket er at løven MÅ ha det for å overleve og ikke har en rimi butikk den kan gå å handle mat på.

 

Man trenger ikke kjøtt, det er jeg ett levende eksempel på =) Jeg lever da fortsatt forde om jeg ikke spiser kjøtt.

 

Er særdeles mye man ikke på død og liv trenger.

 

Vi kunne nok ha overlevd på blåbær, gress, poter og epler i en fjellhule.

Lenke til kommentar
fkm: Jeg har ikke noe i mot at naturen går sin gang, og dersom jeg selv som eneste overlevelsesmulighet måtte ty til slakt og fortæring av dyr så hadde jeg gjort det. Det er noe helt annet når et samfunn lever på fullstendig unødvendig tortur. Mennesket har ingen plikt til å redde eller blande seg inn i livene til arter som dør eller lider når de gjør det uavhengig av vår eksistens.

 

Edit: fkm: Hvis du selv ikke kunne gjort det, hvorfor har du da ingen problemer med å bruke pels eller spise kjøtt?

 

Les spørsmål og svar en gang til du... Med "nei, absolutt ikke" mente jeg selvfølgelig at jeg IKKE hadde hatt problemer med å gjøre det.

 

 

Jeg syns det er interessant at du henviser til naturens gang, ettersom det er like naturlig for et menneske å spise kjøtt som det er for en løve. Forskjellen er bare at mennesket har industrialisert prosessen, fordi det ville vært litt tungvint å dra på jakt hver bidige gang man skal ha seg litt kjøtt. Jeg tror nok løvene ville gjort det samme om de hadde hatt muligheten.

 

Jeg har på ingen måte noe i mot at noen velger å ikke spise kjøtt, men det jeg derimot misliker sterkt er når de prøver å tvinge synet sitt på andre. Det blir litt som når homofile kaller heterofile for unormale (ja, det har jeg faktisk opplevd). Face the facts, det er faktisk 100 % naturlig å spise kjøtt, og oppdrett er ikke "tortur", det er en forenkling av anskaffelsesprosessen.

Lenke til kommentar

Oppdrett er, i det store flerttall, tortur.

 

Jeg forsøker ikke å tvinge synet mitt på andre (og synes heller ikke jeg har gjort det), men jeg prøver å stille spørsmål så jeg bedre forstår deres standpunkt.

 

Men du kan da ærligtalt ikke forvente at hvert menneske i Norge - skal gå ut i skogen med hver sin riffle hvergang dem har lyst å spise kjøtt!

Lenke til kommentar
Jeg forsøker ikke å tvinge synet mitt på andre (og synes heller ikke jeg har gjort det)

 

Det sa jeg da heller ikke at du hadde gjort, selv om jeg ser at det kan framstå som om det var det jeg mente.

 

Edit: Angående dyrevern er jeg helt enig i at det er noe det er viktig å fokusere på, men det vi tydeligvis er uenige i er vel i hvilken grad det er nødvendig å verne dyrene.

 

Jeg er selvfølgelig for at dyr skal behandles på en ordentlig måte i fangenskap, avlives på en human måte osvosv, (det er vel ikke så mange som VIL at dyr skal ha det jævlig) men jeg syns ikke det er riktig å gi avkall på noe som er naturlig, bare fordi en gjeng med gærne peta-medlemmer har fått for seg at en ku har det helt forferdelig i fangenskap. Jeg er ganske sikker på at en ku på en gjennomsnittlig norsk gård har det ganske mye bedre gjennom livet enn en slapp utsultet gnu som blir spist levende av en gjeng løver, som også gjerne leker litt med maten før de forsyner seg.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...