Gå til innhold

Hva synes dere om pels?


ja eller nei?  

90 stemmer

  1. 1. hva synes dere om pels?

    • fint/kunne gått med det
      39
    • kunne aldri gått med det
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er rart at dere motegutta faktisk synes pels ser pent ut, det ser jo ut som det motsatte av hva dere vanligvis idealiserer. Hvorfor er det forøvrig relevant hva en mengde modelldamer gjør for penger? De lever på salg av kroppene sine, de selger nok også meningene sine til dyrevernsorganisasjoner og.

 

Dødt dyr er ikke dødt dyr. Det er forskjell på hvordan dyr blir behandlet. Nå er ikke jeg som toro eller disse malingskastende her, men hvis du virkelig ikke klarer å se visse forskjeller synes jeg synd på deg. Hvis jeg foreksempel bare spiser Kobe biff kontra entrecôte fra Gilde så er forskjellen vesentlig. Kobe-oksene lever et godt liv, et liv i luksus og behandles godt. Menneskekroppen er også avhengig av en essensiell aminosyre bare kjøtt kan gi. Hvis vi skal få i oss dette uten å spise kjøtt må det tilføres som kosttilskudd. Mennesket er egentlig avhengig av kjøtt for å overleve. Vi er kjøttetere. Det vi derimot ikke er avhengige av er pels, for i dag finnes såpass gode alternativer som varmer like mye. Aner du i det hele tatt hva som kreves av deg for å være veganer eller vegetarianer? Kostholdet må planlegges nøye og være svært variert for at du ikke være feilernært. Vi er ikke som kuer. Vi kan ikke bare spise gress daglig og overleve på det. Ja, jeg er litt hyklersk fordi jeg bruker skinn fra okse, men at man skal drive pelsoppdrett for utseendes skyld er jeg sterkt imot. Mink, kanin og rev som blir alt opp for utseendes skyld, dyr vi ikke skal spise (kanin spises jo i Norge, dog er det jo ikke vanlig kost, men i hvor mange tilfeller går kjøttet til matproduksjon?).

 

Hvis man kjøper pels vil jeg iallefall oppmuntre alle til å kjøpe Origin Assured. Jeg vet iallefall at jeg hadde følt meg forferdelig hvis det jeg faktisk gikk med kunne vært katte- eller hundepels fra Asia.

 

Edit: Rettet mot Kavinsky

 

Mennesket er på ingen måte avhengig av dyreprodukter. Løgn og fanteri.

Lenke til kommentar

Til pelsmotstandere:

 

Dere skulle fått 50 tusen kroner for å spise 1/2 kg Panda kjøtt, og bruke pelsen som dyne i 2 uker.

 

Hadde dere sagt ja?

 

Visst ikke, hadde dere sagt ja visst dere hadde fått 50 millioner?

Nei!

 

og til dere som sier at vi mennesker er avhengige av kjøtt, nei det er vi ikke.

Endret av jogurten
Lenke til kommentar

Til pelsmotstandere:

 

Dere skulle fått 50 tusen kroner for å spise 1/2 kg Panda kjøtt, og bruke pelsen som dyne i 2 uker.

 

Hadde dere sagt ja?

 

Visst ikke, hadde dere sagt ja visst dere hadde fått 50 millioner?

Nei!

 

 

Jeg respekterer selvsagt ditt svar!

 

Men visst det hadde lagt 50 millioner kroner i seddler på bordet forann deg, 1/2 kg mørt godt panda kjøtt og en god varm herlig dyne av panda pels...

 

...hadde du virkelig ikke spist den kjøtt biten, og brukt pelsen som dyne i noen dager for 50 millioner kroner rett inn på din konto?

 

...er du helt sikkert på at du hadde klart å sittet oppå 50 millioner på bordet hjemme i stuen din og forkastet tilbudet på flekken med å si kontant NEI!

 

....?

 

Lenke til kommentar

Til pelsmotstandere:

 

Dere skulle fått 50 tusen kroner for å spise 1/2 kg Panda kjøtt, og bruke pelsen som dyne i 2 uker.

 

Hadde dere sagt ja?

 

Visst ikke, hadde dere sagt ja visst dere hadde fått 50 millioner?

Nei!

 

 

Jeg respekterer selvsagt ditt svar!

 

Men visst det hadde lagt 50 millioner kroner i seddler på bordet forann deg, 1/2 kg mørt godt panda kjøtt og en god varm herlig dyne av panda pels...

 

...hadde du virkelig ikke spist den kjøtt biten, og brukt pelsen som dyne i noen dager for 50 millioner kroner rett inn på din konto?

 

...er du helt sikkert på at du hadde klart å sittet oppå 50 millioner på bordet hjemme i stuen din og forkastet tilbudet på flekken med å si kontant NEI!

 

....?

 

 

Penger er da ikke alt? Du kan kaste så mange millioner du vil etter meg, men de vil ikke gjøre meg lykkelig, kanskje for et kort stund, men det varer ikke. Bare jeg har det jeg trenger uten økonomiske bekymringer + litt så jeg kan spare til større ting som f.eks reiser, gitarer o.l. Kanskje jeg er rar, men so be it. =P

Lenke til kommentar

pels?.. tja.. kunne nå heller tenkt meg ei skinnjakke av ei gammel dame, hmm ikke over 90 da.. et sted mellom 60 og 70.. da er huden fin :)

I`m a sick puppy he he..

neida, men syns hele greia med pels er SYKT !!! iallfall i dag, hvor syntetisk pels er bedre enn "originalen"..

Lenke til kommentar

Til pelsmotstandere:

 

Dere skulle fått 50 tusen kroner for å spise 1/2 kg Panda kjøtt, og bruke pelsen som dyne i 2 uker.

 

Hadde dere sagt ja?

 

Visst ikke, hadde dere sagt ja visst dere hadde fått 50 millioner?

Nei!

 

 

 

Jeg respekterer selvsagt ditt svar!

 

Men visst det hadde lagt 50 millioner kroner i seddler på bordet forann deg, 1/2 kg mørt godt panda kjøtt og en god varm herlig dyne av panda pels...

 

...hadde du virkelig ikke spist den kjøtt biten, og brukt pelsen som dyne i noen dager for 50 millioner kroner rett inn på din konto?

 

...er du helt sikkert på at du hadde klart å sittet oppå 50 millioner på bordet hjemme i stuen din og forkastet tilbudet på flekken med å si kontant NEI!

 

....?

 

 

 

jeg spiser ikke kjøtt, så kjøttet hadde nok ikke frista.. så nei.som en sa, penger er ikke alt i verden.

Lenke til kommentar

Har ikke noe direkte mot pels,

så lenge dyra ikke lider unødvendig,

og personen som bruker det virkelig har bruk for det,

men gidder ikke bry meg nok til å spørre folk som bruker det om de faktisk har bruk for det,

ignorerer det vanligvis.

 

Bruker selv ikke pels,

da det ikke passer meg

(Går mest casual/egen stil)

 

Og ja,

jeg spiser kylling,

pølse og biff (Nam),

kommer heller ikke til å slutte å spise kjøtt,

da mennesker IKKE er planteetere,

vi er altetende

(Slå opp Omnivore viss dere ikke vet hva det er http://en.wikipedia.org/wiki/Omnivore )

 

Det er noe mennesker 100% garantert er,

det er flere dyr som er veldig likt mennesket organmessig som er det,

så det er ikke unaturlig viss noen mener det

(Gris, bavian, mm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...