Gå til innhold

Hva synes dere om pels?


ja eller nei?  

90 stemmer

  1. 1. hva synes dere om pels?

    • fint/kunne gått med det
      39
    • kunne aldri gått med det
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg forventer absolutt ingen ting. Men jeg håper at flere folk begynner å ta hensyn til dyrevern.

 

Ja litt dyrevern må være på plass. Men altså, når dyrvern nærmest blir en religion da blir det for dumt!

 

Skal du ha deg en katt fra dyrevernet, da kommer du til å angre bittert! For dyrevernet plager livet av deg med å ringe deg i jevnlig så lenge katten lever, for å få rapport på om den har det bra og at alle dyrevernsreglene blir fulgt...

 

...til slutt blir det til at du sender katten til krigen i Afganisthan, bare for å slippe mer telefoner fra dyrevernet.

 

Muttern skulle noen år tilbake skaffe seg en katt fra dyrevernet, haha, da sa hun til dem at hun pleide å kaste katten på døra om kvelden. Den burde sove inne sa dem litt irritert til hun...

 

... og når hun er vekke 1 uke på ferie etc, så lot hun katten klare seg selv sa hun. Jeg prøvde å hviske i øret til muttern at hun måtte roe seg litt, visst ikke fikk hun sikkert ikke noen katt...

 

....så satte hun selvsagt prikken over i`en med å fortelle dyrevernet at etter noen år så døde kattene hennes som regelt av slåsskamper etc, fordi hun ville ikke kastrere dem....

 

...den ene dyrevern damen ble praktisktalt rasende på henne og skreik til henne at hun aldri vil få katt fra dyrevernet! Og at hun aldri burde ha katt overhodet! Både jeg og muttern ble jaget ut av dyrevern lokalet.

 

 

HAHAHA! Det er bortimot de teiteste jeg har vert med på!

post-160065-1267583499,3905_thumb.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar

 

 

HAHAHA! Det er bortimot de teiteste jeg har vert med på!

 

Synes det var fornuftig av dem jeg.

Slike holdninger til katt fører til et stort skadedyr problem. De formerer seg vanvittig fort hvis de får reke rundt ukastrerte på kveldene.

 

 

Tror noen i denne tråden har et ganske virkelighetsfjernt bilde av norsk dyrehold. Dyr i norge(med unntak av høns) har det temmelig fint, fra de blir født til de dør på en human måte.

Til sammenligning er den ville naturen ganske brutal.

 

 

Det er heller ikke normalt å flå dyr levende i russland og kina. Dette fordi det er mye lettere og kutte strupen på dyret først slik at det holder seg rolig til det er flådd.

Men når en peta reporter kommer til fattige kinesere med penger kan de få akkurat hva de vil på kamera.

Lenke til kommentar
....så satte hun selvsagt prikken over i`en med å fortelle dyrevernet at etter noen år så døde kattene hennes som regelt av slåsskamper etc, fordi hun ville ikke kastrere dem....

 

Her er nok dyrevernet og jeg sterkt uenige. En kastrert hannkatt er ikke mye til kar.. Tullete tukling med naturen.

Lenke til kommentar

Jasså boffeeen? Hvordan skal man få i seg nok fett, nok proteiner og ikke minst nok kcal på grøntfor?

 

Enlighten me.

 

Ved å spise mat.

 

Det ville vært veldig merkelig om noe annet var tilfellet, for da hadde jeg og millioner av andre mennesker vært døde eller veldig syke!

 

Ser at det varierer fra person til person. En gjennomsnittlig person kan kan kanskje (med mye tilpasning) få i seg det han trenger uten å dytte i seg kjøtt.

 

Men for en som trener mye og hardt, og er avhengig av mye energi og proteiner av god kvalitet vil det være umulig å få i seg nok næring gjennom et vegetabilsk kosthold. 3-4k kcal og 200g+ proteiner på grøntfor. Du kan ikke ærlig mene at det går?

Lenke til kommentar

Jasså boffeeen? Hvordan skal man få i seg nok fett, nok proteiner og ikke minst nok kcal på grøntfor?

 

Enlighten me.

 

Ved å spise mat.

 

Det ville vært veldig merkelig om noe annet var tilfellet, for da hadde jeg og millioner av andre mennesker vært døde eller veldig syke!

 

Ser at det varierer fra person til person. En gjennomsnittlig person kan kan kanskje (med mye tilpasning) få i seg det han trenger uten å dytte i seg kjøtt.

 

Men for en som trener mye og hardt, og er avhengig av mye energi og proteiner av god kvalitet vil det være umulig å få i seg nok næring gjennom et vegetabilsk kosthold. 3-4k kcal og 200g+ proteiner på grøntfor. Du kan ikke ærlig mene at det går?

 

Jeg er vel så langt fra vegetarianer man kan komme, men du er rett og slett uvitende. Det går helt fint å leve et utmerket liv, selv med store mengder trening, uten å spise kjøtt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...