Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

4 runder med BF3 og jeg må slå av spillet fordi gtx 260 blir alt for varm...83 grader -_- faen.

83 grader er da en rimelig vanlig og grei temperatur til GTX 260 å være. Det er jo ment for å tåle temperaturer godt over 100 grader. Har hatt et par GTX 260'er før, og kjørte jeg dem i SLI så lå de å koste seg på rundt 90-95 grader.

 

Før jeg skaffet meg vannblokk på GTX 480'en så lå den stabilt på 105 grader under spilling. Over det, så ble systemet noe ustabilt dog.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

83 grader er da en rimelig vanlig og grei temperatur til GTX 260 å være. Det er jo ment for å tåle temperaturer godt over 100 grader. Har hatt et par GTX 260'er før, og kjørte jeg dem i SLI så lå de å koste seg på rundt 90-95 grader.

 

Før jeg skaffet meg vannblokk på GTX 480'en så lå den stabilt på 105 grader under spilling. Over det, så ble systemet noe ustabilt dog.

 

Merkelig. Kjører gtx 480 med factory overclock, og tipper aldri over 80 grader i BF3.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

4 runder med BF3 og jeg må slå av spillet fordi gtx 260 blir alt for varm...83 grader -_- faen.

83 grader er da en rimelig vanlig og grei temperatur til GTX 260 å være. Det er jo ment for å tåle temperaturer godt over 100 grader. Har hatt et par GTX 260'er før, og kjørte jeg dem i SLI så lå de å koste seg på rundt 90-95 grader.

 

Før jeg skaffet meg vannblokk på GTX 480'en så lå den stabilt på 105 grader under spilling. Over det, så ble systemet noe ustabilt dog.

 

Kanke si at det er bra får et kort å kjøre over 90 grader egentlig..Men jeg fant på en ghetto løsning, åpna kabinettet og satt den store stue vifta ved den :p kjører på 67 grader når jeg spiller :p Ble overaska over hvor mindre grader jeg fikk på den!

 

Kan også hende at jeg er veldig redd får at kortet skal gå til shais..:( i går så måtte jeg kjøle ned kortet ganske lenge og reinstallere operativ systemet..derfor er jeg redd får å gå over 90!

 

Paranoid med andre ord.

Endret av Citus
Lenke til kommentar

Du er overrasket over temperaturen du fikk på kortet når du erstattet en vegg i kabinettet ditt med en gigantisk vifte? :p

 

Hos meg går spillet bedre enn forventet. Med en 580 GTX så klarer jeg fint 2560x1600 på ultra settings på begge banene i betaen. Klarer ikke BC2 med slike settings. Må skru ned en del ting der.

Lenke til kommentar

?!?! Tåler jo ingen verdens ting i normal mode

Jeg syns det er rimelig mye man tåler:

Hvor mange kan fortsette å løpe etter å ha fått tre skudd i brystet? Skuddsikker vest eller ikke, de færreste hadde klart det. Spillet favoriserer posisjonering og reaksjonsevner, men det er ikke vanskelig å bli drept om man camper.

 

 

Synes egentlig at man kunne ha bittelitt mer HP, det blir liksom morsommere firefights og sånt av det. Men det blir jo bedre og bedre jo mer man venner seg til spillet, dessuten får litt våpen som funker bedre.

Lenke til kommentar

Faen asså, blir så irritert over de helsikkes ungene som tror alt er om K/D og ikke gjør objectives!

 

Få det inn i den lille nøtten deres at spillet handler om å spille sammen, ikke om å kukke rundt som en jævla lonewolf hele tiden.

Enig,n codkida burde holde seg på cod. Blir så irritert når de feks er attacker og står og gamper på base enår man skal ta base 2.... Sto der søren me 4 minutter.... Kidz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lei av og bli skutt på gjennom store steiner... bulletpenetration er noe som må fixes til retail jaaa..

Link til YouTube klipp om hit registration

 

Grøss og gru. Må si jeg har merket dette ved flere tilfeller mens jeg har spilt. Er akkurat som CS: Source var i starten. Får håpe det ordner seg i fullversjonen.

Lenke til kommentar

4 runder med BF3 og jeg må slå av spillet fordi gtx 260 blir alt for varm...83 grader -_- faen.

83 grader er da en rimelig vanlig og grei temperatur til GTX 260 å være. Det er jo ment for å tåle temperaturer godt over 100 grader. Har hatt et par GTX 260'er før, og kjørte jeg dem i SLI så lå de å koste seg på rundt 90-95 grader.

 

Før jeg skaffet meg vannblokk på GTX 480'en så lå den stabilt på 105 grader under spilling. Over det, så ble systemet noe ustabilt dog.

 

Kanke si at det er bra får et kort å kjøre over 90 grader egentlig..Men jeg fant på en ghetto løsning, åpna kabinettet og satt den store stue vifta ved den :p kjører på 67 grader når jeg spiller :p Ble overaska over hvor mindre grader jeg fikk på den!

 

Kan også hende at jeg er veldig redd får at kortet skal gå til shais..:( i går så måtte jeg kjøle ned kortet ganske lenge og reinstallere operativ systemet..derfor er jeg redd får å gå over 90!

 

Paranoid med andre ord.

 

Hvorfor er du så redd for at det skal gå shais? Det ville jo i såfall vært en reklamasjonsak egentlig. Og du kunne fått deg et nytt skjermkort.

 

Og etter å kanskje ha testet et par titals skjermkort, gjennom varmt og kaldt, så har jeg aldri hørt om noen som har ødelagt kortet sitt med temperaturer under 90 grader. Eller under 100 grader for den saks skyld.

 

Det er heller ikke slik at den plutselig tar kvelden en dag, men oftere slik at den blir mer og mer ustabil. Er ikke skjermkortet ustabilt så er det i hvertfall ikke noe problem.

 

De varmeste kortene jeg har vært borti var vel de eldre singel-slot skjermkortene som 7800GTX, 6800GT og 6600GT, som kunne holde over 115 grader, laugh.gif

 

Med referansekjøler så vil jeg vel si at det ikke er unormalt i high-end sjiktet at skjermkort ligger på 80-90 grader. Det er en normal operasjonstemperatur. Kan jo ikke smamenlignes med CPUer, der 90 grader er rimelig kritisk. (ved 90-100 grader på CPUer så throttler de ned, og videre så skrur maskinen seg av ved for høye temperaturer)

 

Men GPUer, de er laget for det, og det er en grunn til at ikke vifta spinner på full guffe før de når noe rundt 95-100 grader.

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har samme problemet som meg? Betaen fungerte fint for et par dager siden, men nå nekter den absolutt å starte. Får ingen errors eller noe, men spillet launcher rett og slett ikke etter å ha joina en server. Prosessen bf3.exe står oppført, og må manuelt fjernes før jeg kan forsøke å joine en ny server, men da skjer naturligvis det samme igjen.

 

Noen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...